Jump to content

Fusking og div problemer Mk3 !


Landroen

Recommended Posts

Har en Mk3 stv 1.8 2001 ambiente. Sliter litt med fusking, spes når den blir varm fra 1500-2500 omdr. Kan også ta et par sek lenger tid før den starter når den er varm også..? Noen som har peil hva dette er ?

 

Har også en rar tikke/klakke lyd på tomgang, lyden kan komme i rykk og napp, den forsvinner så fort jeg kommer over 1500omdr ca. ?

 

Igår fikk jeg senkefjærer til bilen, satte igang og skulle sette dette på bak, men her ble det problemer, de nye fjærene var for små eller for mye bøyd til og passe oppi fjærskåla i brua, har jeg fått feil fjærer ? Isåfall noen som vet hva jeg har fått fjærer til og hva jeg skal bytte med ??

post-10963-131755444415_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Klakke/tikkelyd og fusking. Da tror jeg du trenger et nytt innsug. Opplagringen til virvelspjeldene i innsuget er utslitt, og kan bety falsk luft.

Fuskingen kan skyldes coil/kabler/plugger men ulyden er innsuget, og det bør skiftes før et spjeld forsvinner inn i motoren

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Klakke/tikkelyd og fusking. Da tror jeg du trenger et nytt innsug. Opplagringen til virvelspjeldene i innsuget er utslitt, og kan bety falsk luft.

Fuskingen kan skyldes coil/kabler/plugger men ulyden er innsuget, og det bør skiftes før et spjeld forsvinner inn i motoren

 

 

 

 

Ok tusen takk for svar. Det hjalp foresten litt i begynnelsen å koble fra bakerste lamda, men nå er den lik som den var når den var koblet til, coilen ser ut til og ver byttet nå nylig. Hvor vil du anbefale meg å kjøpe innsug da ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...