Tore_TJ Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 (edited) Har hengt meg litt opp dette her: Men da må menes 6grader forskyvet fra 0grader linja? Og er 90mm en fasit på dette? som tegningen tilligere i tråden? Etter minne er 90mm kun 9grader og det var det rs500 endte opp med ved å bruke de ekstra innfestingene. Jeg har et bilde en plass som viser hvordan du kan måle. Må leite litt.. Sånn måler du gradene: Edited October 24, 2011 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadrunner Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Det er ingen problem å lage ei slik bakstilling sjøl, men kjøp skikkelige dimensjonerte ledd. Det vanskeligeste er å få tak i eller lage justeringshylsa. Ledd og hylser får en kjøpt fra Adrenaline til ca 4000kr. Bruk hydraulikkrør til å bygge om armane og få en som kan sveise gjere jobben skikkelig.Mi bakstilling lagde eg til sjøl. Satte sammen alle delene og punkta dei sammen og fikk en sveiser på eit skipsverft til å sveise resten. Sveiser en dette sjøl med Mig trur eg ein fort kan gå på en smell. Sprekker i sveiser osv... Ledda som er brukte i justerbare bærearmer framme på Sierra tåler ikkje den belastninga som er bak. Skal det brukes foringer i steden for ledd er det lettaste og beste å lage eksentriske bolter og ovale hull. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Er ikke lett å få kjøpt noe som helst av Adrenalin lenger, de svarer aldri. Har og prøvd Danny privat, samme der.Laget du denne uten å spenne opp i jigg?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Et tips. Det beste skal være å ha justering av camber og spissing på indre ledd da det gir enklere og bedre justeringsmuligheter i følge SCS.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 Et tips. Det beste skal være å ha justering av camber og spissing på indre ledd da det gir enklere og bedre justeringsmuligheter i følge SCS.. dette krever mere forklaring.. jeg klarer ivertfall ikke å se for meg hvordan man skal klare å justere begge de vinklene som går i hver sin rettning på samme ledd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 De bruker rose joint på camber justeringa, og avlange hull for spissing justering. Allt på indre feste punkt for bærebroa Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted November 14, 2011 Share Posted November 14, 2011 er der nogen der har kikket på den sidste model scorpio bagbro ? jeg stod og kikkede på en idag og syntes umildbart at fæstepunkterne ser meget anderledes ud, samtidig så er bagbroen ophængt på en anden måde som kun burde give stabilitet da den ikke hænger i bagtøjet som vores gamle sierra/escort gør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 møffe@ har du bilder? Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 (edited) Nej, men kan lige tage et billede. Edited November 15, 2011 by møffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadrunner Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 (edited) Problemet med camberjusteringa inne er at det bygger veldig mykje nedover. Camberjusteringa blir lavaste punkt under bilen. På min gjorde dei røde traversforingane til at traversen blei flytta ytterligare 2cm ned. Brukte ikkje jig. Men burde ha laga en. Vurdera å lage en bedre versjon av bakstillinga.Gruppe A bakstillingane til Ford hadde lenge kun justering av spissing. Edited November 15, 2011 by roadrunner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 (edited) Problemet med camberjusteringa inne er at det bygger veldig mykje nedover. Camberjusteringa blir lavaste punkt under bilen. På min gjorde dei røde traversforingane til at traversen blei flytta ytterligare 2cm ned. Brukte ikkje jig. Men burde ha laga en. Vurdera å lage en bedre versjon av bakstillinga.Gruppe A bakstillingane til Ford hadde lenge kun justering av spissing. Pga regler om hvor mye man kunne endre på bilen ja, ikke fordi det var ideelt. Og problemet med standard bakstilling er ikke justeringsmulighetene, men endring av camber og spissing når bilen setter seg. Og jeg lurer på om det ikke var grp.N som kun hadde justering av spissing på standard bakstilling da grpA har justerbar magnesium bakstilling. Edited November 15, 2011 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Noen som har sett skyline bakstilling på sierra? Ut ifra info og hva jeg har hørt kan denne moddes på sierra. Garnes drev med dette for lenge siden. Men tror de ente opp med skifte av hele gulvet og understell sveisa på escort kaross oppå. men jeg såg på en bakstilling fra 95mod skyline til en kompis av meg og såg innfesting foran er som på sierra. og hadde i tilegg 2 innfestinger oppunder gulvet i bagasjerom. Her er det A-armer. som etter jeg forstår er noe av det beste og som wrc har. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 (edited) http://motorimport.dk/ kik her hvis du skal bruge billige dele fra bla skyline. så kan du også få en frisk tur på danskebåden. her er billederne af en scorpio cosworth bagbro med 7,5" bagtøj, tykke trækaksler og en 22mm krængningsstabb Edited November 15, 2011 by møffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 Noen som har sett skyline bakstilling på sierra? Ut ifra info og hva jeg har hørt kan des på sierra. Garnes drev med dette for lenge siden. Hadde ikke du noe prosjekt på gang ned Jagga diff for en tid tilbake? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 http://motorimport.dk/ kik her hvis du skal bruge billige dele fra bla skyline. så kan du også få en frisk tur på danskebåden. her er billederne af en scorpio cosworth bagbro med 7,5" bagtøj, tykke trækaksler og en 22mm krængningsstabb Så vidt jeg klarer å se har du der samme gradene på bærebro, så samme grunnproblemet. Uten å måle kan man jo ikke være sikker da men Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted November 15, 2011 Share Posted November 15, 2011 ja, men bagbroen hænger ikke i bagtøjet, der skal ikke bruges et stift bagdiff ophæng, og så er der en del andre gode dele på den. men med hånden på hjertet så ser jeg det som nemmest at bygge et helt nyt bagbro som GR.A magnesium bagbroen i noget 70x70 firkant rør i 6grader og så få lavet flancerne til der hvor lejerne boltes fast, og så laserskære resten og bare svejse sammen. jeg må have kikket på det ved lejlighed, Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Noen som har sett skyline bakstilling på sierra? Ut ifra info og hva jeg har hørt kan denne moddes på sierra. Garnes drev med dette for lenge siden. Men tror de ente opp med skifte av hele gulvet og understell sveisa på escort kaross oppå. men jeg såg på en bakstilling fra 95mod skyline til en kompis av meg og såg innfesting foran er som på sierra. og hadde i tilegg 2 innfestinger oppunder gulvet i bagasjerom. Her er det A-armer. som etter jeg forstår er noe av det beste og som wrc har. er litt jobb dette.er ikkje bare klipp og lim.skifte gulv,flytte innerskjermer.nye støtdempertårn etc etc.lettere å smi om en orginal bakstilling. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Strutsen i racefix har bygget med M5 diff og brukt eksenterforinger fra e36 til camberjusteringer, så slipper en salt og sandmarinerte uniballs også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Strutsen i racefix har bygget med M5 diff og brukt eksenterforinger fra e36 til camberjusteringer, så slipper en salt og sandmarinerte uniballs også. Greit nok det men forlenger han indre punkt så man blir kvitt det største problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Greit nok det men forlenger han indre punkt så man blir kvitt det største problemet?Selvsagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Hadde ikke du noe prosjekt på gang ned Jagga diff for en tid tilbake? Jeg hadde det ja, det ble bestillt bakstilling fra zoo motorsport. som med diff jag ville koste 65000kr med drivaksler og det hele. men pga sykdom med han Brom som drev zoo. så kunne han ikke levere og jeg fikk igjen penga gjennom min kontakt i UK., wrc style bakstilling. Slik det er blitt for banebruk.er det egentlig like greit med stiv aksel bak tror jeg. Jeg vurd evt det på banebilen. jag diffen veier over 45kg. slik at den hadde sikker funkert fint den til mange prosj. Men likevel dyrt med all ombygging med aksler, Ford koster å drive med. jeg har en annen diff som er lik den Joel har på granada. cobra 8.8 diff med adapter aksel stubber som passer rett over til cosworth drivaksler. en slik diff med forsterka baklokk og nytt irs hus forsterka utgave ny sperre og utveksling kostet ca 10lapper hjem. og 4500kr i adaptere. så usa deler er nesten veien å gå ofte. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Det er billig med Ford, der er tvangstankene om at alt MÅ modifiseres ene og alene fordi det KAN modifiseres som er dyre.. Mange penger å spare på gode psykologer :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
351RS Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Strutsen i racefix har bygget med M5 diff og brukt eksenterforinger fra e36 til camberjusteringer, så slipper en salt og sandmarinerte uniballs også. Dette hadde vært moro å sett bilder av? Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 (edited) Ja, men tror ikke det er noen bilder å finne, han er vist ikkje så mediekåt for tiden :-) Men dersom du tar en titt på ei e36 bakstilling tror jeg du for skjønner hvordan disse enkesenterforingene kan brukes i cossiebakstillingen, like enkelt og mer holdbart enn uniballs. Edited November 24, 2011 by Sapphy Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 En kamerat brukte eksenterbolter, slik som Mondeo har bak, med org lager i bruene. Ble strøkent å justere, men selvsagt ikke noe 6graders, som jeg har selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now