Escort RST WRC Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Mad rod på passionford hadde vell oppnådd hele 75 HK ekstra med et slikt pelium, og han gikk fra rs500 plenium med spacer.Skall sies at han hadde 600+? Hk i utgangspunktet Prosentvis effektøkning var uansett formidabel med det innsuget Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Fikk kjøpt en sånn av JHS idag: Blir nok fint med litt blåsing og evnt lakk. Har litt trua på det plenumet jeg da. Det gode oppsettet ditt fortjener ett slikt flott produkt som dette. Det eneste oppgraderingen som nå "mangler" er WRC eksosmanifolden. Husk at luften skal ikke bare inn i motoren, den skal ut igjen også. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 Ja gjerne det! Link?? Har med jevne mellomrom sett de men de forsvinner fort... Kjøpte med enn sånn til turbo. Tenkte da å kjøre en 3" downpipe og en 2" og føye de sammen rett før eller etter der det går under bilen.. Tror det skal gå på det berømte håret mtp plassen. Men så tråden til as nå og kan det være lurt å kjøre separate anlegg. Skal lage ny eksostunnell uansett så kunne lagd den ekstra brei så de kunne gått ved siden av hverandre bakover. Evnt en potte hver før bakaksel og en felles med 2x3" inn og 1x3,5" ut med en overgang på 2" røret rett før demperen. Ka dokk tru? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 (edited) Ja gjerne det! Link?? Har med jevne mellomrom sett de men de forsvinner fort... Tenkte da å kjøre en 3" downpipe og en 2" og føye de sammen rett før eller etter der det går under bilen.. Tror det skal gå på det berømte håret mtp plassen. Men så tråden til as nå og kan det være lurt å kjøre separate anlegg. Skal lage ny eksostunnell uansett så kunne lagd den ekstra brei så de kunne gått ved siden av hverandre bakover. Evnt en potte hver før bakaksel og en felles med 2x3" inn og 1x3,5" ut med en overgang på 2" røret rett før demperen. Ka dokk tru?De gjør nok det, men salig er de tålmodige. Kan nevne at jeg fikk tak i en veldig spesiell motordel til en annen motor i går. Det har tatt meg 15 år. Ved plassproblemer så kan man vurdere "pipe-in-pipe". Først lager man minst en 1/2 meter lang downpipe fra turbinen. Så tar man ett betydelig større rør og trer utenå denne og sveiser det tett rundt flensen oppe. Wg eksos går da på utsiden av turbindownpipen.En annen måte å gjøre dette på er å velge en maksimalt svær downpipe og så kutte ett snitt i den og legge inn en minst 50 cm lang skillevegg. Uavhengig av løsning så kan man under bilen splitte eksosen og velge en 2 x 2,5" løsning. Dette flower noe som tilsvarer 3,5" men gir betydelig bedre bakkeklaring noe som vanligvis gir store fordeler i praksis. Kan kanskje nevne at ett stk. 3" rør + ett stk. 2" rør gir ett samlet areal som tilsvarer 3,6". 2 x 2,5 gir som nevnt ett areal tilsvarende 3,54" og under bilen er eksosen kalderere, tettere og nesten uten turbulens. Hovedproblemet med genuine høyeffekt highflow eksosanlegg er at man ofte må velge mellom to ulemper - mye støy eller høy vekt. Edited October 22, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herbst 1 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Det gode oppsettet ditt fortjener ett slikt flott produkt som dette. Det eneste oppgraderingen som nå "mangler" er WRC eksosmanifolden. Husk at luften skal ikke bare inn i motoren, den skal ut igjen også. Har wrc eksosmanifold til salgs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Har wrc eksosmanifold til salgs Hva er spesiellt med denne? Bilde? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 (edited) Ser nesten ut som en 4x4 manifold men har "mykere" og lengre svinger opp i kollektoren. Ser ut som den fløder mye bedre på utseende iallefall. Desverre er det ikke mange av dem og prisen er gjerne litt væl. Edit: Fant ett bilde Edited October 22, 2011 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 gammalt bilde "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 den wrc manifolden der må være enkel å kopiere/lage en i svart stål eller rustfritt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 (edited) den wrc manifolden der må være enkel å kopiere/lage en i svart stål eller rustfritt.Det vil jeg tro, men støpejern er fetere spør du meg og den vil gi mye mindre problemer og ha lengere levetid. Edited October 22, 2011 by as. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 ja. men dem vokser ikke på trær og hvis man er så heldig å finner en sånn til salgs. Hvilken pris må man betale da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 ja. men dem vokser ikke på trær og hvis man er så heldig å finner en sånn til salgs. Hvilken pris må man betale da? ser alt fra 500-1200 pund!men herre min jule dag hvor gromt er det ikke eie en slik manifold.! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 http://mt-motorsport.com/marko/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Blir nok fint med litt blåsing og evnt lakk. Har litt trua på det plenumet jeg da. Det tror jeg og! Får håpe du får mer nytte for det enn jeg har hatt, hehe. Blir spennende og se hva du får til Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Vi får se.. Tenkte å bestille ett sett med oljeslanger til turbo inkl filter. R&B hadde dette, men nå svarer ikke kødden mer. Merkelig. Forrige gang hadde han ikke fått mailene mine mente han. Denne gangen svarte han en gang men siden ble det stille. Håpløs fyr...Men fant etterhvert alt jeg trengte fra burton og summit så lager det heller selv og sparer litt penger. Goodridge lager oljefiltre for turbo btw, med AN-6 tilkoblinger.Ser ut til at det blir WRc manifold også. Prøve å få henta det i helga. Da begynner det å bli press på stakkern som skal mappe det... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Er meget spent på resultatet av dette bygget! Håper du legger ut bremsepapirer når den er ferdig bremsa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Det skal jeg garantert! Håper bare det blir noe å være stolt av... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Ikveld tok jeg siste innspurt på demonteringa av gamle motoren. Begynte å ane ugler i mosen på 1. råden og jada. Ble bare værre og værre. Så her snakker vi linjeborring og sliping av veiv... Ser ut som det har lagt seg no drit i lagerbanene. Type riper.Så da blir det en tur til Jahrmann så fort jeg får planet svinghjulet. Tar å balanserer hele linja med det samme. Aldri så gæli så det ikke er godt for noe... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Ikveld tok jeg siste innspurt på demonteringa av gamle motoren. Begynte å ane ugler i mosen på 1. råden og jada. Ble bare værre og værre. Så her snakker vi linjeborring og sliping av veiv... Ser ut som det har lagt seg no drit i lagerbanene. Type riper.Så da blir det en tur til Jahrmann så fort jeg får planet svinghjulet. Tar å balanserer hele linja med det samme. Aldri så gæli så det ikke er godt for noe... Ja det er alltid noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 (edited) Ikveld tok jeg siste innspurt på demonteringa av gamle motoren. Begynte å ane ugler i mosen på 1. råden og jada. Ble bare værre og værre. Så her snakker vi linjeborring og sliping av veiv... Ser ut som det har lagt seg no drit i lagerbanene. Type riper.Så da blir det en tur til Jahrmann så fort jeg får planet svinghjulet. Tar å balanserer hele linja med det samme. Aldri så gæli så det ikke er godt for noe... Synes at alt for mange slurver når de skrur motor, men nå har du tid til å gjøre det skikkelig. Rund av absolutt alle kvasskanter og støpesjegg som du ser.Videre er det slik at ett stk. oljefiler ikke filtrerer mer enn ca. 30% av oljen. I tillegg filtrerer det dårligst rett etter oppstart, dessverre når alt rusket i oljen ligger rett under den grove silen til oljepumpen. Jeg vil foreslå oljefilterforflytter og minst én stk. dobbel oljefilterholder. Jeg vil også foreslå at du vurderer 4 stk (IKKE 8 stk.) nye og større innsugsventiler nå som du er så godt i gang med dette meget interessante og svært lovende "highspec.-bygget. Edited October 26, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Var å henta WRC manifold idag Takker Herbst1 for den!Turboen havner en god del lenger fra toppen med denne så tror den går klar toppen nå.Ser unektelig ut som en mye bedre utforming på det en 4x4 manifolden. Prøve å få prøve montert på topp i løpet av helga.Tipper det må ha ligget igjen no dritt ett eller annet sted. Ble montert veldig mye nye deler/modda bunnpanne osv forrige runde, så kan ha vært no der enda om det ble grundig vasket og sett over før montering. Kom på en svær oljekjøler i fjor vinter det evnt kanskje kan ha løsna no fra innvendig. Umulig å si. Blir nok ikke noen roting med toppen i denne omgang. Overhalte den også forrige runde og den er tipp topp. Får ta neste vinter evnt. Penga får bein å gå på å vett... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Få blokka og veiva kontrollmålt før du tenker på linjeborring, skal endel til før det må til. Regner med en sliping og polering av veiva gjør susen 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 husk en turbohænger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 Ja. Selvfølgelig, men for meg ser det ut som den trenger det. Jahrmann for gjøre vurderingene der. Blir best da Blir nok en turbohenger ja. Tror ikke de hadde det på wrc bilene men greit å avlaste litt. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Var å henta WRC manifold idag Takker Herbst1 for den!Blir nok ikke noen roting med toppen i denne omgang. Overhalte den også forrige runde og den er tipp topp. Får ta neste vinter evnt. Penga får bein å gå på å vett...Strålende nyheter! Gratulerer. Det forstår jeg godt. Du får nok plenty bunndrag og respons med dette oppsettet uansett. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now