Fakeworth Posted September 28, 2011 Author Share Posted September 28, 2011 Det er absolutt det sosiale som teller mest ja ronny JEg tenkte å dra igang gocart kveldene igjen nå, bare venter en uke eller to etter bremsetreffet -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 jeg er nok med! selv om den dritt WG en ikke lar meg lade noe skikkelig med moped-turbon:( Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
90sierra Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 vert arti å tatt seg en tur og snakke med andre som har sierraer. dele litt tips og slik:D har 2stk men ingen Cosworth da:( men kan vel bli arti å ta turen læl:D 1990 ford sierra 2.0doch1984 ford sierra 3drs 2.o ohc1969 chevelle 2drs ht1982 ford sierra 5dr combi 2.o Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 vert arti å tatt seg en tur og snakke med andre som har sierraer. dele litt tips og slik:D har 2stk men ingen Cosworth da:( men kan vel bli arti å ta turen læl:D kjempe Regne vi møtes en gjeng i 9`tia på morran på statoil på klett Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted September 29, 2011 Share Posted September 29, 2011 fint tiltak...fikk beskjed om å være på jobb den dagen,så jeg blir å finne i dynorommet Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted September 30, 2011 Author Share Posted September 30, 2011 Kult at du også stiller Har med bilen håper jeg -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted September 30, 2011 Share Posted September 30, 2011 Bra tiltak..! Ang å bremse nyere biler, jeg fikk ikke bremse min mondeo mk3, pga abs tractioncontroll som man ikke kan slå av, reduserer krefter når bakhjulene står stille.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 30, 2011 Share Posted September 30, 2011 Bra tiltak..! Ang å bremse nyere biler, jeg fikk ikke bremse min mondeo mk3, pga abs tractioncontroll som man ikke kan slå av, reduserer krefter når bakhjulene står stille.. Sikringer eller går den rett i nødmodus ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 30, 2011 Share Posted September 30, 2011 Har enda tilgode å se en bil som abs/antispinn ikke kan fjernes på ved å fjerne sikringer etc. Skal være fint mulig å få til å bremse nyere bil på den måten Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 bremsetreff over! Bilder martin? Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
keem Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Bra oppmøte, men lite publikumsvennlig bremsing på Bjørnstad. Skulle ha fått til et tilsvarende treff på ESTuning i stede Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Blir det lagt ut noen resultater herfra eller? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 1, 2011 Share Posted October 1, 2011 Blir det lagt ut noen resultater herfra eller? tror martin knipsa bilde av resultate på skjærmen..Jeg har 3 av 6? papirer.Di skall jeg få scanna og lagt inn i løpe av helga! Min havna vell på 269 hk og 398nm.? fostad på 281hk og 379nm?s14a 330 og 380? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted October 2, 2011 Author Share Posted October 2, 2011 Jeg skal få ordnet med bildene iløpet av dagen Jeg bremsa også, men fikk ikke noe papir eller gyldig resultat pga benken og fordelingskassa mi hadde litt uenigheter vistnok. Så operatør kunne ikke gi meg noe ordentlig resultat, men om jeg sa at jeg hadde 300hk på hjulene så var ikke det å skryte på noe mente han. Og det er jo egentlig helt greit på en T34 med grønndyser Det holder ihvertfall i bruksbilen.. Det var også med en supra som klarte ca 509hk på hjulene -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 2, 2011 Share Posted October 2, 2011 s14a fostad:cosworth min, 2wd sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Litt av en fjelltopp på ladetrykket der, hår ball. Hva lader du maks og hva ligger ladetrykket på maks turtall ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 du skulle brukt 63 eksoshus:) Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Litt av en fjelltopp på ladetrykket der, hår ball. Hva lader du maks og hva ligger ladetrykket på maks turtall ? på retur fra treffe, viste det seg at på maks turtall lå jeg på ekstreme 1,3bar den peaker vell 1,5 ish for så og dette til en 1,3..og den feiter MEGET ut på slutten, så kan med god samvittighet fått den til og magre ut litt..Biln har gått til nærmet 10 000 i år, uten at jeg har gjort noe som helst, ikke tatt meg brye med det rett og slett Gjevnt over fornøyd, kunne dog ha sett 100 NM til, og fått til en gjevnere kurve, men det er ikke lagt ned noe i bilen i år, får ta det i vinter Har en pekepinne til neste år.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 (edited) på retur fra treffe, viste det seg at på maks turtall lå jeg på ekstreme 1,3bar den peaker vell 1,5 ish for så og dette til en 1,3..og den feiter MEGET ut på slutten, så kan med god samvittighet fått den til og magre ut litt..Biln har gått til nærmet 10 000 i år, uten at jeg har gjort noe som helst, ikke tatt meg brye med det rett og slett Gjevnt over fornøyd, kunne dog ha sett 100 NM til, og fått til en gjevnere kurve, men det er ikke lagt ned noe i bilen i år, får ta det i vinter Har en pekepinne til neste år..Først og fremst vil jeg gi komplementer til dynaoperatøren som drog disse motorene helt ut og ikke gav seg når effekten gikk nedover. Dernest ser man at du har maks effekt på ca. 4875 o/min. 4875 o/min!!! Her gir du fra deg mye effekt. Hardere actuator og mer forspenn er den enkle og billige løsningen som lett gir deg 20-30 hk til, nesten gratis. God ladetrykkstyring er vesentlig og bør derfor alltid vurderes. Edited October 3, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Først og fremst vil jeg gi komplementer til dynaoperatøren som drog disse motorene helt ut og ikke gav seg når effekten gikk nedover. Dernest ser man at du har maks effekt på ca. 4875 o/min. 4875 o/min!!! Her gir du fra deg mye effekt. Hardere actuator og mer forspenn er den enkle og billige løsningen som lett gir deg 20-30 hk til, nesten gratis. God ladetrykkstyring er vesentlig og bør derfor alltid vurderes. Har en elektronisk greddy (prof spec 2) som skall på.! nå står det ei blå alà 909/face klokke på, uten bleedern så lader jeg kun 0,5, så det er nokk en god del og hente bare med og få opp forspennet en del.Men som nevnt så har jeg ikke tatt meg tid/bry med og gjøre endringer. vi får ta det i vinter sammen med flere oppgraderinger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 Vil anbefale deg en skikkelig boost controller. Har selv en slik greddy og den er veldig ustabil og langt dårligere enn den orginale. eneste fordelen er at du kan forandre ladetrykket. Tar lang tid før den blir stabil er min erfaring. får håpe du har bedre lykke med den. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 er papira hjul eller motorhester? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 er papira hjul eller motorhester? dynapack`n måler vell effekt på hjula. @tommy w: jasså, sier du det, da vet jeg faktisk ikke om jeg gidder og ta meg brye med og montere den i heletatt.. Flonka ny, japse gutta sverger jo omtrent te prof spec controllern.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 (edited) Har en elektronisk greddy (prof spec 2) som skall på.! nå står det ei blå alà 909/face klokke på, uten bleedern så lader jeg kun 0,5, så det er nokk en god del og hente bare med og få opp forspennet en del.Men som nevnt så har jeg ikke tatt meg tid/bry med og gjøre endringer. vi får ta det i vinter sammen med flere oppgraderinger.Da gir jeg følgende tips: 0,5 BAR er alt for veikt. Anbefaler at du vurderer ny og hardere fjær som lader 1,0 BAR med 1/2 øye forspenn og uten bleed. Edited October 3, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 3, 2011 Share Posted October 3, 2011 (edited) Da gir jeg følgende tips: 0,5 BAR er alt for veikt. Anbefaler at du vurderer ny og hardere fjær som lader 1,0 BAR med 1/2 øye forspenn og uten bleed. hva annbefalles?er igrunn dritt lei alt som er elokserte/lakkerte farge klatter. http://www.ebay.co.uk/itm/Garrett-34-Wastegate-Actuator-Rs-Cosworth-Turbo-/270810510626?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f0d907522 ? Edited October 3, 2011 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now