Dorfern Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Hei Blei 86mod Ford sierra cosworth levert uten takluke? Er dette et motorsport karoseri? Mvh Einar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akselander Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 (edited) Jepp. Disse bilene ble gjerne bygd på bestilling etter de opprinnelige utgavene var utgidd.. Edited October 24, 2011 by Akselander '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Motorsport karosseria, har bredere hjulhus bak også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorfern Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Motorsport karosseria, har bredere hjulhus bak også OK. Men den blir regnet som orgenal vingebil eller? Hvis den har bredere hjulhus så sier det seg at den har ei annen bakstilling da eller`? Mvh Einar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 OK. Men den blir regnet som orgenal vingebil eller? Hvis den har bredere hjulhus så sier det seg at den har ei annen bakstilling da eller`? Mvh EinarBlei vel juksa med hjulhusa for å få plass til større dekk når dem skulle homologere bilene. Sammen med uten takluke for stivhet, ekstra braketter på bakstilling osv Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri sport Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Var levert cosworth uten takluke i 86 , standar utgave.Kansje ikkje i norge men i resten av europa. Han sett fleire uten takluke.Dette har ingenting men 909 karoseriet og gjøre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 (edited) Var levert cosworth uten takluke i 86 , standar utgave.Kansje ikkje i norge men i resten av europa. Han sett fleire uten takluke.Dette har ingenting men 909 karoseriet og gjøre.+10000000000 Huff a meg!!Motorsport kaross meg i *!!! på escort ja! vingebil NEI! nei, nei, nei!!! Takluke, el speil, el ruter, radio/forsterker og moonstone blue (les metalikk lakk) var options! altså ekstra utstyr! Det der motorsport kaross greiene er langt ute på viddene! det er ein hype som kun eksisterer i norge, Kanskje for å få bilene uten utsyr til å bli meir attraktive hva veit eg!Det der er grulig irriterende hvertfall! Motosport koarosseriet som seinere RS500 Touringbilene blei basert på er noe annet! men de blei ikkje bruka på vanlige vingebiler!Hjulhusa var det eggenberger som modda selv, å fikk problemer med regelverket (selvfølglig!) Det var heller ikkje tynnere plater som folk har påstått i hytt og gevær! Det sier seg sjøl at ford ikkje brukte 909 motorsport karosserier på gatebilene sine, da de stort sett kom uten div braketter, understells masse, støy demping osv! Einaste måten å spotte ett seinere motorsport karosseri er på tauekroken bak.Den sitter lavere enn på standard Sierra 3dørs karosserier! Edited October 24, 2011 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akselander Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Traff vi et ømt punkt her nå? '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 +10000000000 Huff a meg!!Motorsport kaross meg i *!!! på escort ja! vingebil NEI! nei, nei, nei!!! Takluke, el speil, el ruter, radio/forsterker og moonstone blue (les metalikk lakk) var options! altså ekstra utstyr! Det der motorsport kaross greiene er langt ute på viddene! det er ein hype som kun eksisterer i norge, Kanskje for å få bilene uten utsyr til å bli meir attraktive hva veit eg!Det der er grulig irriterende hvertfall! Motosport koarosseriet som seinere RS500 Touringbilene blei basert på er noe annet! men de blei ikkje bruka på vanlige vingebiler!Hjulhusa var det eggenberger som modda selv, å fikk problemer med regelverket (selvfølglig!) Det var heller ikkje tynnere plater som folk har påstått i hytt og gevær! Det sier seg sjøl at ford ikkje brukte 909 motorsport karosserier på gatebilene sine, da de stort sett kom uten div braketter, understells masse, støy demping osv! Einaste måten å spotte ett seinere motorsport karosseri er på tauekroken bak.Den sitter lavere enn på standard Sierra 3dørs karosserier! Du har nok rett på dette, men vingebil uten takluke er jo selvfølgelig mye råere en med Skjeldnere er det også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Vingebil uten takluke er selvsagt bare fryd og gammen, men ja, det er bare en ribbet versjon, står ikkje ford motorsport som produsent i vognkortet slik som det kan gjøre på esc cos med lavt spec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Traff vi et ømt punkt her nå?NEI! men rett skal være rett Dette er ei myte som i utgangspunktet hype´er opp billigere modeller! å det er :nerd: :nerd: Eg vokste opp med Sierra å vi hadde selvfølgelig de triste modellene uten utstyr! Hadde det bare vært inn å hatt modellene uten soltak å div utstyr på den tiden så hadde det jo vært greit Du har nok rett på dette, men vingebil uten takluke er jo selvfølgelig mye råere en med Skjeldnere er det også Akkurat, så eggeformen uten tilt på luka er tøft? næh! Skjelden, kanskje ikkje så rart? Tenk deg..Hvis du gikk inn i Ford forhandleren å skulle kjøpe det grommeste ford hadde å tilby.. Hadde DU virkelig kjøpt ein ribba version? såvidt eg veit så blei alle nye i Norge bilene stappa fulle av utstyr The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 +1 en for tomnsr! Ræserbiler har ikke luke! Godt de mytene der endelig er på vei bort. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorfern Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 +10000000000 Huff a meg!!Motorsport kaross meg i *!!! på escort ja! vingebil NEI! nei, nei, nei!!! Takluke, el speil, el ruter, radio/forsterker og moonstone blue (les metalikk lakk) var options! altså ekstra utstyr! Det der motorsport kaross greiene er langt ute på viddene! det er ein hype som kun eksisterer i norge, Kanskje for å få bilene uten utsyr til å bli meir attraktive hva veit eg!Det der er grulig irriterende hvertfall! Motosport koarosseriet som seinere RS500 Touringbilene blei basert på er noe annet! men de blei ikkje bruka på vanlige vingebiler!Hjulhusa var det eggenberger som modda selv, å fikk problemer med regelverket (selvfølglig!) Det var heller ikkje tynnere plater som folk har påstått i hytt og gevær! Det sier seg sjøl at ford ikkje brukte 909 motorsport karosserier på gatebilene sine, da de stort sett kom uten div braketter, understells masse, støy demping osv! Einaste måten å spotte ett seinere motorsport karosseri er på tauekroken bak.Den sitter lavere enn på standard Sierra 3dørs karosserier! Hva som var tøft på 80tallet driter jeg egentlig i,men det som er forskjellen på orginal bil ribba for utstyr og motorsport karosseri er lavere tauekrok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 er vel ikkje chassinr på motorsportkaross er vel 909og eit nr, men er vel ikkje alle som har i det hele tatt(skal ikkje si det sikkert,men trur ikkje ubrukte karross blei numerert før bruk) trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Var et slikt 909 karosseri jeg mente http://www.rallybiler.com/rallybiler-til-salgs/rally-car-1228.html Har snakka mye med han som eier den (visst den ikke er solgt nå da). Han jobbet for Ford Hotline, og har 5 vingebiler. Dette er et karosseri med breiere hjulhus, og ble ikke brukt på gatebiler ifølge Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Hva som var tøft på 80tallet driter jeg egentlig i,men det som er forskjellen på orginal bil ribba for utstyr og motorsport karosseri er lavere tauekrok?Folk spør stadig om motorsport karosseri, og ja reine motorsport karosseri hadde ikkje chassi nr, men 909 delenr på frontblekket.Ja, de hadde ein annen lavere type brakett til tauekroken, Den går ikkje langs reservehjulsbrønnen som på vanlig Sierra MK1Men det ser nesten ut som ein firkanta boks som kommer ned bak fangeren, finner ikkje bilde i farten.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Var et slikt 909 karosseri jeg mente http://www.rallybiler.com/rallybiler-til-salgs/rally-car-1228.html Har snakka mye med han som eier den (visst den ikke er solgt nå da). Han jobbet for Ford Hotline, og har 5 vingebiler. Dette er et karosseri med breiere hjulhus, og ble ikke brukt på gatebiler ifølge Håkan Den har vært grom å bygd på, er det mulig å få skilt på den der tru`? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LHD rs500 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 (edited) Du har nok rett på dette, men vingebil uten takluke er jo selvfølgelig mye råere en med Skjeldnere er det også Bygger man en banebil med for eks.wurt/texako reklame så ja, da er det "rått" uten takluke. Men ser jeg en org. bil uten takluke og disse har ofte sveiveruter også, så blir dette "FATTIGMANNS" cosworth for meg Skal jo leite lenge etter en billig utgave av Sierra uten takluke, så dette at Cosworth ble levert uten er rart. Jeg fant dette gamle data bladet under teppe når jeg restaurerte vingebilen min. Denne er levert med full utstyrs pakke.Er ikke så sprek i tysk, men kan ikke se at det står noe om takluke her. Edited October 25, 2011 by LHD rs500 Link to comment Share on other sites More sharing options...
r2d2 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Har eit 3dr Cosworth kaross uten luke, og ein kompis av meg solgte ein org vingebil uten luke men med el-vinduer rundt år 2000 en gang, sist jeg såg den var på Minnesund Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Den gamle min hadde ikke luke men el.vinduer. Hadde jeg gått for å kjøpe meg noe "tilsvarende" nytt idag, si en M3, ikke f... om jeg skulle hatt takluke!At det er kult er noe som henger igjen fra 80 tallet tror jeg. Før AC var allment kjent. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Hele bilen er jo et 80-talls stil ikon. Best å skru av vinger og slik også da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 er vel ikkje chassinr på motorsportkaross er vel 909og eit nr, men er vel ikkje alle som har i det hele tatt(skal ikkje si det sikkert,men trur ikkje ubrukte karross blei numerert før bruk) Jeg har ei rallyvinge med 909nr + org cosworth chassis plate, men finner ikke noe nr i gulvet på passsjersiden.... mulig chassinr fra org bilen er flytta over i ett motorsport karosseri....? Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Gt40: bilder av vingen? Cosworth uten takluke er fattimannscosworth den var god! jaja, smaken er som baken. I mine øyne så er cosworth en ræserbil, og de skal ikke ha sentrallås,takluke osv! Kan til nød godta elvinduer/speil Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 +10000000000 Huff a meg!!Motorsport kaross meg i *!!! på escort ja! vingebil NEI! nei, nei, nei!!! Takluke, el speil, el ruter, radio/forsterker og moonstone blue (les metalikk lakk) var options! altså ekstra utstyr! Det der motorsport kaross greiene er langt ute på viddene! det er ein hype som kun eksisterer i norge, Kanskje for å få bilene uten utsyr til å bli meir attraktive hva veit eg!Det der er grulig irriterende hvertfall! Motosport koarosseriet som seinere RS500 Touringbilene blei basert på er noe annet! men de blei ikkje bruka på vanlige vingebiler!Hjulhusa var det eggenberger som modda selv, å fikk problemer med regelverket (selvfølglig!) Det var heller ikkje tynnere plater som folk har påstått i hytt og gevær! Det sier seg sjøl at ford ikkje brukte 909 motorsport karosserier på gatebilene sine, da de stort sett kom uten div braketter, understells masse, støy demping osv! Einaste måten å spotte ett seinere motorsport karosseri er på tauekroken bak.Den sitter lavere enn på standard Sierra 3dørs karosserier! Tror nok du tar feil når du påstår at det ikke finnes lettere karosseri med tynnere plater fra Ford Motorsport!Jeg har selv hatt et nytt karosseri fra Ford Motorsport,uten takluke,og det var med tynnere plater,og vekta var ca 100 kilo lettere enn et "vanlig" motorsport karosseri.Rolf Klypen har dette karosseriet nå,og etter hva jeg har hørt så er den bygget opp med en v8 motor.Skal brukes i Gatebil Extreme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri sport Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Fikk 909 kaross med takluke og. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now