Jump to content

Bedre topp pakninger til 2,9 12v?


RsMuffe

Recommended Posts

Prøvd/vurdert pianotråd?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

tanken er der og vært der. men det letteste hadde fått på noen andre topp pakninger framfor å skru hele shiten ut og rense blokka for deler osv. når han som har dette har lite tid til sin hobby pga.jobb, hus og unge og kjærring.

 

Mener å sett en her inne som hadde fått kjøpt dette.

Link to comment
Share on other sites

fel pro pakninger fra Summit i statene

1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w
1977 Ford Granada 2,3L Automatic 
1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD
1998 Ford Explorer 4,0

Link to comment
Share on other sites

Som i tittelen, fins det å få kjøpt noe forsterket topp pakninger?

 

Org.pakningene holder ikke sammen med 12,9 boltene. En kollega er Lei å rense oljekjøler og motoren osv. for "grøt".

Hvis han er lei av å rense....så har han vel gjort dette noen ganger?

Sier du noe om oppsettet og effektuttaket? Kjører han f.eks med original komp.? Tenningsbank tar fort tabben på toppakningene.

Jeg ser at Tom Morana har ARP studs til 2,9 motorene, men jeg fant ikke toppakninger.

http://www.moranav6racing.com/category.html?CategoryID=19

Kan nevne en noe.....

Ford sin 6,0 V8 Turbodiesel sliter fælt med toppakningsbrudd. For å løse dette problemet "for all fremtid" så gjøres en eneste endring - det monteres ARP head studs. ;)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Han kjører med "SkogenRacing" turbo oppsett, med Skogenracing map for E85 osv. Han har hatt kontakt med Skogenberg med hele oppsettet på motoren.

 

Oppsettet som jeg vet han har:

org. 2,9 v6 med 12,9 bolter som topplokk bolter(dvs. org. komp)

org. eksos manifolder med eksos bøyer for turbo

Holset hx40 turbo

hks style 60mm extern wastegate

siemens deka 633cc dyser

fuel system med org. tank og catch tank og 3 pumper med E85 som fuel.

Megasquirt 1 med org. tennings system. og mappet fra skogenberg/MotorNord(firma)

Denso ik27 tennplugger

 

så har han oljekjøler og en eller annen dumpventil.

 

Trolig grunnen pakningene ble defekte denne gangen var ladetrykket peaket opptil 2bar. Når map er for 1.2bar trur jeg dette var.

Link to comment
Share on other sites

skal denne sveisetråden treffe på kanten av topp pakningen? eller f.eks. 1mm innenfor pakningen?

 

og virker rustfri sveise tråd fra biltema? :P

 

 

tillegg spørsmål: hvor hardt skal man dra til med 12,9 bolter/ikke strekk bolter?

Edited by RsMuffe
Link to comment
Share on other sites

Som i tittelen, fins det å få kjøpt noe forsterket topp pakninger?

 

Org.pakningene holder ikke sammen med 12,9 boltene. En kollega er Lei å rense oljekjøler og motoren osv. for "grøt".

 

Hei. har noen pakninger som jeg har brukt i mangen år.

 

sleng på em pm om du er intr. får ikke sendt deg pm.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ja,de er forsterket,merket er fel-pro, men da tror alle det er snakk om de vanlige som er til usa bronco, det er de ikke, disse er bestilt med exstra stål innlegg fra fel-pro fabrikken 2005. jeg har igjen en del, så er det slutt på disse,

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...