fostad Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 (edited) fyrte opp bilen i tidlig idag og skulle på jobb, gassa og sku rygge så hørte jeg det tikka fælt fra hanskerom området.tikker nesten konstant når jeg har bevegelse på gassen, kjente hvilket relle det tikka i og det var et gult 40A relle..noen som har vert borti slikt? nappa ut rellet og bilen starta og var ikke noe problem slikt,men jeg lurer uansett på hva som er galt.. nummer som står på relle 78EG 11406 CA V23134-K6-X40 Fostad Edited September 26, 2011 by fostad Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
a.nilsen Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 Hvor sitter releet da? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Cosworth Racing1 Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 On 9/26/2011 at 4:55 PM, a.nilsen said: Hvor sitter releet da? Tydeligvis ved hanskerommet. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
fostad Posted September 26, 2011 Author Posted September 26, 2011 til venstre for hanskerommet er det en rekke med releer.. Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
fostad Posted September 26, 2011 Author Posted September 26, 2011 ingen som kjenner til ledningsnett biten her? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
a.nilsen Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 Nei... Men de gule releene der er enkle 4 pins releer. Det sitter like for ecu og bensinpumpe, men det er tydligvis ikke ett av dem.Kan det være kjølevifte releet? Kan jo prøve å sette det i å se/høre om det faktisk skjer noe no sted. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
hår ball Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 On 9/26/2011 at 8:56 PM, fostad said: ingen som kjenner til ledningsnett biten her?vi fant vell ut at det var bensinpompe rele vell? Og bilen funka fremdeles uten dette tilkoblet! alt tyder jo på at det har vær inkompetent folk og fikla med bilen tidligere..Du får nokk ikke full oversikrt over hva som er på stell/mangler før du har plukka ned bilen. bak dashbordet er det stortsett et svært ***** råtte reir av røde,gule og svarte kabler. Klikkinga i rele, vill jeg tro er at det er et brud på en kabel, slik at det bli liggende og slå inn/ut hele tiden. Legg relet i hanske rommet til du får begynt og plukka ned bilen for vinteren..
fostad Posted September 27, 2011 Author Posted September 27, 2011 det va bensin pump rele ja, men snodi at det ska tikke kunn når æ har bevegelse på gassen :S står den iro på tomgang e d itj en lyd! men e æ borti gassen klikke d som ****;Phate at ting e sånn når æ ikke veit ka som e grunn t d!;P Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
a.nilsen Posted September 27, 2011 Posted September 27, 2011 Om bilen går uten releet, tror jeg det minste problemet ditt er at det klikker i det... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
fostad Posted September 27, 2011 Author Posted September 27, 2011 ja men det må jo være noe galt siden det klikker i releet ved gass berøring... Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
a.nilsen Posted September 27, 2011 Posted September 27, 2011 Ja. Det er garantert noe veldig feil med hele opplegget, og du finner garantert årsaken når du finner grunnen til at bilen kan gå uten bensinpumperelè. Er en sammenheng der vett. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
fostad Posted September 28, 2011 Author Posted September 28, 2011 On 9/27/2011 at 11:28 AM, a.nilsen said: Ja. Det er garantert noe veldig feil med hele opplegget, og du finner garantert årsaken når du finner grunnen til at bilen kan gå uten bensinpumperelè. Er en sammenheng der vett.ja.. men hva er det som har innvirkning på bensin pumpe releet som har med gassen og gjøre, eneste som forandrer seg ved gass berøring er vell tps? målte tps ved hjernen og der var det 0,6v ved stengt spjel, og 5,6 ved full gass.. så da funker vell den? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
a.nilsen Posted September 28, 2011 Posted September 28, 2011 Ja. Skal vel egentlig være 0-5V men enten er multimeteret litt ukalibrert/unøyaktig eller er tps litt feil justert. Men det er vel ikke veldig unormalt med noen av de to. Bensinpumpe releet har ingenting med gassen å gjøre så sett. Releet blir jordet av ecu og får +12v av ecu releet som også er gult å sitter rett sidenav. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
viggo Posted September 28, 2011 Posted September 28, 2011 On 9/28/2011 at 7:52 AM, a.nilsen said: Ja. Skal vel egentlig være 0-5V men enten er multimeteret litt ukalibrert/unøyaktig eller er tps litt feil justert. Men det er vel ikke veldig unormalt med noen av de to. Bensinpumpe releet har ingenting med gassen å gjøre så sett. Releet blir jordet av ecu og får +12v av ecu releet som også er gult å sitter rett sidenav. Amal ventil får strøm fra samme ledning som bensinpumpa på 4x4, du har ikke no ekstra oppkoblinger der da? Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
a.nilsen Posted September 28, 2011 Posted September 28, 2011 Amal får strøm fra hovedstrømskretsen til bensinpumpa ja. Men releet som slår (om det nå er bensinpumpereleet) har +12V fra ecu hovedstrøm og jord fra pin 28 på ecu. Er sikkert ikke noe annet enn at det er koblet alldeles feil, og/eller ledningen fra jord på releet er fått isolasjonssvikt på en skarp kant ell no. Mer gass=mer vibrasjon=bedre kontakt=releet begynner å ojje. Bare å legge det releet på ett lurt sted frem til at du tar en full gjennom gang på det, noe som absolutt bør gjøres etter hva hår ball skreiv. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
fostad Posted September 28, 2011 Author Posted September 28, 2011 hva er amal ventil?? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag
a.nilsen Posted September 28, 2011 Posted September 28, 2011 En "boost controller". Styrer ladetrykket orginalt. Blir som regel fjernet ved første tegn til trimming. Sitter på slangen som går til actuator klokka. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
viggo Posted September 28, 2011 Posted September 28, 2011 On 9/28/2011 at 1:56 PM, a.nilsen said: Amal får strøm fra hovedstrømskretsen til bensinpumpa ja. Men releet som slår (om det nå er bensinpumpereleet) har +12V fra ecu hovedstrøm og jord fra pin 28 på ecu. Er sikkert ikke noe annet enn at det er koblet alldeles feil, og/eller ledningen fra jord på releet er fått isolasjonssvikt på en skarp kant ell no. Mer gass=mer vibrasjon=bedre kontakt=releet begynner å ojje. Bare å legge det releet på ett lurt sted frem til at du tar en full gjennom gang på det, noe som absolutt bør gjøres etter hva hår ball skreiv. pin 28 på ecu går til bensinpumpe rele`et, så hvis den går uten dette, så får nødvendigvis bensinpumpa strøm andre steder fra? Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
a.nilsen Posted September 28, 2011 Posted September 28, 2011 Helt riktig! Mye er veldig feil her med andre ord. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now