Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Vurderer å selge Cosworth'n min. Det er opprinnelig en 2.0 CL.

 

Bilen er registrert og eu ok mai 2011. Godkjent senkesett i vognkort.

 

Nybygget motor(205) med 0.25 overdim stempel fra 4x4 som er frest ut ventilommer.

Det meste nytt i toppen, unntatt ventilfjærer og kammer/kamlager.

Toppen er ellers original, men har portet innsugstrakter og omsveist 4x4 plenum.

Gruppe A toppakning, og originale strekkbolter.

Siemens 3102 dyser, og tilpasset chip fra Pukkelrygg i L6 hjerne.

Greddy Boostcontroller.

Ukjent wg.

Avbalansert og polert bunndel med 2wd svinghjul, 6pad lamell og Helix forsterket trykkplate.

2wd eksosmanifold og Turbonetics turbo med merkingen: T21300 (500hk turbo???)

3" Mongoose eksos med 4" enderør.

Original T5 kasse med Vibratec girkassefeste.

Borra og slissa bremseskiver, forsterka klosser.(Black diamond/ebc???)

Røde polyforinger i hele understell.

Eaton diff med 3.92 utv.

Gaz coilovers rundt hele, med 425 lbs fjærer foran og 325 lbs fjærer bak.

Forsterket diff-feste opp mot gulv.

Kraftigere bensinpumpe. ( hakket større enn 044 pumpa)

Justerbare stag foran istedet for originalt stabstag.

Nedsenket dynamo, samme som blei gjort på RS 500.

Ny vannpumpe.

Nytt ledningsnett til kjølevifter, automatisk og tvangskjøring med bryter inni bilen.

"RS 500" intercooler med 3" inn/ut.

Omp ratt og bøtteseter, resten skinninteriør.

Nye hjullager rundt hele.

7.5x18 ET38 Koya K-racer (pluss 4stk stygge 17" hjul)

Toppdeksel og tårnstag foran er lakkert i Imperial blue. Skrift på toppdeksel er slipt bort.

 

Tårnstag bak i rustfritt og 4 punkts belte følger med. Kroker i gulv står klart til beltene.

 

Eneste jeg veit som ikke funker er el justering av speil.

 

Bilen er utrolig fin for rust og kan lett settes i kategorien rusfri som jeg ser mange andre her skriver om sine biler, så gir derfor ikke bilen bort til spottpris...

 

Ring for mere info på 95171891.

Holder til i Telemark.

 

Mvh Tormod.

 

72704_172980379395073_100000493351028_544478_3595597_n.jpg

73839_173882542638190_100000493351028_551903_1187288_n.jpg

IMAG0043.jpg

DSC01106.jpg

cosworthinnvendig.jpg

nyoverhalttopp.jpg

polerteinnsugstrakter.jpg

ompbtteseter.jpg

DSC01310.jpg

Nyoppussetbakstillingmedspindleroga.jpg

Blokkmmotorfester.jpg

th_VIDEO0018.jpg

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted (edited)

Hundre kan du jo glemme,for bilen er ombygd :-o hadde det no vært en opprustet LE med skjørtebank så kanskje ;( bilder kan jo fort lyte,men ser veldig hel og pen ut

Edited by Cosworth_ftw
Posted

syns det er rart denne ikke er gått, men det er vel tida på året som gjør det vel?

 

her kan du brått stikke av med en hel og pen grombil til i overkant av 90 000.

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Posted

Går dinna glatt igjennom på en Eu kontroll eller er det nåke dei kjeme te å kicke på?

 

Kommer jo an på hvor nøye de er, men GAZ er ikke mulig å godkjenne på sierra..

Posted (edited)

Går dinna glatt igjennom på en Eu kontroll eller er det nåke dei kjeme te å kicke på?

 

I utgangspunktet får du ikke godkjent ratt, bøtteseter, eksosanlegg, felger og coilovere.

Edited by Cosworth Racing1

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted (edited)

Kommer jo an på hvor nøye de er, men GAZ er ikke mulig å godkjenne på sierra..

 

Den gikk rett gjennom eu kontroll i mai i år, slik den står nå, men skal de være nøye på det, er det coilovers bak og justerbare stag istedet for stabstag foran du får mangler på... Trur min gikk igjennom uten mangler på dette pga senkesett som allerede står i vognkort, pluss litt uvitenhet om hva slags stabstag som er originalt på cosworth...

 

Hvorfor ikke bøtteseter og ratt? Felgene skal gå igjennom både på innpress og rulleomkrets... Eksos har jeg aldri hørt noen som har brydd seg nevneverdig om...

Edited by Loffen

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

Den gikk rett gjennom eu kontroll i mai i år, slik den står nå, men skal de være nøye på det, er det coilovers bak og justerbare stag istedet for stabstag foran du får mangler på... Trur min gikk igjennom uten mangler på dette pga senkesett som allerede står i vognkort, pluss litt uvitenhet om hva slags stabstag som er originalt på cosworth...

 

Jeg mente selvfølgelig at GAZ ikke er mulig å få i godkjenne i vognkortet. Det gjelder vel coilovers bak generelt..

Posted

Jeg mente selvfølgelig at GAZ ikke er mulig å få i godkjenne i vognkortet. Det gjelder vel coilovers bak generelt..

 

Ok, så Gaz er overhodet ikke godkjent til Cosworth i det hele tatt?

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

Ok, så Gaz er overhodet ikke godkjent til Cosworth i det hele tatt?

 

Nope. Ikke tüv.

Bærearmene bak på sierra/escort er ikke designet for noe annet enn separat demper/fjær og så vidt jeg vet fins det ikke godkjente kit med coilovers bak til cosworth.

Samtlige tüv kit har separat demper og fjær bak, men gjerne en justerbar platform til fjæra.

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...