Sapphy Posted October 14, 2011 Posted October 14, 2011 "rs 500 travers hadde montert ekstra braketter for homogelisering med hull i 9 graders forskyving, men orginale 18 graders bruer i vanelige hull." ja, jeg skreiv det. det framgår også av bildet.Forfriskende med noen med peiling her inne!
møffe Posted October 14, 2011 Posted October 14, 2011 Det overså jeg lige. Så for nemhedens skyld kan man bare forlænge bærearmen og festepunktet 9cm.
tomnsr Posted October 22, 2011 Author Posted October 22, 2011 Jeg ser på dette som noe enn kan fikse selv, så tenkte egentlig å prøve.Er det noen som veit hvor det er mulig å kjøpe tilsvarende unibals osv? Har en plan om å få vannskuttet stålplater for å forlenge innfestningen til 6grader..
RsMuffe Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 (edited) Sellholm Tuning selger dette. Har funnet noe unibals/unibolts på Ebay. Men når man ser prisen, så tviler jeg på kvaliteten. Noe man ikke bør ta sjanser på i bakstillingen. Edited October 22, 2011 by RsMuffe
k3nn37 Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 hva med oss som liker foringer a? finnes det noen butikker som selger deler slik at man kan bygge som justerbare armer med foring foran? altså hylse med lings gjenger, hylse med vanlige gjenger og gjengestangen imellom med lings å vanlig gjenger slik at man kan justere ting uten å demontere alt.. selve hylsen til foringen kan gjenbrukes fra bakstillingen så den er lett, men justeringen finner jeg ingen steder..
møffe Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 For at bare have lidt brugsvenlighed i sådan en ombygning af bagbroen så er nylon bøsninger jo en mulighed. De der metal kugler er nok ikke ret slid stærke i længden.
Furre Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 Uniball kan vel fungere viss det blir brukt en slags mansjett? 88 Sierra cosworth 2-wd
grcossie Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 hva med oss som liker foringer a? finnes det noen butikker som selger deler slik at man kan bygge som justerbare armer med foring foran? altså hylse med lings gjenger, hylse med vanlige gjenger og gjengestangen imellom med lings å vanlig gjenger slik at man kan justere ting uten å demontere alt.. selve hylsen til foringen kan gjenbrukes fra bakstillingen så den er lett, men justeringen finner jeg ingen steder.. En kompis, brukte eksenterbolter og lagde avlange hull, for justering av spissing og camber. Men blir jo ikke en det samme som 6graders bakstilling uansett
Escort RST WRC Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Tøft Hvor kjøpte du fra? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
tomnsr Posted October 23, 2011 Author Posted October 23, 2011 Handla fra mt-motorsport.com, mye gromme deler der! Slapp heldigvis å sende en i bytte, så da slo jeg til. Mange som har bytte ordning på dette, så da blir det litt ekstra styr med sending.
twin turbo Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 hehe den zoo motorsport akslinga... såg på den selv for eit par dager siden. skal vel vere bra dei, bare synd han ikkje driver mer... trehjulsykel
r2d2 Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 (edited) hva med oss som liker foringer a? finnes det noen butikker som selger deler slik at man kan bygge som justerbare armer med foring foran? altså hylse med lings gjenger, hylse med vanlige gjenger og gjengestangen imellom med lings å vanlig gjenger slik at man kan justere ting uten å demontere alt.. selve hylsen til foringen kan gjenbrukes fra bakstillingen så den er lett, men justeringen finner jeg ingen steder.. Tror ikke polyforinger er det beste om du skal ha justerings muligheter på camber å spissing på en sånn bakstilling, tror det vil bende litt gitt Edited October 23, 2011 by r2d2
k3nn37 Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Tror ikke polyforinger er det beste om du skal ha justerings muligheter på camber å spissing på en sånn bakstilling, tror det vil bende litt gitt foringer i forstilling går da helt fint.. å der blir det justert i alle rettninger.. desuten vet jeg at om jeg bygger om en bakstilling til bilen min vil jeg ha mest mulig av vinklene riktig uten å måtte justere de inn i ettertid.. så tviler på at det blir noe unormalt brytningskrefter krefter om alt blir gjort skikkelig..
k3nn37 Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 til alle dere som vil ha uniballs så har gasolin.no et godt utvalg..http://www.gasolin.no/index.php?main_page=index&cPath=37_10118&sort=20a&page=1
torstein Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Handla fra mt-motorsport.com, mye gromme deler der! Slapp heldigvis å sende en i bytte, så da slo jeg til. Mange som har bytte ordning på dette, så da blir det litt ekstra styr med sending. hva var prisen på denne?
tomnsr Posted October 24, 2011 Author Posted October 24, 2011 (edited) £850+200 i frakt og ca 25% mva... Ikke billig akkurat.Har tenkt litt på å lage en jig utifra måla på denne, som kan lånes ut til de som ønsker å prøve selv. Får se når den dukke opp. Edited October 24, 2011 by tomnsr
hår ball Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 £850+200 i frakt og ca 25% mva... Ikke billig akkurat. TULL! Røverkjøp! Satt og vurderte denne selv
tomnsr Posted October 24, 2011 Author Posted October 24, 2011 TULL! Røverkjøp! Satt og vurderte denne selv Mangle bare diffen din no så e bakstillinga på topp
grcossie Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Fikk du de ikke til å skrive ned verdien, for mindre moms da?Jeg betalte tusen kr i frakt for min
Slåstad RS Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 "Har tenkt litt på å lage en jig utifra måla på denne, som kan lånes ut til de som ønsker å prøve selv. Får se når den dukke opp." Dette er rette ånden!! Slike ting som gjør Fordmiljøet enda bedre!!!! Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
KNAa Racing Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 "Har tenkt litt på å lage en jig utifra måla på denne, som kan lånes ut til de som ønsker å prøve selv. Får se når den dukke opp." Dette er rette ånden!! Slike ting som gjør Fordmiljøet enda bedre!!!! x2 du vet hvor jig`en skal først ja tom?
RsMuffe Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Når det er snakk om 6grader bakstilling her. Er det 6grader forskyvet fra org.18grader, så man ender opp med 12graders bakstilling?
Tore_TJ Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Når det er snakk om 6grader bakstilling her. Er det 6grader forskyvet fra org.18grader, så man ender opp med 12graders bakstilling? Nei. 6grader i stedet for 18.
RsMuffe Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Har hengt meg litt opp dette her:Noen av de raskeste gruppe a sierrane var Eggenberger bilene. de hadde 6graders forskyvning som bla adrenaline. dette var nok ganske nerme den idielle forskyvingen for gode camber og sporingskurver, mens bakre statiske rollcenter ble brukbart. Men da må menes 6grader forskyvet fra 0grader linja? Og er 90mm en fasit på dette? som tegningen tilligere i tråden?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now