BR Racing V6 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Det er billig med Ford, der er tvangstankene om at alt MÅ modifiseres ene og alene fordi det KAN modifiseres som er dyre.. Mange penger å spare på gode psykologer :-) Vi snakker faktisk om Ford her. Det meste må moddes eller oppgraderes skal det bli bra. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Vi snakker faktisk om Ford her. Det meste må moddes eller oppgraderes skal det bli bra.Det er bullshit. Alle modifikasjoner kommer som regel med en forbedring og ti ulemper, så jo mer du modifiserer til verre rakleverk blir det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Ingen klarer å la noe være orginalt. Det er da det blir ball 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Det er bullshit. Alle modifikasjoner kommer som regel med en forbedring og ti ulemper, så jo mer du modifiserer til verre rakleverk blir det. Du har faktisk et godt poeng her, men bakstilling og bremser er to oppgraderinger man gjerne kan gjøre for å få mest ut av en bil som skal på bane. Skal du kun kjøpe melk på butikken kan man kjøpe en mondeo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 (edited) noen som har startet å bygge enda eller? Edited November 30, 2011 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 noen som har startet å bygge enda eller? Jeg har motatt min, tatt noen mål osv. Planen er å laga en jig av denne, sånn at jeg kan bygge om noen bakstillinger. Mvh Tom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Noen her som vet om det er mye jobb å bruke Froske Scorpio bakstilling på Sierra?Er innfestinga lik eller er det mye ombygging? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 tomnsr@ tøft.. noen muligheter for å dele de målene her? jeg har en org bakstilling liggende i garasjen nå og vinkelsliperen er heller ikke langt unna cosworth540@ sporbredden er litt mere på frosk enn sierra og det bakerste feste/difffestet er ikke likt.. her er billederne af en scorpio cosworth bagbro med 7,5" bagtøj, tykke trækaksler og en 22mm krængningsstabb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 Hva er det som er så flott med den froskebakstillinga? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted December 2, 2011 Share Posted December 2, 2011 billig, 7,5" diff med høy utv, skikkelig difffeste, bredere sporvidde.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Er det noen i nærheten av trøndelag som har tid og kunnskaper til å lage en jig av den bakstillingen jeg har kjøpt? Jeg kan låne ut bakstillinga da den ikke er montert enda. Ta kontakt på PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Strutsen i racefix har bygget med M5 diff og brukt eksenterforinger fra e36 til camberjusteringer, så slipper en salt og sandmarinerte uniballs også. hva tar han for ei komplett bakhjulstilling med M5 diff, drivaksler og div, bolt-on til cossie da? RS 500 Cosworth edition Link to comment Share on other sites More sharing options...
autronic Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 (edited) Har lånt meg et SCS bakstell og jiggene til høyre og venstre bærearmene er ferdig. Bakrammen er 99 % ferdig, men jeg er ikke helt fornøyd med løsningen til de indrebærearms innfestningene. Uniballene som SCS har brukt er solide saker, de har 7/8" kropp og 3/4" hull +de er i rustfritt så det er håp for litt levetid også. Bakdelen er prisen, hver av de koster £ 120 + justerings hylsene. Å tilpasse en BMW diff i bakrammen er rimelig enkelt siden de store BMW diffene gårmed 108mm ledd, det som kan være en utfordring er lengden på drivakslingene menmed å blande litt BMW og Ford deler skal det gå ann. Edited July 27, 2012 by autronic XR8 ( XR4x4 med 1UZFE ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 hvorfor bygge om å prøve å få til noe du ikke greier bedre en den orginale dritten, da du kan kjøpe en ubrukt adrenaline bakstilling for 10000kr på finn.no/torget i morgen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 hvorfor bygge om å prøve å få til noe du ikke greier bedre en den orginale dritten, da du kan kjøpe en ubrukt adrenaline bakstilling for 10000kr på finn.no/torget i morgen?Fordi Adrenaline bakstillingene har noe frynsete rykte? Fordi noen tror de kan lage noe like bra selv? Fordi noen er for gjerrige? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Fordi det er nok av folk som er gode til å sveise? Lager man en jigg er det en smal sak.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 fryneste adrenaline rykte går på kundeservice, ikke på produktet. lager du en jigg må fortsatt ut noen 1000 for kvalitets uniballs med justeringshylser.men hvis noen som har en 6graders bakstilling liggendes er villig til å låne den bort for å lage jigg, er det smal sak å lage en. men dette forumet har mange nav-tilsatte hobby ingeniører så å lage en bakstilling selv blir bare med tanken for de fleste, og jeg tenkte derfor det hadde vært en lettvint løsning for noen å bare kjøpe en ferdig :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Nå er denne tråden gammel, så er vell muligens noen, som har laget allerede. Adrenalin har også hatt rykte på produktet, ikke bare kundebehandling. Har selv en liggende, som jeg ikke har fått prøvd ennå Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 fryneste adrenaline rykte går på kundeservice, ikke på produktet. lager du en jigg må fortsatt ut noen 1000 for kvalitets uniballs med justeringshylser.men hvis noen som har en 6graders bakstilling liggendes er villig til å låne den bort for å lage jigg, er det smal sak å lage en. men dette forumet har mange nav-tilsatte hobby ingeniører så å lage en bakstilling selv blir bare med tanken for de fleste, og jeg tenkte derfor det hadde vært en lettvint løsning for noen å bare kjøpe en ferdig :-)Ryktet går på firmaet, som forøvrig ikke eksisterer lengre, men også på bakstillingene som det har vært problemer med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Ryktet går på firmaet, som forøvrig ikke eksisterer lengre, men også på bakstillingene som det har vært problemer med Eneste jeg har hørt om bakstillingene var på de første stg 3 kunne vibrere ved mye power og bra grep. Et problem som ikke eksisterer på stg2. Bra de ikke eksisterer lengere, de var forferdelig å handle med :-p Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Eneste jeg har hørt om bakstillingene var på de første stg 3 kunne vibrere ved mye power og bra grep. Et problem som ikke eksisterer på stg2. Bra de ikke eksisterer lengere, de var forferdelig å handle med :-p For svake og får ikke justert dem innforbi måla, er noe folk klager på Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 hva er målene som blir brukt sammen med 6grader bakstilling? tenker på foran og bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 hva er målene som blir brukt sammen med 6grader bakstilling? tenker på foran og bak. Camber og spissing du tenker på? For vei, anbefalt av "guru" Mike Rainbird: Framme 1,5grad negativ camber 2mm toe in. Bak 1,5 grad negative camber 3mm toe in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 ikke akkurat noe NAV`er, men har likevell en jigg i garasjen, og har stygge planer om å lage ferdig den første bakstillinga i løpe av sessongen.. Men ikke ille med 10 lapper for ett ferdig produkt, selv om jeg syns halve morroa er og få gjort så mye som mulig selv. Pris er jo alfaomega, betaler jo nokk "cosworth skatt" som man gjør på disse delene..alt i alt havner vell min ut på rundt 5000 ferdig på bil tenker jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40286503 '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now