Tottof Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Er i god gang med turbo prosjektet mitt men har utsatt og utsatt søknad til BT og kom plutselig på å tenke om det i hele tatt lar seg gjøre å få godkjent ein 5 dørs mk2 combi med turbo. tenker da pga karroseriet ikke er likt som cosworth. Har tenkt å bruke cosworth understell og bremser så ser ingen grunn til det ikke burde vere mulig å få godkjent men stoler ikke helt på BT Noen som har erfaringer eller info om dette? innhold i søknad om turbo konvertering mottas også med takk 90' Sierra 2,0 Ohc85' Granada 2,8 gl66' Ford Thunderbird Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 men 5 dørs kombi er levert med V6? da skulle du ivertfall få godkjent med så mye HK som i en med V6..jøg hørte ang cosworth stv, der fikk jeg ikke putte i mer hk enn det er i en stv med V6, siden det er det meste de er levert med, vet det finnes stasj cosworth som er godkjent, sku gjerne vist hvordan det sjedde;P Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Her er det forskjell fra BT til BT, så du må nesten bare høre der du bor. Men skal du ha sjangs, så må du dokumentere at delene er godkjent for effekten du skal ha osv, så skal det være mulig. Du får den ikke godkjent som cosworth, men du skal kunne få den godkjent med turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daruu Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Hvis det er den 90 modellen du har i signaturen kan de henge seg opp i avgasskravene som kom sammen med katalysatorpåbudet i 89(muligens sent 88). 1982 Granada 2.0 L - Bruksbørse!+ Diverse gammel Volvo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tottof Posted November 9, 2011 Author Share Posted November 9, 2011 er 90 modellen ja orginalt med pulse air og 2 katalysatorer og 100 daue hester, får høre med BT. Litt OT men er det noen som vet hvorfor 90 modellen ble levert med 100 hester og 8,5 i komp? har sett flere tråder på forumet på dette men aldri funnet noe konkret svar. har hatt oppe motoren min og sett at stemplene ligger ca 1,5 mm fra toppen på blokka, men har ikke noe å sammenligne med så hvis noen hadde innspill hadde det vert fint 90' Sierra 2,0 Ohc85' Granada 2,8 gl66' Ford Thunderbird Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Det er for at den skulle klare de nye og strengere avgasskravene som kom i 89. Stemplene er 1mm lavere enn høy komp IS. Redusert komp gjør at forbrennigstemperaturen kan senkes for lavere NOX. Pulsair reduserer CO og hjelper til med å varme opp og holde kat varm, spesielt den første tiden etter kaldstart. Ekstra sein tenning dreper også effekt og gir ekstra varme til katalysator.Har en slektning som har en 90 mod Sierra sedan som orginalt hadde en 100hk ohc, og som nå er godkjent med ettermontert turbo. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tottof Posted November 10, 2011 Author Share Posted November 10, 2011 Takker for svar da er det kansje håp for børsa mi alikevell, står foressten klar til lakk nå, kansje norges eneste smokestone blue 5dørs kombi? 90' Sierra 2,0 Ohc85' Granada 2,8 gl66' Ford Thunderbird Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted November 11, 2011 Share Posted November 11, 2011 Motoren du har er fin å bygge turbo på, er samme som jeg har, og jeg vet om flere som har bremset 250-300hk uten å bytte innmat, og de kjører den dag i dag Jeg kjører med 0.75 bar trykk nå, uten tegn til tenningsbank, og eneste jeg har byttet er toppboltene, også har jeg koblet opp en trykkbryter til oktanvelgeren, slik at den jorder ved 0,4bar og dermed senker tenningen med 6 grader. Har i tillegg 3 cosworth dyser før gass-spjeldet som styres av en mapfueler. Dette blir byttet ut med Megasquirt i vinter, og trykket blir da også oppjustert til 1-1.2 bar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tottof Posted November 14, 2011 Author Share Posted November 14, 2011 Har skiftet til 12,9 topplokksbolter, grp.a toppakning high flow oljepumpe og tenker og å kjøre på orginal innmat med grådyser, bosch 044 pumpe og cossiesprut eller MS. med god kjøling og riktig justert tenning og bensin mengde tror (håper) jeg det kommer til å funke 90' Sierra 2,0 Ohc85' Granada 2,8 gl66' Ford Thunderbird Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now