saj Posted October 9, 2011 Posted October 9, 2011 Jeg har startet med å rengjøre innsuget til v6-motoren. Og det trengs!!. Men hvordan rengjør man innsuget i motorblokka uten å risikere å ødelegge motoren når du skal starte. Spray og sot og slagg havner jo lett ned i sylindereren. Legger ved et par bilder slik at det lett å forstå hvorfor rengjøring trengs. Øvre og nedre innsug var/er like sotet. Hvor kommer all denne slaggen fra? EGR?
v624v Posted October 9, 2011 Posted October 9, 2011 Heisann....intr liten sak du har begynt med der...hvis det ser så ille så burde jeg gjøre det samme på min. Gi beskjed om resultatet og evt spesiell triks/tips!
saj Posted October 9, 2011 Author Posted October 9, 2011 Slik er det nok på de fleste v6-ere, tror jeg. Ihvertfall hvis de har gått mer enn 100000 km. Jeg skal oppdatere tråden med hva og hvordan jeg jeg gjør det.
Sierra-Ole Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Hadde dette vært min motor, hadde jeg tatt av toppene. Gudene vet hvor mye drit, avleiringer og sot du har på ventilene. Da hadde jeg bytta ventiltetninger i samme slengen, og du får rengjort portene dine uten å bekymre deg for å fylle forbrenningskammeret med drit. Dette minner om koks fra eksos, som desverre er pga. egr. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
Tore_TJ Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Sånn er alle duratec v6 etter en stund pga det variable innsuget som holder halvparten av kanalene stengt under ca 4000rpm. Klart beste er av med toppene, men det er nesten enklest hvis man tar ut motoren pga plassmangel. Men skal gå greit å rengjøre det der.. er mange utenlandske sider om dette. Contour.org er en bra side for v6 motoren.
saj Posted October 10, 2011 Author Posted October 10, 2011 Takker for innspill. Skjønte at dette ikke kunne være bra for en motor:angry2:. LIM-en var like gjengrodd. Den er nå ren og pen. Det blir ihvertfall tetting / fjerning av egr røret/vakum.Ikke noe enkelt jobb. Kanskje contour.org har noen ekstra råd. Oppdaterer tråden med hva som skjer.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now