351RS Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Feil ja. 566(501+65)/65= 8,6 Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Fikk målt på det idag. Gikk i ca 66 ccm. Regnet over og kom til at det ble til ca. 7.6:1. Men da passer det dårlig med at 72ccm = 8:1...Jeg som regner gæli?Phi x r2 x slag=3,14x45,53522 (borr 91,07)x 76,95 (slag)= 500,99/65ccm = 7,59:1 ??Det er slik at når stempelet står i ND så består det totale volumet over stempelet av sylindervolumet + volummet i forbrenningskammeret, ikke sant?Når stempelet står i ØD så er alt komprimert inn i bare forbrenningskammeret. Det blir derfor som det sies her: (Volum-syl + Volum forbrenningskammer)/ Volum forbrenningskammer. (501+66)/66 = 8,59:1 (501+72)/72 = 7,96:1 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 (edited) Ja selvfølgelig. Fredags kveld...Lukter en tur høvelen dette.Ta av de 2mm av squish kanten du nevner tidligere i tråden først og fremst da.Men om vi anslår at den kanten er 1cm bred i toppen vil det ikke komp.forholdet synke mer enn til 8,49:1.Hva ville komp.forholdet ha vært ideelt sett? Virker på meg som det må tas av endel, uten å ha regna no mer på det... Edit. Sånn ser stmplet ut ca. Edited October 15, 2011 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 (edited) Ja selvfølgelig. Fredags kveld...Lukter en tur høvelen dette.Ta av de 2mm av squish kanten du nevner tidligere i tråden først og fremst da.Men om vi anslår at den kanten er 1cm bred i toppen vil det ikke komp.forholdet synke mer enn til 8,49:1.Hva ville komp.forholdet ha vært ideelt sett? Virker på meg som det må tas av endel, uten å ha regna no mer på det...Hvis en 10 mm bred squishring dreies ned 2,0 mm så øker volummet i ØD med 5,0 ccm og gir ett kompforhold på; (71+501)/71 = 8,06:1 Jeg ville nok i tillegg dreiet en skredde som reduserte squishbredden fra 10 mm til ca. 6,0 mm og så som gikk ned til bunnen av den originale gropen. Dette vil gi ett kompforhold som gjør at man trygt kan kjøre bensin på bane på varme sommerdager. Edited October 15, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Funker dette til turbofilter? http://www.summitracing.com/parts/EAR-230304ERL/Er AN-4 nippel i turboen.Noen som veit åssen gjenger det er på den orginale slangen? Hovedsakelig i toppen på 4x4 topp.. Må mikke til en overgang der også. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Funker dette til turbofilter? http://www.summitracing.com/parts/EAR-230304ERL/Er AN-4 nippel i turboen.Noen som veit åssen gjenger det er på den orginale slangen? Hovedsakelig i toppen på 4x4 topp.. Må mikke til en overgang der også.Det funker nok, men dette er ett grovt forfilter som kun tar partikler større enn 140 micron. Skikkelig fine filter tar også svært små partikler og er det jeg ville ha foretrukket til kulelagerturbo. Oljeflødet gjennom en kulelagerturbo er så lite at det er direkte unødvendig med ett grovt "highflow" prefilter.Selv om dette blir meningsløst dyrt så viser den klart poenget: Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Ja. Tenkte det var litt grovt. Veit ikke om noe annet alternativ med AN-4 inn/ut?Dette var vel det eneste jeg har funnet som passer fysisk bra. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Ja. Tenkte det var litt grovt. Veit ikke om noe annet alternativ med AN-4 inn/ut?Dette var vel det eneste jeg har funnet som passer fysisk bra. Reyland selger både slange og filter. Og det anbefales vel egentlig å hente olja på samme måte som 2wd. Mao ved oljetrykksbryteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Takk for tipset. Sendte en mail til han igjen og fikk svar 10 min. etter Ellers har jeg fått ut motoren og begynt å titte litt på ting.Prøvemonterte turboen på manifoilden istad og det viste seg å ikke være helt treff. All klaring er god klaring, men her er det ikke klaring altså Har fundert litt og lurer på om jeg skal høvle anlegget på manifoilden skakk for å få det som trengs.Eller er det andre lure forslag? Tenkte evnt å file av litt på i toppen også får å tjene noen millimeter der og... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 å ****.. Da får jeg nok samme problemet. a/r på eksosen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Jeg endte opp med å slipe opp bolthulla i eksoshuset for å vri turboen på manifold, det er det som blir gjort på de fleste gt30 turboene i england og. Slipte først både i topp og kompresorhus uten at det ble nok, så da att engelskmenna vrei turboen på manifolden for og få plass, sveisa fast skiver i de slipte(ovale) hullene og måtte matchporte overgang turbo manifold.Mener dette er den beste løsninga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Jeg endte opp med å slipe opp bolthulla i eksoshuset for å vri turboen på manifold, det er det som blir gjort på de fleste gt30 turboene i england og. Slipte først både i topp og kompresorhus uten at det ble nok, så da att engelskmenna vrei turboen på manifolden for og få plass, sveisa fast skiver i de slipte(ovale) hullene og måtte matchporte overgang turbo manifold.Mener dette er den beste løsninga. Fine ting Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Ja det var ikke dumt. Ta litt i toppen og høvle litt (vil plane maifoilden uansett) og ta det siste med å vri den.Takk for tipset! Tore_TJ: A/R .63 på eksosen. .50 på kompr.huset. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Er jo fint å slenge den oppi fresen å vinkle annlegsflaten på manifolden da. Må sveise igjen å borre opp nye hull til pinne bolta da så blire godt som gull det. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Tenkte å ikke frese ned så mye så jeg må sveise igjen og gjenge nytt. Bare noen millimeter, og slipe ned tilsvarende i eksoshuset for å kompansere og få rett anlegg for mutteren igjen. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 hva med å space ut manifolden fra topp med 10mm pluss 2 pakninger. med f.eks med denne her. eksospakningen er vel ca.2mm tykk og en ekstra pluss flensen så får du ca.12mm ekstra ut, hadde det holdt eller vært noe å tenke på? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Trur ikke det der er no å satse på. Mer dill er kun mer som kan gå gæli. Å alt rundt trubo og omegn løsner om det ikke er hel ved. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Se der ja, det ble såpass trangt om plassen med de husene ja.Det går klar med .72cosw eksoshus og ar.70 komphus Men det der ser jo ut til å kunne ordnes greit ja Viss det kan gjøres så enkelt som as. beskriver er det jo gull Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 (edited) en annen måte kan jo vere og space ut ex manifoilen fra toppen da får du kansje den klaringen du tenger. Edited October 20, 2011 by xXx RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 Fikk kjøpt en sånn av JHS idag: Blir nok fint med litt blåsing og evnt lakk. Har litt trua på det plenumet jeg da. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Konge! Dette her blir jo bare bedre og bedre Står HØYT på ønskelisten et sånt plenum Og ja, en annen overflate på det vil absolutt være en god ide, syns ikke det var så kult polert Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Flott! Blir litt av et oppsett det her Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 er slik plenum jeg bruker også. Veldig fornøyd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Noen av dere som har bremset motor før og etter bytte til sånt innsug for å se forskjellen? Lurer fordi en kamerat har kjøpt samme, men ikke bremset den enda... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Mad rod på passionford hadde vell oppnådd hele 75 HK ekstra med et slikt pelium, og han gikk fra rs500 plenium med spacer.Skall sies at han hadde 600+? Hk i utgangspunktet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now