Jump to content

FCN Bremsetreff Midt-Norge Lørdag 1.10.11


Fakeworth

Recommended Posts

Det er absolutt det sosiale som teller mest ja ronny :) JEg tenkte å dra igang gocart kveldene igjen nå, bare venter en uke eller to etter bremsetreffet :)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vert arti å tatt seg en tur og snakke med andre som har sierraer. dele litt tips og slik:D

har 2stk men ingen Cosworth da:( men kan vel bli arti å ta turen læl:D

1990 ford sierra 2.0doch

1984 ford sierra 3drs 2.o ohc

1969 chevelle 2drs ht

1982 ford sierra 5dr combi 2.o

Link to comment
Share on other sites

vert arti å tatt seg en tur og snakke med andre som har sierraer. dele litt tips og slik:D

har 2stk men ingen Cosworth da:( men kan vel bli arti å ta turen læl:D

 

kjempe :)

 

Regne vi møtes en gjeng i 9`tia på morran på statoil på klett :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Kult at du også stiller :) Har med bilen håper jeg :D

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Blir det lagt ut noen resultater herfra eller?

 

tror martin knipsa bilde av resultate på skjærmen..

Jeg har 3 av 6? papirer.

Di skall jeg få scanna og lagt inn i løpe av helga!

 

Min havna vell på 269 hk og 398nm.?

fostad på 281hk og 379nm?

s14a 330 og 380?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal få ordnet med bildene iløpet av dagen ;)

 

Jeg bremsa også, men fikk ikke noe papir eller gyldig resultat pga benken og fordelingskassa mi hadde litt uenigheter vistnok. Så operatør kunne ikke gi meg noe ordentlig resultat, men om jeg sa at jeg hadde 300hk på hjulene så var ikke det å skryte på noe mente han. Og det er jo egentlig helt greit på en T34 med grønndyser :) Det holder ihvertfall i bruksbilen.. :)

 

Det var også med en supra som klarte ca 509hk på hjulene :)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Litt av en fjelltopp på ladetrykket der, hår ball. Hva lader du maks og hva ligger ladetrykket på maks turtall ?

 

på retur fra treffe, viste det seg at på maks turtall lå jeg på ekstreme 1,3bar :P den peaker vell 1,5 ish for så og dette til en 1,3..

og den feiter MEGET ut på slutten, så kan med god samvittighet fått den til og magre ut litt..

Biln har gått til nærmet 10 000 i år, uten at jeg har gjort noe som helst, ikke tatt meg brye med det rett og slett :)

Gjevnt over fornøyd, kunne dog ha sett 100 NM til, og fått til en gjevnere kurve, men det er ikke lagt ned noe i bilen i år, får ta det i vinter ;)

Har en pekepinne til neste år..

Link to comment
Share on other sites

på retur fra treffe, viste det seg at på maks turtall lå jeg på ekstreme 1,3bar :P den peaker vell 1,5 ish for så og dette til en 1,3..

og den feiter MEGET ut på slutten, så kan med god samvittighet fått den til og magre ut litt..

Biln har gått til nærmet 10 000 i år, uten at jeg har gjort noe som helst, ikke tatt meg brye med det rett og slett :)

Gjevnt over fornøyd, kunne dog ha sett 100 NM til, og fått til en gjevnere kurve, men det er ikke lagt ned noe i bilen i år, får ta det i vinter ;)

Har en pekepinne til neste år..

Først og fremst vil jeg gi komplementer til dynaoperatøren som drog disse motorene helt ut og ikke gav seg når effekten gikk nedover.

 

Dernest ser man at du har maks effekt på ca. 4875 o/min. 4875 o/min!!! :o

Her gir du fra deg mye effekt. Hardere actuator og mer forspenn er den enkle og billige løsningen som lett gir deg 20-30 hk til, nesten gratis.

 

God ladetrykkstyring er vesentlig og bør derfor alltid vurderes. :)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst vil jeg gi komplementer til dynaoperatøren som drog disse motorene helt ut og ikke gav seg når effekten gikk nedover.

 

Dernest ser man at du har maks effekt på ca. 4875 o/min. 4875 o/min!!! :o

Her gir du fra deg mye effekt. Hardere actuator og mer forspenn er den enkle og billige løsningen som lett gir deg 20-30 hk til, nesten gratis.

 

God ladetrykkstyring er vesentlig og bør derfor alltid vurderes. :)

 

Har en elektronisk greddy (prof spec 2) som skall på.! nå står det ei blå alà 909/face klokke på, uten bleedern så lader jeg kun 0,5, så det er nokk en god del og hente bare med og få opp forspennet en del.

Men som nevnt så har jeg ikke tatt meg tid/bry med og gjøre endringer. vi får ta det i vinter sammen med flere oppgraderinger.

Link to comment
Share on other sites

Vil anbefale deg en skikkelig boost controller. Har selv en slik greddy og den er veldig ustabil og langt dårligere enn den orginale. eneste fordelen er at du kan forandre ladetrykket. Tar lang tid før den blir stabil er min erfaring.

 

får håpe du har bedre lykke med den.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

er papira hjul eller motorhester?

 

dynapack`n måler vell effekt på hjula.

 

@tommy w: jasså, sier du det, da vet jeg faktisk ikke om jeg gidder og ta meg brye med og montere den i heletatt..

Flonka ny, japse gutta sverger jo omtrent te prof spec controllern..

Link to comment
Share on other sites

Har en elektronisk greddy (prof spec 2) som skall på.! nå står det ei blå alà 909/face klokke på, uten bleedern så lader jeg kun 0,5, så det er nokk en god del og hente bare med og få opp forspennet en del.

Men som nevnt så har jeg ikke tatt meg tid/bry med og gjøre endringer. vi får ta det i vinter sammen med flere oppgraderinger.

Da gir jeg følgende tips:

0,5 BAR er alt for veikt. Anbefaler at du vurderer ny og hardere fjær som lader 1,0 BAR med 1/2 øye forspenn og uten bleed.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Da gir jeg følgende tips:

0,5 BAR er alt for veikt. Anbefaler at du vurderer ny og hardere fjær som lader 1,0 BAR med 1/2 øye forspenn og uten bleed.

 

hva annbefalles?

er igrunn dritt lei alt som er elokserte/lakkerte farge klatter.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Garrett-34-Wastegate-Actuator-Rs-Cosworth-Turbo-/270810510626?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f0d907522 ?

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...