IceTurbo Posted October 17, 2011 Posted October 17, 2011 hei har litt problemer med 2.9 12v motoren min, den smeller tilbake i luft filteret når e gir gass på lavt turtall, også noen ganger dauer den, nye plugger, og ledninger på den, også bruker den edel bensin. takker for svar Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Odin Posted October 17, 2011 Posted October 17, 2011 om det har noe og si så har bilen du har kjøpt stått i ro i sånn ca "40" år og nesten aldri vært fyra. 1988 Ford Sierra Cosworth1991 BMW M52001 BMW 330i
IceTurbo Posted October 18, 2011 Author Posted October 18, 2011 om det har noe og si så har bilen du har kjøpt stått i ro i sånn ca "40" år og nesten aldri vært fyra.kansje Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
RS 1000 Posted October 26, 2011 Posted October 26, 2011 hei har litt problemer med 2.9 12v motoren min, den smeller tilbake i luft filteret når e gir gass på lavt turtall, også noen ganger dauer den, nye plugger, og ledninger på den, også bruker den edel bensin. takker for svar "Alle" som har hatt "merkelige" problemer med disse eldre V6 motorene og sjekket ventilløftet har sett at pga bruk av feil motorolje så er kammen utslitt. Jeg foreslår derfor alltid at man begynner med å sjekke dette og evt følger opp med en kompresjonstest. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
IceTurbo Posted October 26, 2011 Author Posted October 26, 2011 "Alle" som har hatt "merkelige" problemer med disse eldre V6 motorene og sjekket ventilløftet har sett at pga bruk av feil motorolje så er kammen utslitt. Jeg foreslår derfor alltid at man begynner med å sjekke dette og evt følger opp med en kompresjonstest.Virker ikke som det er det som er problemet (men skal ikke være sikker ), men det er for tynn olje på den for den begynner å tikke med en gang den blir litt straffa, kjøpt 4takter mc olje som du foreslo + org ford filter. Tror e har funnet ut problemet, tenningen står på veldig mye fortenning, men når e skrur den ned dauer den bare, så når e dro ut tps'en så var det ingen forandring i motoren, så bytta e den med en e hadde til dohc, og fikk stilt ned tenningen sveiv den fint på tomgang, men e fikk ikke opp turtallet, men det viste seg att dohc tps skal vri seg motsatt vei enn den til 2.9, så det var vel derfor. fant en til tps ligaenes men har ikke fått prøvd den ennå. det er 12grader fortenning org 2.9 skal ha? hvilken av merkene på hjulet er ca 12grader?? hvis noen vet? Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
po0key Posted October 26, 2011 Posted October 26, 2011 om din tps ikke passer har jeg en kan ta den med neste gang jeg skal til lillesand
IceTurbo Posted October 26, 2011 Author Posted October 26, 2011 om din tps ikke passer har jeg en kan ta den med neste gang jeg skal til lillesand Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett. - 1993 Ford sierra Cosworth sleeper- 1976 Ford Taunus 2l automat
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now