Frode A Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Hei! Har en Sierra Is Turbo sedan.Kjører nå med orginal clutch og 4 trinns kasse, clutchen tåler selvfølgelig ikke kreftene, å det gjør nok ikke kassen heller i lengden. Lurer på: Hvilken kasse og clutch kan jeg sette på som tåler litt hjuling og turbotrykk ? Takknemlig for alle svar *Sierra 2.0 is turbo 91.mod*Sierra 2.0 is 86.mod*Mondeo stasjonsvogn 2.0 00.mod*Audi A6 avant 2.6 quattro 97.mod
olemartin1 Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 t9 girkasse går jeg ut ifra at du har ? den fungerer fint den, har aldri knekt en slik kasse med masse juling.. eller så må du over til t5 kasse fra cosworth, clutch får du kjøpt på clutch og brems i oslo mener jeg det heter.. eller så selger frofix, krb trading, je eningering skaffer fra statene, ole martin FORD ESCORT MK2 COSWORTH
Frode A Posted October 23, 2011 Author Posted October 23, 2011 T9 kasse ja Noen spess clutch jeg må ha? eller passer alt rett på? *Sierra 2.0 is turbo 91.mod*Sierra 2.0 is 86.mod*Mondeo stasjonsvogn 2.0 00.mod*Audi A6 avant 2.6 quattro 97.mod
Torgeir B Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Blitema sin ohc clutch, har tålt over 350nm i benk Hvor lenge det holder er en annen sak 86 3dr IS
dohcboy Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 T9 kassa er 5trins så han har ikke ei t9 kasse men d spiller ingen rolle sånn sett. gå for 6 pucka zinter clutch funker bra med org trykkplate, selv kjørt med dette i 3 år å den holder fint momentet Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Truckdriver Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Ikke alle clutcher passer nei. Den må selvsagt ha rette dimensjoner og rett splines.Sinterlameller og orginal trykkplate holder ikke all verden. Du må velge clutch etter hvor mye moment du har/tenker å få. Over 450-500nm så har sinterlamell med orginal trykkplate svært begrenset levetid. Begyner en sinterlamell å slure under kjøring så går det ikke lang tid før du får slitegrop i svinghjul og trykkplate. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Escort RST WRC Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 T9 kasse kan du trygt velge Fungerer helt topp selv med mye moment og herjekjøring Bremset 395nm med Biltema-clutch'en, men da slurte den ganske godt Men den overrasket med stort den clutch'en, det må jeg si Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Frode A Posted October 25, 2011 Author Posted October 25, 2011 (har noen T9 kasser liggende.. Tenkte å bytte. .) men ser ikke dette greit ut? http://www.burtonpower.com/cp2000-9.html *Sierra 2.0 is turbo 91.mod*Sierra 2.0 is 86.mod*Mondeo stasjonsvogn 2.0 00.mod*Audi A6 avant 2.6 quattro 97.mod
Truckdriver Posted October 26, 2011 Posted October 26, 2011 Ja om du har Borg Warner T5 girkasse, 2wd svinghjul og cosworth veiv. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
exin89 Posted October 26, 2011 Posted October 26, 2011 Originalt er det vel 215mm clutch. På min DOHC kjører jeg med kombinasjon av disse to. http://www.burtonpower.com/parts-by-category/transmission-clutch-wheels/clutches-std-performance/cp2511-1.htmlhttp://www.burtonpower.com/parts-by-category/transmission-clutch-wheels/clutches-std-performance/cp5352-5.html I følge det de skriver kan man velge Competition lamell istedenfor Heavy Duty som jeg valgte for at den skal tåle mer dreimoment. http://www.burtonpower.com/parts-by-category/transmission-clutch-wheels/clutches-std-performance/cp5351-1.html Ville nok valgt Competition på en turbobil, da den er spesifisert til å tåle en god del mer. (390nm)De har også en 4puck, men for min del falt vaget lett på organisk i en bruksbil, og mtp pris og sugetrim ble det den svakeste versjonen (320nm) som skal være mye bedre enn originalt. Til ditt bruk ville nok enten 4puck eller Comp være de beste alternativene mtp at de er spesifisert til 390nm. Men om det ikke er godt nok så vet jeg lite om ombygging til f.eks cosworth svinghjul og clutch 91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now