v624v Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Heisann....jeg har en 1997 Mondeo 2.5v6 24v stasjonsvogn. Bilen har stort sett fungert greit...MEN, etter noen kraftige fusk så ville den ikke starte igjen, startmotoren dro rundt men den den slo aldri inn, og det var heller ikke strøm til bensinpumpa. Så jeg byttet noen relèr og prøvde ei annen bensinpumpe...men da ble det helt dødt! Det er strøm på bilen, men når jeg vrir om nøkkelen så skjer det absolutt ingen verdens ting...ingen forandring fra tenning til start! har trålet nett etter info om Mondeo v6, men svært lite info å finne...hadde satt umåtelig stor pris på om noen kunne hjelpe meg i riktig retning med dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Du har sannsynligvis en sikkerhetsbryter for bensinpumpe bak dekselet foran førerdøren (nede ved gulvet). Hvis den har slått ut får ikke pumpa strøm.Mener du at starteren ikke går rundt etter du byttet bensinpumpe? Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
v624v Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 Du har sannsynligvis en sikkerhetsbryter for bensinpumpe bak dekselet foran førerdøren (nede ved gulvet). Hvis den har slått ut får ikke pumpa strøm.Mener du at starteren ikke går rundt etter du byttet bensinpumpe? Har sjekka "dødmanns knappen"...alt greit der. Bytta først pumpe, ingen forandring, bytta så bensinpumpe relè, ingen forandring, bytta så start relè...ingen forandring...og helt plutselig så ble alt dødt...er nok strøm som sagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
v624v Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Hadde den på verksted men helt dødt...de regnet med at reisterkjede har hoppet over noen hakk...+ at ecu har kastet inn håndkle...merkelig at alt dette skjer samtidig...men men...Murphy`s love gjelder jo! Så fant en "delebil" for en billig penge...men delebilen var jo bedre en den "døde" jeg hadde...så da blir det å få over noen deler! Case closed( ikke det at det var til spesielt stor hjelp å spørre på dette forumet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Godt du fant ut av det. Disse motorene er veldig sjeldne i Norge, og særs få har noe særlig erfaring med de her inne(som jeg har fått med meg hvertfall). Synd du ikke kunne bruke forumet til hjelp, men som alltid er "hands on" testing og feilsøking alltid best. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
v624v Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Godt du fant ut av det. Disse motorene er veldig sjeldne i Norge, og særs få har noe særlig erfaring med de her inne(som jeg har fått med meg hvertfall). Synd du ikke kunne bruke forumet til hjelp, men som alltid er "hands on" testing og feilsøking alltid best. Så sant så sant...tror du har rett i det, sjelden du ser noen på veien...ikke meningen å fremstå seom en dust liksom Men jeg kan jo starte en tråd om litt om ting/tang om 2.5v6...har som sagt kjøpt en til..så blir nok litt skruing iløpet av høsten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Har skrudd en del mk1 v6. Syns det høres usannsynlig ut at kjedet har hoppet noen som helst vei men det finner du vel fort ut hvis du åpner.. Ellers er det problemer med vannpumper og toppakninger. Så det hadde jeg bytta hvis du skal bytte over motorer. Samt vakumslanger. Ellers få feil i de 60000km jeg har erfart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
v624v Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Har skrudd en del mk1 v6. Syns det høres usannsynlig ut at kjedet har hoppet noen som helst vei men det finner du vel fort ut hvis du åpner.. Ellers er det problemer med vannpumper og toppakninger. Så det hadde jeg bytta hvis du skal bytte over motorer. Samt vakumslanger. Ellers få feil i de 60000km jeg har erfart. Takk for rådene... Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 9, 2011 Share Posted October 9, 2011 Vi solgte noen av disse, gikk en stundt 5stk her, men nå er det vell ingen igjen. Var ikke noe spes tull med de. Jeg har liggende en motor, som er gått 20tusen, som ble byttet på garanti. Var snakk om catalysator deler, som kom inn i motor og lagde lyd. Har ikke studert så nøye på den, men det var service melding på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
v624v Posted October 9, 2011 Author Share Posted October 9, 2011 Vi solgte noen av disse, gikk en stundt 5stk her, men nå er det vell ingen igjen. Var ikke noe spes tull med de. Jeg har liggende en motor, som er gått 20tusen, som ble byttet på garanti. Var snakk om catalysator deler, som kom inn i motor og lagde lyd. Har ikke studert så nøye på den, men det var service melding på det Hørtes intr ut....tilsalgs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 10, 2011 Share Posted October 10, 2011 Den er åpnet opp og i deler nå, den er gratis for den som vil hente den. Sender ikke dessverre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now