Mikael S Posted October 29, 2011 Posted October 29, 2011 Någon som vet vem som lockat fram mest effekt, jag listar dom jag vet om här Min Capri 2.9t - 535hk vid 1.46bar (E85) Sebbes Sierra 2.9t - 525hk vid 1.6bar (Bensin) Gengis Sierra XR4X4 - 517hk vid 1.7bar med lustgas (Bensin) Gemensamt för min och sebbes är att vi endast kör med en Kamxel som effekthöjare medan gengis har en mycket påkostad motor med större ventiler och allt. Bevisar bara min tes om att Engelsmännen är lite fumliga på att vässa motorer :)Jag har till och med bredare register så det går inte att skylla på det heller
Kverna Posted October 29, 2011 Posted October 29, 2011 Bromsat i samma type benk dom här motorer ? Min fotoblogg
RS 1000 Posted October 29, 2011 Posted October 29, 2011 (edited) 4000 o/min = 350 hk.5000 o/min = 499 hk.6000 o/min = 501 hk.6500 o/min = 420 hk. Snitteffekten i det viktige intervallet 4000 - 6500 o/min = 442,5 hk, altså 86 % av maks effekt TALLET. Jeg vet ikke hvordan dette er MÅLT eller hvor lite driverkstap som evt. er lagt til. Edited October 29, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Mikael S Posted October 31, 2011 Author Posted October 31, 2011 (edited) Dom är bromsade i olika bänkar så visst kan det vara nån hk hit eller dit. Vi vet idag att dynapack t.ex inte är speciellt frikostiga med effekten. Gengis4000 o/min = 350 hk.5000 o/min = 499 hk.6000 o/min = 501 hk.6500 o/min = 420 hk. snitt 442hk (max vrid 730nm) Min4000 o/min = 240 hk.5000 o/min = 505 hk.6000 o/min = 522 hk.6500 o/min = 505 hk. Snitt 443hk (max vrid 765nm) Skiljde då inte mycket i snittet men då skjuter han in lustgasen vid 3500varv och därför den ger sådan bredd i början Edited October 31, 2011 by Mikael S
Slåstad RS Posted October 31, 2011 Posted October 31, 2011 Imponerende resultater med lavbudgjett trimming , MEN: Selvskryt lukter ikke like godt i Norge som i Sverige... Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Luthor Posted October 31, 2011 Posted October 31, 2011 Anti-janteloven fremfor janteloven mener nå jeg. Artige tall ute og går her, spesielt dreimomentet! MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L
RS 1000 Posted October 31, 2011 Posted October 31, 2011 Dom är bromsade i olika bänkar så visst kan det vara nån hk hit eller dit. Vi vet idag att dynapack t.ex inte är speciellt frikostiga med effekten. Gengis4000 o/min = 350 hk.5000 o/min = 499 hk.6000 o/min = 501 hk.6500 o/min = 420 hk. snitt 442hk (max vrid 730nm) Min4000 o/min = 240 hk.5000 o/min = 505 hk.6000 o/min = 522 hk.6500 o/min = 505 hk. Snitt 443hk (max vrid 765nm) Skiljde då inte mycket i snittet men då skjuter han in lustgasen vid 3500varv och därför den ger sådan bredd i börjanNår har vi en realistisk og fornuftig sammenligning og ja, GRATTIS Mikael S. I tillegg har du imponerende gode og uangripelige dragresultater å vise til. Sterkest og raskest er godt gjort. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted October 31, 2011 Posted October 31, 2011 Anti-janteloven fremfor janteloven mener nå jeg. Artige tall ute og går her, spesielt dreimomentet! Misforstå meg rett , jeg bøyer meg i beundring av hva mr.Skog får til med lavbudget trim! Men , å starte en egen tråd med at jeg har værdens beste / sterkeste eller største for den del , er å ta munnen litt for full. ALLTID noen som er bedre / sterkere /tøffere osv... Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Mikael S Posted October 31, 2011 Author Posted October 31, 2011 RS 1000: Kul att höra! Tack Slåstad RS: Det är det jag är ute efter, leta på någon som är värre åt mig. Jag frågar er här på norska forumet för ni har mer koll än oss trötta svenskar
GranadaMK1 Posted October 31, 2011 Posted October 31, 2011 Gattis Mikael S. Bilen og motoren er helt Sjefs! Lykke til videre Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod
packs Posted November 1, 2011 Posted November 1, 2011 3-0 til svenskene.ingen norske? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Slåstad RS Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 (edited) Mulig alle har sett denne , men vi tåler å se den igjen : I fra 1:36 ser en litt hva som bor i denne maskinen. Utrolig hva disse gærne svenskene får til med gamle Ford 6'ere!!!! Edited April 14, 2012 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now