Jump to content

Rallycross Escort RS2000


500

Recommended Posts

Lufter om noen er intr. i å kjøpe en ex Martin Schanke / Ludvig Hundsbet Escort RS2000 rørrammebil. Bilen er bygd i England og har flere EM medaljer.

Rullende karosseri som må pusses opp.

Ny front

Ny takplate

Nye plexi ruter

9" bakdiff

7,5" framdiff

200 blokk og 4x4 topp

X-trac sekvensiell gearkasse Masse extra deler medfølger

17" magnesium felger

+++ Ring for mer info. Kun seriøse hev.

Kr. 280 000,-

 

Åge Flugre

Kongsberg

Buskerud

91331103

post-108-132096148755_thumb.jpg

post-108-132096153299_thumb.jpg

post-108-132096158321_thumb.jpg

Edited by 500
Link to comment
Share on other sites

Der den havnet altså. Husker godt denne i drift. Var det ikke den, som Ludvig kjørte da panseret spratt opp på også?

Knakk mye drivaksler på denne.

 

Her er specen, som var på denne

 

I Ludvig sin t16, var det en motor på: 2,038cc, o-100km\t på 2,28 sek

Dreiemoment 742 nm

Kjørbar over 4500 omdr

Motorbygger Rainer Blay

Elektronik Zytec fra Trygve Karlsen

X-trac 4-trinns seq gir

Vekt 1030kg, fordelt på 60% framme og 40% bak

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Du har samlemani du morten ;) Kansje hege kliner til og pakker den inn til deg :D

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det stemmer den er bygget hos G. Spooner Engeneering og Martin har konstruert og tegnet rørramme opplegget... Så denne bilen er i kevlar og motor, gear og eksos monteres inni bilen da det er støpt kevlar under bilen..

 

 

 

denne har ein god porsjon race historie, tenk å hatt denne med opprinnelige spec. i nærmeste fremtid... GULL :wub:

 

G. Spooner Engeneering ??? veit du når den var bygd?

Link to comment
Share on other sites

Motor er 4x4 200 blokk med nyslipt veiv og Montune 4x4 topp... må ha nye stempler og råder osv.. medfølger Motronic datasprut +++

Motorene i disse bilene ble vel byttet ut flere ganger i året, så dette er nok ikke org motor nei...

 

Bilen ble vel bygget i 93-94 men har blitt bygget om til nyere utseende iflg. krav fra Ford når Ludvig skulle kjøre med den...

Link to comment
Share on other sites

Dette er en av de siste Citrin yellow ( gul/grønn ) bilene til Martin... Tro han hadde 2 av denne, men er ikke sikker.

Var vel i utgangspunktet en MK5 ja, som ble bygget om til MK6

 

Medfølger 3 dog hus og 1 sekvensielt X-trac hus til kassa. Ny pris på kassa var vel over 700 000,-

Medølger 3 paller med deler med bla. Carbon Clutch 60 000,-

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente Ludvig hadde denne, da Martin hadde den gule, men var vell kanskje Opelen det. Den siste gule til Martin ble solgt til en anna rallycross fører (husker ikke navn i farten, ikke Norsk) Den dukket opp igjen helt hvit, da nye eier hadde den.

Link to comment
Share on other sites

Ludvig kjøpte denne av Martin. da denne er gul/grønn under det hvite..

Jeg tror da at Martin hadde bygget en MK6 når han solgte denne..Mulig andre her inne husker mer av historien..

 

Har 2 stk 9" liggende og den ene er 4.44

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...