Jump to content

Recommended Posts

Posted

Någon som vet vem som lockat fram mest effekt, jag listar dom jag vet om här

 

 

Min Capri 2.9t - 535hk vid 1.46bar (E85)

 

Sebbes Sierra 2.9t - 525hk vid 1.6bar (Bensin)

 

Gengis Sierra XR4X4 - 517hk vid 1.7bar med lustgas (Bensin)

 

Gemensamt för min och sebbes är att vi endast kör med en Kamxel som effekthöjare medan gengis har en mycket påkostad motor med större ventiler och allt.

Bevisar bara min tes om att Engelsmännen är lite fumliga på att vässa motorer :)Jag har till och med bredare register så det går inte att skylla på det heller

Posted (edited)

plot2.jpeg

4000 o/min = 350 hk.

5000 o/min = 499 hk.

6000 o/min = 501 hk.

6500 o/min = 420 hk.

 

Snitteffekten i det viktige intervallet 4000 - 6500 o/min = 442,5 hk, altså 86 % av maks effekt TALLET.

Jeg vet ikke hvordan dette er MÅLT eller hvor lite driverkstap som evt. er lagt til.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted (edited)

Dom är bromsade i olika bänkar så visst kan det vara nån hk hit eller dit. Vi vet idag att dynapack t.ex inte är speciellt frikostiga med effekten.

 

Gengis

4000 o/min = 350 hk.

5000 o/min = 499 hk.

6000 o/min = 501 hk.

6500 o/min = 420 hk.

 

snitt 442hk (max vrid 730nm)

 

Min

4000 o/min = 240 hk.

5000 o/min = 505 hk.

6000 o/min = 522 hk.

6500 o/min = 505 hk.

 

Snitt 443hk (max vrid 765nm)

 

 

Skiljde då inte mycket i snittet men då skjuter han in lustgasen vid 3500varv och därför den ger sådan bredd i början

Edited by Mikael S
Posted

Anti-janteloven fremfor janteloven mener nå jeg. Artige tall ute og går her, spesielt dreimomentet!

MY13 Mustang Shelby GT500
MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring
'15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L

Posted

Dom är bromsade i olika bänkar så visst kan det vara nån hk hit eller dit. Vi vet idag att dynapack t.ex inte är speciellt frikostiga med effekten.

 

Gengis

4000 o/min = 350 hk.

5000 o/min = 499 hk.

6000 o/min = 501 hk.

6500 o/min = 420 hk.

 

snitt 442hk (max vrid 730nm)

 

Min

4000 o/min = 240 hk.

5000 o/min = 505 hk.

6000 o/min = 522 hk.

6500 o/min = 505 hk.

 

Snitt 443hk (max vrid 765nm)

 

 

Skiljde då inte mycket i snittet men då skjuter han in lustgasen vid 3500varv och därför den ger sådan bredd i början

Når har vi en realistisk og fornuftig sammenligning og ja, GRATTIS Mikael S. I tillegg har du imponerende gode og uangripelige dragresultater å vise til. Sterkest og raskest er godt gjort. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Anti-janteloven fremfor janteloven mener nå jeg. Artige tall ute og går her, spesielt dreimomentet!

 

Misforstå meg rett , jeg bøyer meg i beundring av hva mr.Skog får til med lavbudget trim!

 

Men , å starte en egen tråd med at jeg har værdens beste / sterkeste eller største for den del , er å ta munnen litt for full.

 

ALLTID noen som er bedre / sterkere /tøffere osv...

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted

RS 1000: Kul att höra! Tack

 

 

 

Slåstad RS: Det är det jag är ute efter, leta på någon som är värre åt mig. Jag frågar er här på norska forumet för ni har mer koll än oss trötta svenskar :)

Posted

Gattis Mikael S.

 

Bilen og motoren er helt Sjefs!

 

Lykke til videre :)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Posted

3-0 til svenskene.

ingen norske?

-------------------------------------------------------------------

Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec

  • 5 months later...
Posted (edited)

Mulig alle har sett denne , men vi tåler å se den igjen :

 

 

I fra 1:36 ser en litt hva som bor i denne maskinen.

 

Utrolig hva disse gærne svenskene får til med gamle Ford 6'ere!!!!

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...