Jump to content

bensintrykksproblem


h4r4ld

Recommended Posts

Hei har en 92 mod sierra cosworth, som gikk helt fint fram til i går! :(, når jeg starter den når bilen er kald så går motoren fint med 4- 4,5 i bensintrykk, men når motoren når driftstemp så synk bensintrykket gradvis nedover til bilen til slutt stopper... å da må jeg vente til bilen har fått kjølt seg ned før jeg får den til å gå igjen, så skjer d samme når den blir varm igjen, klare ikke mere enn 0,5 i turbotrykk når den er sånn. til vanlig kjører jeg på 1,5 bar. hva kan være galt????, har 330 oppsett med grønne dyser. Har noen opplevd dette problemet eller har forslag til hva som er galt??? :)

Link to comment
Share on other sites

Montere 044 pumpe, bytte filter å skru ned bensintrykket burde hjelpe.

 

4.5 bar er alt for høyt, 3 bar uten vacum er originalt.

 

ja det kan være en lur løsning :), kan være filteret å siden det plutselig skjedde, levere den mye mere 044 pumpa enn orginal pumpa da?

ja kan prøve å stille ne trykket å, 3 bar på tomgang da?

Edited by h4r4ld
Link to comment
Share on other sites

Ja 044 pumpa leverer 300L/T, men husk også at denne er ny, tipper din er rimelig sliten å ikke klarer å levere så stabilt trykk som den en gang gjorde.

 

Org bensintrykk er 3 bar uten vacum på BTR på tomgang, husk å holde for vacumslangen når du justerer så ikke motor drar falsluft.

 

Etter dette burde du sjekke blanding med bredbånds lambda for å være sikker, legg deg på en høy 11 på fullt pådrag, da burde bilen gå trygt å som ei kule.

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

okei:-) får sett på ny bensinpumpe i dag da å se om d ordner seg, står 044 pumpe på den no å, men forrige eigeren skiftet den 2 ganger fordi den røyk..

 

Men pumpa går jo hele tiden så d e merkelig att trykke synk når motoren blir varm??

Link to comment
Share on other sites

okei:-) får sett på ny bensinpumpe i dag da å se om d ordner seg, står 044 pumpe på den no å, men forrige eigeren skiftet den 2 ganger fordi den røyk..

 

Men pumpa går jo hele tiden så d e merkelig att trykke synk når motoren blir varm??

 

Helt sikkert en kina-pumpe.

Som gjør at trykket fra den synker når den blir varm.

 

Har røket 2 slike kina-pumper tidligere.

Kjøpte en fordi jeg hadde hastverk med å få en bil klar, den fungerte en stund, men så døde den.

Så fikk jeg en ny gratis, men denne takket også for seg selv.

 

Kjøp en ekte Bosch 044 pumpe, så slipper du problemer! :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert en kina-pumpe.

Som gjør at trykket fra den synker når den blir varm.

 

Har røket 2 slike kina-pumper tidligere.

Kjøpte en fordi jeg hadde hastverk med å få en bil klar, den fungerte en stund, men så døde den.

Så fikk jeg en ny gratis, men denne takket også for seg selv.

 

Kjøp en ekte Bosch 044 pumpe, så slipper du problemer! :)

 

har nå byttet pumpe å starta bilen å den gikk fint i 1 minutt å no vil den ikke starte mer, pluggene var våte så den har sikkert druknet, manometre sto på 3 bar bensintrykk mens e kjinna. hmmm

Link to comment
Share on other sites

Tipper at motoren din får en MYE større mengde bensin nå enn før.

 

Hvordan er resten av oppsettet ditt egentlig?

 

resten av opsettet er bra, skal bytte mapsensor å vannføler i morgen å se om d har noen innvirkning, skal jeg prøve å bytte tilbake til gammle pumpa da å se om den starter da?

Link to comment
Share on other sites

Fant ut feilen te att den ikke startet å det var fordi det var 3liter med vann på tanken hehe, satt på ei bosch 044 pumpe å da gikk bilen som ****, men den lugger litt når jeg drar på, hva kommer det av??

Link to comment
Share on other sites

Ville anta det samme vannet som gjør det da. Ligger igjen kondens rester i systemet selv om du har tømt tanken. Men det kommer seg etter litt kjøring.

 

e d vannet som gjør att den hørest ut som en subaru boxer når e kjøre da?:P

Link to comment
Share on other sites

Den blåser ikke ut gnisten da? Hvilken plugg åpning har du?

 

men den blåser vel ikke ut gnisten bare på sylinder nr. 3? når bilen går på tomgang, har bytta om pluggene å plugg på sylinder 3 blir våt me en gang. men har sjekket ledningen å den virker, ha 0,6 åpning

Link to comment
Share on other sites

Prøv å bytt om på dysene å se om en henger.

 

Nå har jeg byttet både plugger, bensintrykksregulator å bensinpumpe, men når jeg gir gass mens jeg kjører å den begynner å lade trykk så faller bensintrykket med en gang å bilen omtrent stopper så må jeg slippe gassen litt igjen for att bensintrykket skal komme seg opp igjen noen som har noen ide på hva d kan være?, når jeg skal starte bilen så fjusker den å går på 3 sylindre men hvis jeg slår med noe på dyserekken så går den fint igjen helt til jeg gir gass å trykket faller. hmmmm. ???? har også byttet om dysene..

Edited by h4r4ld
Link to comment
Share on other sites

har du brukt bensin slanger fra biltema noe sted på bilen din?

 

og en annen ting. dem delene du har byttet, er dem nye eller brukte? virka dem evnt. på den bilen som delene kom i fra?

 

nei er ikke noe biltema slanger nei, alle delene er nye ja :)

Link to comment
Share on other sites

men den blåser vel ikke ut gnisten bare på sylinder nr. 3? når bilen går på tomgang, har bytta om pluggene å plugg på sylinder 3 blir våt me en gang. men har sjekket ledningen å den virker, ha 0,6 åpning

Hvis du ikke allerede har tatt en kompresjonstest så er det på tide nå.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...