Escort RST WRC Posted December 17, 2011 Share Posted December 17, 2011 Du får ha lykke til fremover, spent på å se på hvordan det blir Får holde oss oppdatert fremover Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Håper på bremsing i Februar-Mars.Hvordan ligger du an siste januar? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Ikkje brrraa...Begynt å setta sammen motoren nå iallefall. Alt ligger klart og bilen er klar for motor og gir. Eksos er ferdig minus downpipe(er).Stack dash er montert og klar.Er tiden som ikke helt strekker til alltid. Januar skal egentlig være stille men ikke i år. Satser på at Februar blir bedre og man får litt tid til overs.Fortsatt ikke gitt opp bremse planer i Feb.-Mars. Kanskje mer Mars enn Feb nå men dog.Evig optimist... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Du får ha lykke til fremover vertfall, og holde oss oppdatert på hvordan det går Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Lykke til videre ja. Blir ikke lett å holde bakkekontakten med escorten nå. Har du en plan om hva dekk du skal kjøre med 2012? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Takker. Legger ut noen bilder når det begynner å ligne bil igjen.Regner med det blir Toyo R888 i år, eller noe ca i samme gata. Egentlig på tide å bestille noen dekk nå. Ifjor var lagrene tomme for både Toyo og Yokohama R dekk i min dim tidlig på forsommeren, så for prøve å være tidligere ute i år. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Bilder liker vi Jeg kjørte på noen Federal 595 RSR "gateslicks" men ikke inponert over grepet i de.Lurte på å prøve noe annet i år. Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Trenger mer enn "Gateslicks" dere med den effekten dere kommer oppi Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 (edited) Trenger mer enn "Gateslicks" dere med den effekten dere kommer oppi Tja, gode gatesliks bredere en 235 og riktig dektrykk (ca. 30psi på varme dekk), med bil som ikke er for stiv bak med stiv aksle som begge dere har så får man nesten nok grep. Edited January 31, 2012 by as. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Tja, gode gatesliks bredere en 235 og riktig dektrykk (ca. 30psi på varme dekk), med bil som ikke er for stiv bak med stiv aksle som begge dere har så får man nesten nok grep. Joda, det er jo sant Men dekkbredde blir jo ofte et lite tema.Men helslicks på det to bilene der hadde jo gjort underverker Det har vel du også god erfaring med? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Joda, det er jo sant Men dekkbredde blir jo ofte et lite tema.Men helslicks på det to bilene der hadde jo gjort underverker Det har vel du også god erfaring med? Ja skikkelige slicks er bedre en gateslicks når man klarer å få varme i dem og det krever hard kjøring, når jeg kjører på gatebil på vanlig gateregistrert bil kjøringa klarer jeg sjelden å holde slicksa varme nok til å ha godt grep. Det er mye bedre med gateslicks da, og rundtidene er det ikke så stor forskjell på med gateslicks/slicks men skikelige sliks klarer mange flere runder og mere varme uten å bli glatte pga "koking". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 med andre ord ville det kanskje være fordelaktig med gateslicks foran og race slicks bak? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Er det noen som veit, eller veit om noen som kan vite med sikkerhet hvilken legering det er i WRC eksosmanifolden?Tok manifolden min under lupen idag, med vask osv, før montering og ser en sprekk...Tok den med til en i bygda her som kan sveise, og han synes det så vanskelig ut. Har vært sveisa tidligere også men det kunne han fjerne for det var så dårlig gjort at det lå mest utapå. 0 gjennombrenning. Han ville gjerne vite hvilken legering det var for å få det riktig.Kjett å finne den nå. Hadde planer om å få inn motor i løpet av helga, but but.Håper noen kan hjelpe meg her nå... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Uansett så kan jo du putte i motoren få sjå noen bilder då, fått montert stack? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Manifold er jo noe dritt å montere selv på motorbukk,spør du meg,men skal sikkert gå ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Trudde støpejern var støpejern jeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Uansett så kan jo du putte i motoren få sjå noen bilder då, fått montert stack? Det er ille nok å drive med når den sitter i en sierra. I escorten er det betydlig trangere... Og gidder ikke gjøre det halvveis nå.Stacken er montert for lengst Blei bra! Har igjen å montere speedosensoren mot mellomakselen når den kommer. Har ikke speedo uttak i kassa, så da blir det litt triksing. Også må jeg kalibrere bensinmåleren. Glemmer bestandig å ta bilder av ting, men det kommer vel no etterhvert. Trudde støpejern var støpejern jeg? Hadde egentlig ingen formening om det selv, men det finnes visst omtrent like mye støpt som smidd. Du kan bruke nesten alt stål i støp også. Også er det masse forskjellige måter å støpe på som gjør at stålet får forskjellige egenskaper utover det det allerede har. Vriker det enkelt er det forsi du veit for lite om det, som han sa. Fant noe på passion ford...http://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/131917-picture-request-of-wrc-manifold.htmlI post 6 står det "Cast stainless", dvs støpt i rustfritt. Kan kanskje virke riktig, for det er bæltungt for størrelsen og har ikke antydning til rust på seg. Men det finnes vel drøssevis av rustfri legeringer også... Har ikke prøvd med magnet, men det kunne kanskje gitt noen svar? Eller, er det noen som veit om noen som veit? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Rustfritt er ihvertfall ikke magnetisk så det er helt klart noe å prøve med magnet Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Får rustfritt stål som er magnetisk jo. Er fullstendig umulig å si noe om legeringen annet enn rustfritt / støpejern, det må man få data på fra produsent. Kan ikke skjønne annet enn at han må prøve seg fram for å finne tilsats som funker. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Ikke mye rustfritt da om det er magnetiskt Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 ja skikkeli rustfritt er ikkje magnetisk, men er mange som det står ss på menmen. men stemmer nokk att det er rustfritt da den tåler enda meir varme, og med als så er temp fort oppe mot 1200+ trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 (edited) Ikke mye rustfritt da om det er magnetiskt har ingenting å si på kvaliteten, søk så finner du svar.. men det er riktig at de fleste kommersielle legeringer av rustfritt ikke er magnetiske.på instituttet har jeg flere ganger vært borti ss-legeringer som er magnetiske. Edited February 24, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Ikke mye rustfritt da om det er magnetiskt finnes selvfølgelig rustfritt som er magnetisk også tror du hadde blitt ganske overaska over hvor mange forskjellige legeringer det faktisk finnes Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Vriker det enkelt er det forsi du veit for lite om det, som han sa. WRC bilene gikk med anti-lag som produserer ekstreme eksostemperaturer. Jeg vil derfor tippe at denne manifolden er laget i en lignende legering som turbinhuset. Dette er spesielt krevende å sveise korrekt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
po0key Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 hvis du går til mottak for metall har de måler til og sjekke hva det er laget av men om de vil gjøre dette er noe annet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now