po0key Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 har montert motoren i capri koblet opp orginalt ledningsnett men får ikke start tenning grovstiltfår bensin og gnist noen som har ide om hva som kan være galt?
po0key Posted September 22, 2011 Author Posted September 22, 2011 har nå sjekket både byttet lmm og hjerne for og sjekke om det var dette som var galt men var helt lik ingen som har ide om hva som kan være galt?
packs Posted September 22, 2011 Posted September 22, 2011 prøv å stille mer på tenninga da vel.burde vel starte om den får både bensin og gnist ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
RS 1000 Posted September 23, 2011 Posted September 23, 2011 har nå sjekket både byttet lmm og hjerne for og sjekke om det var dette som var galt men var helt lik ingen som har ide om hva som kan være galt?Nøyaktig hva er gjort med motoren siden den gikk sist. Hvordan reagerer den på startgass? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
po0key Posted September 23, 2011 Author Posted September 23, 2011 har ikke kjørt motoren selv men er montert 2,9l stempler hører den tenner av og til skjedde ikke noe mere med startgass
RS 1000 Posted September 23, 2011 Posted September 23, 2011 har ikke kjørt motoren selv men er montert 2,9l stempler hører den tenner av og til skjedde ikke noe mere med startgass Aha, den har vært i 1000 deler og har ikke gått etter dette? I tilfellet foreslås følgende.1. Finn sylinder nr. 12. Ta av toppdekselet.3. Sett motoren i ØD og mål avstanden fra ventiltallerken på begge ventilene og skriv det ned.4. Vri motoren én omdreining til ØD og mål på nytt - regn ut differansen og ergo ventilløftet i ØD.5. Vri motoren til det ØD hvor begge ventilene på syl 1 er lukket.6. Sørg for at rotoren i fordeleren peker mot den terminalen som pluggledningen til sylinder 1 er tilkoblet.7. Sørg for riktig tenningsrekkefølge. 7. Hvis det er vanlig besinstasjonsolje på motoren, tapp av sølet og fyll noe som ikke dreper kammen på kun kort tid.8. Ta ut alle tennpluggene og ta en kompesjonstest. 9. Hvis denne er ok - start opp. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
po0key Posted September 24, 2011 Author Posted September 24, 2011 har nå sjekket komp og den viste mellom 5,5 og 7 bar
RS 1000 Posted September 24, 2011 Posted September 24, 2011 har nå sjekket komp og den viste mellom 5,5 og 7 barDet er helt på trynet, så enten er det noe feil med kompmåleren din eller så er det noe alvorlig galt med motoren.En komptest SKAL!! vise mellom 12 og 13,5 BAR på en performance motor. 5,5 - 7 BAR = defekt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
po0key Posted September 24, 2011 Author Posted September 24, 2011 men skal den forsatt være så høy med tanke på at kompen er satt ned fra orginalt?
D.Toft Posted September 24, 2011 Posted September 24, 2011 ja, er komp forholdet som er satt ned.komp trykk er lik..
RS 1000 Posted September 24, 2011 Posted September 24, 2011 men skal den forsatt være så høy med tanke på at kompen er satt ned fra orginalt? Hvis dette er en turbomotor så stiller saken seg helt annerledes, men hvis man nettopp har skrudd motoren sammen så skal iallefall alle sylindrene har samme komp.trykk. 1,5 BAR differanse på en nymontert motor er alt for dårlig. Sier du noe mer om hva dette er og hva som er planen? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
po0key Posted September 24, 2011 Author Posted September 24, 2011 er montert 2,9l stempler i motoren for og kjøre med turbo
RS 1000 Posted September 24, 2011 Posted September 24, 2011 er montert 2,9l stempler i motoren for og kjøre med turboDet var betryggende for da spiller det mindre rolle fordi man i praksis er i 15, 16 og 17 BAR når ladetrykker kommer.Da er grunnen til at motoren ikke starter ett annet sted. Har du fulgt listen nøyaktig? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
po0key Posted September 24, 2011 Author Posted September 24, 2011 ja har det min far mener at det er at motoren trenger mere turtall for og starte men har ikke byttet fordeler lokk og rotor da ford ikke kunne skaffe dette til meg men som sagt tidligere får gnist og bensin og justert tenning etter alle mulige måter
RS 1000 Posted September 24, 2011 Posted September 24, 2011 ja har det min far mener at det er at motoren trenger mere turtall for og starte men har ikke byttet fordeler lokk og rotor da ford ikke kunne skaffe dette til meg men som sagt tidligere får gnist og bensin og justert tenning etter alle mulige måterHvis alt på listen er kontrollert og tenningstidspunktet er sjekket med tenningspistol under startforsøket, så skal den starte på startgass, nesten uansett hvor tregt starteren går, men ett godt batteri er alltid en fordel. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
po0key Posted September 24, 2011 Author Posted September 24, 2011 batteriet er nytt og oppladet men når den er stilt på tennings punktet og sjekket med tenningspistol gir den ikke tegn til livhar sjekket hjernen i en annen bil og den startet med en gang
xr4ti Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 Er det liv i dysene? Ta ut en og en og sjekk at den spruter!
xr4ti Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 Ok, men ikke dermed bestemt at sprutebilde er rett. Med feil/svakt sprutbilde så kan det være nok til at motoren ikke tenner. Dyser kan "henge seg" om de har stått stille lenge. Opplevd dette selv. Har du sjekket det som RS1000 skrev. Tenker om du har tenningen 180 grader feil!
Sierra-Ole Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 En bil jeg var med å feilsøkte noe lignende på, var det bare rett å slett for dårlige tennkabler. Det kom gnist, den var bare ikke god nok. Satte på noen andre tennkabler å den kom med en gang. Verdt et forsøk. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
po0key Posted September 26, 2011 Author Posted September 26, 2011 da sviver bilen men ikke spør hva som var galt for har ikke ide
RS 1000 Posted September 26, 2011 Posted September 26, 2011 da sviver bilen men ikke spør hva som var galt for har ikke idé.Kult, grattis. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now