a.nilsen Posted February 27, 2012 Author Share Posted February 27, 2012 Da virker det som at manifolden klarer seg. Men det blei værre med Hart plenumet. Det får pokker ikke plass. Gasspjeldet kommer for langt frem. Enden på spjelhuset står 3 cm fra radiatoren... Håpløst. Så om noen har ett orginalt 4x4 plenum med omsveiset hals er jeg intersert i ett bytte. (+mellomlegg)Legger det ut i tilsalgs nå straks.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Sa du 2wd plenum med omsveist hals ja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 27, 2012 Author Share Posted February 27, 2012 Vil helst ha ett 4x4 plenum, så for se det an litt... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 Uansett så kan jo du putte i motoren få sjå noen bilder då, fått montert stack? Sånn ble stack'n.Fint og lettvint opplegg de blir levert med. Monterte alt sammen på en kveld, og programerte alt neste kveld. Mangler bare speedo input fordi den må kjøres via en induktiv giver på mellomakselen og den sitter ikke på plass enda. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 kult! 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthor Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Turtelleren går bare til 8000 jo Neida, stilig dette! Passet veldig fint med åpningen i rattet. MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Du hadde da meget lavt oljetrykk på kald motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 SJALU!!! Hvor handla du Stack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 Hehe. Ja, synes liksom Stack er den ekte race dashen.Får jo racepak o.l. til en greiere penge, men det er noe med "the real thing".Vinge87 hadde det for salg.Var brukt, men helt og pent. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Hehe. Ja, synes liksom Stack er den ekte race dashen.Får jo racepak o.l. til en greiere penge, men det er noe med "the real thing".Vinge87 hadde det for salg.Var brukt, men helt og pent. Ja det er det grommeste i mine øyne ihvertfall. Blir kanonbil dette her! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Men det blei værre med Hart plenumet. Det får pokker ikke plass. Gasspjeldet kommer for langt frem. Enden på spjelhuset står 3 cm fra radiatoren... Håpløst. Gidder du legge ut bilder av problemet? Greit å utfordre kreativiteten av og til. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Plenumet er solgt og omsveist plenum er montert igjen...Jeg hadde håpet og trodd jeg skulle få nok plass til å bruke en "S" slange og sveise nytt innløp i IC, men spjeldet endte 4-5 cm fra, og rett i mot radiator. Trodde det skulle komme lenger ifra motor, samt at det skulle være litt bedre plass.Forsket litt på å vinkle spjeldet på plenumet men det ble fort 45 gr vinkling for å klare rør føringen til IC og da tror jeg hele "opgradering" var borte.Venter forøvrig fortsatt på eksosmanifoilden. Er desverre en rimelig opptatt mann.Alt annet er klart. Tilogmed fylt ny bensin... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Alt annet er klart. Tilogmed fylt ny bensin... Kjekt å høre Var kjedelig med det plenumet ditt.. Menmen, blir nok bra med omsveist 4x4innsug også Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 (edited) Kjekt å høre Var kjedelig med det plenumet ditt.. Menmen, blir nok bra med omsveist 4x4innsug også Et tett et denne gangen Edited March 15, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Et tett et denne gangen Hva mener du? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted March 15, 2012 Author Share Posted March 15, 2012 (edited) Ikke no Nei.. Armani kjøpte det gamle plenumlokket mitt, og fant ett hull i det. Så jeg har kjørt rundt med en lekk tidligere. Trykktesta aldri systemet... Edited March 15, 2012 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Ikke no Nei.. Armani kjøpte det gamle plenumlokket mitt, og fant ett hull i det. Så jeg har kjørt rundt med en lekk tidligere. Trykktesta aldri systemet...I langt over 90% av alle tilfellene som vi har trykktestet systemer så har eierene fått ett overrasket uttrykk i trynet."Antagelser er moren til alle f u c k up´s", vet du. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 No hard feelings herfra! Du kommer nok til å merke forskjell når systemet nå blir skikkelig tett 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Venter forøvrig fortsatt på eksosmanifoilden. Er desverre en rimelig opptatt mann.Alt annet er klart. Til og med fylt ny bensin... Klarer ikke la være å mase. Nå da? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Ja det stacken kledde virkeligt håper du er fornøyd Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Når du bryter nr.3 når du er fastspent i stolen? Turteller nåla på min dash knakk, så vær litt forsiktig med å koble til dashen mens du har strøm på, er visst en svakhet ved disse at om du slår de av/på/av/på fort så går motoren i turtelleren bananas og knekker nåla mot den hvilern. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Blitt god på å vente... Øvd masse i vinter.Jo da. Fikk manifolden onsdag før påske og har hatt noen timer i verkstedet i påsken.Kort fortalt er alt på plass minus starter. Den er på vei, og håper på å få den plass imorra. Får ikke gjort noe i helga så satser på litt innkjøring til uka om alt går smertefritt fra nå. Idag har jeg lagd til en "stuss" med nippel for trykksetting av systemet for å se om det er tett nå.Måtte til med no lim og greier da ventilen i stussen lakk luft. Prøvde med 1kg men det lakk så fælt at jeg ikke hørte noe annet en den lekkasjen. Ut å prøve mer nå. Stacken ble råflott. Har ikke montert speedo pickup fra mellom aksel enda, men må ha noe å gjøre seinere å. By the way. Om noen lurer fælt på hva en wrc manifold er lagd i er svaret inconell... Støpt sådan. Tok noen forsøk for å få det riktig. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Den er vidresendt fra Oslo, så jeg håper også du har den i morgen - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Når du trykktester,sjekk kontaktstykket til tomgangsmotoren.har testet to med god lekk i! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Har også vært borti et par tomgansmotorer som lekker i kontakten. Dette her blir jo kanonbra dette, a.nilsen!! Meget spent på å se hvordan det blir fremover Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now