cossi1 Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 Hei Forum Er det mye arbeid og skifte svinghjul og drivaksler foran på en cossi 4x4 ?Er det noe en må tenke på når en gjør det ? Takker for svar Sierra cosworth 4x4 92
Cosworth Racing1 Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 Hei Forum Er det mye arbeid og skifte svinghjul og drivaksler foran på en cossi 4x4 ?Er det noe en må tenke på når en gjør det ? Takker for svar For å ta av svinghjulet må jo girkassen ned. Greit etter den er nede. Da er det av med klutsjen så er du der. Bruker vel litt over 1 time på en bukk for å skru det ned. Skal du bytte drivaksling, løsner du bare demperen nede, og tar et stag og presser ned hele armen slik at drivakslingen kan trekkes ut. Ganske enkelt egentlig.. Er vel ingen spesielle ting å tenke på 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 En ting kalle glemte her, er at du kan ha låseklipset på indre drivledd på plass, da må du ned med lokket på diffen, for å få det av.Mangen kjører uten dette, så det kan være fjernet fra før
Cosworth Racing1 Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 En ting kalle glemte her, er at du kan ha låseklipset på indre drivledd på plass, da må du ned med lokket på diffen, for å få det av.Mangen kjører uten dette, så det kan være fjernet fra før Mitt er ihvertfall av.. hehe.. Har jo tatt av de drivakslingene hundre ganger snart 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
grcossie Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 Da er det vell nett før de faller ut av seg selv hehe. Mitt er også av
Cosworth Racing1 Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 Da er det vell nett før de faller ut av seg selv hehe. Mitt er også av Ja det hadde ikke overrasket meg! Er vel enenste som ikke har skjedd enda. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
SierraCL Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 Stor fordel med løftebukk og girkassejekk trur jeg når bælekassa skal opp og ned. Siste gang jeg bytter 4x4 kasse med bilen på bukker hvertfall
Recommended Posts