Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jepp.

 

Disse bilene ble gjerne bygd på bestilling etter de opprinnelige utgavene var utgidd..

Edited by Akselander

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Posted

Motorsport karosseria, har bredere hjulhus bak også

 

 

OK. Men den blir regnet som orgenal vingebil eller?

 

Hvis den har bredere hjulhus så sier det seg at den har ei annen bakstilling da eller`?

 

Mvh Einar

Posted

OK. Men den blir regnet som orgenal vingebil eller?

 

Hvis den har bredere hjulhus så sier det seg at den har ei annen bakstilling da eller`?

 

Mvh Einar

Blei vel juksa med hjulhusa for å få plass til større dekk når dem skulle homologere bilene. Sammen med uten takluke for stivhet, ekstra braketter på bakstilling osv

Posted

Var levert cosworth uten takluke i 86 , standar utgave.

Kansje ikkje i norge men i resten av europa. Han sett fleire uten takluke.

Dette har ingenting men 909 karoseriet og gjøre.

Posted (edited)

Var levert cosworth uten takluke i 86 , standar utgave.

Kansje ikkje i norge men i resten av europa. Han sett fleire uten takluke.

Dette har ingenting men 909 karoseriet og gjøre.

+10000000000

 

Huff a meg!!

Motorsport kaross meg i *!!! på escort ja! vingebil NEI! nei, nei, nei!!!

 

Takluke, el speil, el ruter, radio/forsterker og moonstone blue (les metalikk lakk) var options! altså ekstra utstyr!

 

Det der motorsport kaross greiene er langt ute på viddene! det er ein hype som kun eksisterer i norge, Kanskje for å få bilene uten utsyr til å bli meir attraktive hva veit eg!

Det der er grulig irriterende hvertfall!

 

 

Motosport koarosseriet som seinere RS500 Touringbilene blei basert på er noe annet! men de blei ikkje bruka på vanlige vingebiler!

Hjulhusa var det eggenberger som modda selv, å fikk problemer med regelverket (selvfølglig!)

 

Det var heller ikkje tynnere plater som folk har påstått i hytt og gevær!

 

Det sier seg sjøl at ford ikkje brukte 909 motorsport karosserier på gatebilene sine, da de stort sett kom uten div braketter, understells masse, støy demping osv!

 

Einaste måten å spotte ett seinere motorsport karosseri er på tauekroken bak.

Den sitter lavere enn på standard Sierra 3dørs karosserier!

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

Traff vi et ømt punkt her nå?

'87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90)

'83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs)

'86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)

Posted

+10000000000

 

Huff a meg!!

Motorsport kaross meg i *!!! på escort ja! vingebil NEI! nei, nei, nei!!!

 

Takluke, el speil, el ruter, radio/forsterker og moonstone blue (les metalikk lakk) var options! altså ekstra utstyr!

 

Det der motorsport kaross greiene er langt ute på viddene! det er ein hype som kun eksisterer i norge, Kanskje for å få bilene uten utsyr til å bli meir attraktive hva veit eg!

Det der er grulig irriterende hvertfall!

 

 

Motosport koarosseriet som seinere RS500 Touringbilene blei basert på er noe annet! men de blei ikkje bruka på vanlige vingebiler!

Hjulhusa var det eggenberger som modda selv, å fikk problemer med regelverket (selvfølglig!)

 

Det var heller ikkje tynnere plater som folk har påstått i hytt og gevær!

 

Det sier seg sjøl at ford ikkje brukte 909 motorsport karosserier på gatebilene sine, da de stort sett kom uten div braketter, understells masse, støy demping osv!

 

Einaste måten å spotte ett seinere motorsport karosseri er på tauekroken bak.

Den sitter lavere enn på standard Sierra 3dørs karosserier!

 

 

Du har nok rett på dette, men vingebil uten takluke er jo selvfølgelig mye råere en med :D Skjeldnere er det også B)

Posted

Vingebil uten takluke er selvsagt bare fryd og gammen, men ja, det er bare en ribbet versjon, står ikkje ford motorsport som produsent i vognkortet slik som det kan gjøre på esc cos med lavt spec.

Posted

Traff vi et ømt punkt her nå?

NEI! men rett skal være rett ;)

Dette er ei myte som i utgangspunktet hype´er opp billigere modeller! å det er :nerd: :nerd: :nerd: :nerd: :nerd:

 

Eg vokste opp med Sierra å vi hadde selvfølgelig de triste modellene uten utstyr!

Hadde det bare vært inn å hatt modellene uten soltak å div utstyr på den tiden så hadde det jo vært greit :lol:

 

Du har nok rett på dette, men vingebil uten takluke er jo selvfølgelig mye råere en med :D Skjeldnere er det også B)

 

Akkurat, så eggeformen uten tilt på luka er tøft? næh!

 

Skjelden, kanskje ikkje så rart?

Tenk deg..

Hvis du gikk inn i Ford forhandleren å skulle kjøpe det grommeste ford hadde å tilby..

 

Hadde DU virkelig kjøpt ein ribba version? såvidt eg veit så blei alle nye i Norge bilene stappa fulle av utstyr :D

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

+10000000000

 

Huff a meg!!

Motorsport kaross meg i *!!! på escort ja! vingebil NEI! nei, nei, nei!!!

 

Takluke, el speil, el ruter, radio/forsterker og moonstone blue (les metalikk lakk) var options! altså ekstra utstyr!

 

Det der motorsport kaross greiene er langt ute på viddene! det er ein hype som kun eksisterer i norge, Kanskje for å få bilene uten utsyr til å bli meir attraktive hva veit eg!

Det der er grulig irriterende hvertfall!

 

 

Motosport koarosseriet som seinere RS500 Touringbilene blei basert på er noe annet! men de blei ikkje bruka på vanlige vingebiler!

Hjulhusa var det eggenberger som modda selv, å fikk problemer med regelverket (selvfølglig!)

 

Det var heller ikkje tynnere plater som folk har påstått i hytt og gevær!

 

Det sier seg sjøl at ford ikkje brukte 909 motorsport karosserier på gatebilene sine, da de stort sett kom uten div braketter, understells masse, støy demping osv!

 

Einaste måten å spotte ett seinere motorsport karosseri er på tauekroken bak.

Den sitter lavere enn på standard Sierra 3dørs karosserier!

 

Hva som var tøft på 80tallet driter jeg egentlig i,men det som er forskjellen på orginal bil ribba for utstyr og motorsport karosseri er lavere tauekrok?

Posted

er vel ikkje chassinr på motorsportkaross er vel 909og eit nr, men er vel ikkje alle som har i det hele tatt(skal ikkje si det sikkert,men trur ikkje ubrukte karross blei numerert før bruk)

trehjulsykel

Posted

Hva som var tøft på 80tallet driter jeg egentlig i,men det som er forskjellen på orginal bil ribba for utstyr og motorsport karosseri er lavere tauekrok?

Folk spør stadig om motorsport karosseri, og ja reine motorsport karosseri hadde ikkje chassi nr, men 909 delenr på frontblekket.

Ja, de hadde ein annen lavere type brakett til tauekroken, Den går ikkje langs reservehjulsbrønnen som på vanlig Sierra MK1

Men det ser nesten ut som ein firkanta boks som kommer ned bak fangeren, finner ikkje bilde i farten..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Posted

Var et slikt 909 karosseri jeg mente

 

http://www.rallybiler.com/rallybiler-til-salgs/rally-car-1228.html

 

Har snakka mye med han som eier den (visst den ikke er solgt nå da). Han jobbet for Ford Hotline, og har 5 vingebiler. Dette er et

karosseri med breiere hjulhus, og ble ikke brukt på gatebiler ifølge Håkan

 

Den har vært grom å bygd på, er det mulig å få skilt på den der tru`?

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Posted (edited)

Du har nok rett på dette, men vingebil uten takluke er jo selvfølgelig mye råere en med :D Skjeldnere er det også B)

 

 

Bygger man en banebil med for eks.wurt/texako reklame så ja, da er det "rått" uten takluke. Men ser jeg en org. bil uten takluke og disse har ofte sveiveruter også, så blir dette "FATTIGMANNS" cosworth for meg :P

Skal jo leite lenge etter en billig utgave av Sierra uten takluke, så dette at Cosworth ble levert uten er rart.

Jeg fant dette gamle data bladet under teppe når jeg restaurerte vingebilen min. Denne er levert med full utstyrs pakke.

Er ikke så sprek i tysk, men kan ikke se at det står noe om takluke her.

Bilde024.jpg

Edited by LHD rs500
Posted

Har eit 3dr Cosworth kaross uten luke, og ein kompis av meg solgte ein org vingebil uten luke men med el-vinduer rundt år 2000 en gang, sist jeg såg den var på Minnesund

Posted

Den gamle min hadde ikke luke men el.vinduer.

Hadde jeg gått for å kjøpe meg noe "tilsvarende" nytt idag, si en M3, ikke f... om jeg skulle hatt takluke!

At det er kult er noe som henger igjen fra 80 tallet tror jeg. Før AC var allment kjent. :P

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

er vel ikkje chassinr på motorsportkaross er vel 909og eit nr, men er vel ikkje alle som har i det hele tatt(skal ikkje si det sikkert,men trur ikkje ubrukte karross blei numerert før bruk)

 

 

Jeg har ei rallyvinge med 909nr + org cosworth chassis plate, men finner ikke noe nr i gulvet på passsjersiden.... :D mulig chassinr fra org bilen er flytta over i ett motorsport karosseri....?

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Posted

Gt40: bilder av vingen?

 

Cosworth uten takluke er fattimannscosworth :D den var god! jaja, smaken er som baken.

I mine øyne så er cosworth en ræserbil, og de skal ikke ha sentrallås,takluke osv! Kan til nød godta elvinduer/speil :P

Posted

+10000000000

 

Huff a meg!!

Motorsport kaross meg i *!!! på escort ja! vingebil NEI! nei, nei, nei!!!

 

Takluke, el speil, el ruter, radio/forsterker og moonstone blue (les metalikk lakk) var options! altså ekstra utstyr!

 

Det der motorsport kaross greiene er langt ute på viddene! det er ein hype som kun eksisterer i norge, Kanskje for å få bilene uten utsyr til å bli meir attraktive hva veit eg!

Det der er grulig irriterende hvertfall!

 

 

Motosport koarosseriet som seinere RS500 Touringbilene blei basert på er noe annet! men de blei ikkje bruka på vanlige vingebiler!

Hjulhusa var det eggenberger som modda selv, å fikk problemer med regelverket (selvfølglig!)

 

Det var heller ikkje tynnere plater som folk har påstått i hytt og gevær!

 

Det sier seg sjøl at ford ikkje brukte 909 motorsport karosserier på gatebilene sine, da de stort sett kom uten div braketter, understells masse, støy demping osv!

 

Einaste måten å spotte ett seinere motorsport karosseri er på tauekroken bak.

Den sitter lavere enn på standard Sierra 3dørs karosserier!

 

Tror nok du tar feil når du påstår at det ikke finnes lettere karosseri med tynnere plater fra Ford Motorsport!

Jeg har selv hatt et nytt karosseri fra Ford Motorsport,uten takluke,og det var med tynnere plater,og vekta var ca 100 kilo lettere enn et "vanlig" motorsport karosseri.Rolf Klypen har dette karosseriet nå,og etter hva jeg har hørt så er den bygget opp med en v8 motor.Skal brukes i Gatebil Extreme.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...