tomnsr Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Etter at jeg så denne bildet på en annonse på finn fikk jeg veldig lyst til å prøve å bygge om en bakstilling... Er det noen som har info på disse? Hvem lager de osv? Hvor kan det kjøpes delene som trengs for å bygge de om? Mvh Tom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Den som ligger på Finn.no er vel en Adrenaline Race & Performance steg 2 bakstilling. Jeg har kjøpt fra SCS/Harvey Gibbs, disse går for og være de beste sier de som har hatt flere forskjellige. Ett par bilder av SCS sin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 JHS hvet du hvilken dim det er på unibalene på din? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 noen stor hensikt med noe sånt på en bruksbil a? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Det vil jeg si at det er. Du slipper skjeiv slitte dekk, du har mer grep ved pådrag. Bilen oppfører seg bedre rett og slett Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Den som ligger på Finn.no er vel en Adrenaline Race & Performance steg 2 bakstilling. Jeg har kjøpt fra SCS/Harvey Gibbs, disse går for og være de beste sier de som har hatt flere forskjellige. Ett par bilder av SCS sin: Hvordan køre bilen med den på? AB' s er vel meget ens med den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 den orgianle bakstillinga har en latterlig camber ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Hva koster slikt for tiden? Racefix har også produsert noen slike her i nydelige Stavanger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 noen stor hensikt med noe sånt på en bruksbil a? ville ikke gått for unibals på bruksbil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Man får jo støvmansjetter til uniballs. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 JHS hvet du hvilken dim det er på unibalene på din? Er ikke sikker har ikke målt... Hvordan køre bilen med den på? AB' s er vel meget ens med den? Vet ikke enda, men de som har montert skryter mye så måtte jo prøve. AB sin tror jeg er ca identisk som SCS sin. Hva koster slikt for tiden? Racefix har også produsert noen slike her i nydelige Stavanger. Tror det er ca £1100 på byttedel basis nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Det vil jeg si at det er. Du slipper skjeiv slitte dekk, du har mer grep ved pådrag. Bilen oppfører seg bedre rett og slett Ombygd bakstilling med uniballs er en meget dyr måte å fjerne camber problemet på. Dette fikses lett med shims til et par hundrelapper. Men til å optimalisere bilen til banebruk er det nok genialt. Men til vanlig gatebruk ville eg ikke vurdert en slik. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Ombygd bakstilling med uniballs er en meget dyr måte å fjerne camber problemet på. Dette fikses lett med shims til et par hundrelapper. Men til å optimalisere bilen til banebruk er det nok genialt. Men til vanlig gatebruk ville eg ikke vurdert en slik. Til vanlig fin kjøring på vei er ikke dette veien å gå nei.Men på en bil som skal beholde en del fjæringsvei selv om den skal være lav, så er ombygd bakstilling helt sjefs Unngår jo den store forandringen av cambervinkelen ved inn- og ut-fjæring. For å få en Cosworth man virkelig kan kjøre fort med og få best mulig grep, er ombygd bakstilling et must. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 bakstilling er vel ein av nedgraderinger som blei gjort pga komfort... eg selv har lurt på den steg 3 bakstillinga trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 bakstilling er vel ein av nedgraderinger som blei gjort pga komfort... eg selv har lurt på den steg 3 bakstillinga Vil heller si at det er en produksjonsfeil. Men hva er steg 3 bakstilling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 http://adrenaline-race.co.uk/#/cosworth-6-deg-rear-beam/4545808695 Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 ca samme som denne steg 2 men med andre berearmer trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Jeg har ei tilsvarende bakstillling jeg kjøpte fra Rapid Ford i England, som jeg monterte på forrige vingevogna mi- ble vanvittig mye bedre å kjøre, sammen med Quaife diffen ble det en helt annen bil å kjøre:D Kan anbefales på det varmeste..... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 bakstilling er vel ein av nedgraderinger som blei gjort pga komfort... eg selv har lurt på den steg 3 bakstillingaEr mange misfornøyde Adrenaline kunder rundt om hvis du ser på f.eks passionford og escortrscosworth.com Bakstillinger som sprekker f.eks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 såpass... da er det vel ikkje så mye å ha da... er det andre som er bedre... men har lurt litt på wrc og men er vel mye ombygging og DYRT rekner eg med da må det vel bygges om med innfestinger og alt, og eg prøver egentli å endre minst mulig så er mulig og bygge std igjen senere vis aktuelt... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Dette sies å være en av de beste mods man kan gjøre med en cosworth, bane eller gatebil.. Har i to år planlagt å sveise om min egen men aldri fått tid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 (edited) det var ikke en produksjonsfeil. men er laget med 18graders for "passiv sporkorrigering". hvis du ikke vet hva og hvorfor det finnes: Google søk: passive rear steering rs 500 travers hadde montert ekstra braketter for homogelisering med hull i 9 graders forskyving, men orginale 18 graders bruer i vanelige hull. Noen av de raskeste gruppe a sierrane var Eggenberger bilene. de hadde 6graders forskyvning som bla adrenaline. dette var nok ganske nerme den idielle forskyvingen for gode camber og sporingskurver, mens bakre statiske rollcenter ble brukbart.hvis du ikke vet hva det dreier seg om, kan du lese mere om forskyving av innfestninger for bakstilling og bakre rollcenter forrandringer her: http://www.e30m3proj...enter/index.htmikke likt som sierra, men akuratt samme prinsippet. veldig fin side. (ps: cambershims er søppel. ) Edited October 14, 2011 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Det kræver vel stadig andre bærearme i bag for at udnytte de andre fæste punkter på en rs500.For man kan vel ikke vride de orginale 9cm ind. Baghjulet kommer også til at stå mærkeligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Det kræver vel stadig andre bærearme i bag for at udnytte de andre fæste punkter på en rs500. Riktig. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 (edited) Det kræver vel stadig andre bærearme i bag for at udnytte de andre fæste punkter på en rs500.For man kan vel ikke vride de orginale 9cm ind. Baghjulet kommer også til at stå mærkeligt. "rs 500 travers hadde montert ekstra braketter for homogelisering med hull i 9 graders forskyving, men orginale 18 graders bruer i vanelige hull." ja, jeg skreiv det. det framgår også av bildet. Edited October 14, 2011 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now