Jump to content

Nytt motor oppsett


a.nilsen

Recommended Posts

Synd med turboen osv.

 

Rå kjøring på gatebil.

 

Men hvor var du i depoet?

Fant deg ikke.... ;)

Jo takk!

Var du der og ja.. Så ikke noen camp som ligna deres heller.

Vi holdt til lengst inne i hjørnet på den grusa delen av plassen hvor det en gang skal komme opp ett bygg. Litt i bakevja, men ble da fest for det :wacko:

 

Hvis turboen forøvrig er i bra stand så har du nå anledning til å prøve deg som turbokonge.

Underlig nok selges det nye kompressorhjul over disk og hvorfor gjøres dette hvis man ikke kan skifte dem selv?

Ta en titt:

http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-CWH-001&Category_Code=COMPWHEELS

Må ha noen friske lagre også. Det bråker/rister i akselen når man snurrer på den for hånd. Ca 1-2 mm slakk både opp/ned og inn/ut :o

 

Kjøpt turbo fra de før. Seriøse og kjappe da jeg handlet ihvertfall.

Da er det ingen sak! :)

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det der var irriterende dyrt og ett dårlig tilbud synes jeg.

Hvis man i stedet kjøper seg en ny turbo så kan man iallefall velge seg en med andre kompressor og turbinhus slik at man kan teste forskjellige kombinasjoner - og dette uten at prisen på selve CHRA øker.

Hvis dette kan finansieres så må det sies å være ett bedre valg.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det der var irriterende dyrt og ett dårlig tilbud synes jeg.

Hvis man i stedet kjøper seg en ny turbo så kan man iallefall velge seg en med andre kompressor og turbinhus slik at man kan teste forskjellige kombinasjoner - og dette uten at prisen på selve CHRA øker.

Hvis dette kan finansieres så må det sies å være ett bedre valg.

 

Vel det er nå det det koster dessverre

http://www.ebay.com/itm/Garrett-GT3071R-WG-84-trim-56-5mm-turbine-wheel-CHRA-/370332738776?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item56398d24d8&vxp=mtr

 

Garrett vil nok sikkert helst at du kjøper ny turbo de og så det lønner seg ikke å bytte deler. Kompressorhus og eksoshus er nokså dyre på egenhånd de og..

Link to comment
Share on other sites

Vel det er nå det det koster dessverre

http://www.ebay.com/itm/Garrett-GT3071R-WG-84-trim-56-5mm-turbine-wheel-CHRA-/370332738776?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item56398d24d8&vxp=mtr

 

Garrett vil nok sikkert helst at du kjøper ny turbo de og så det lønner seg ikke å bytte deler. Kompressorhus og eksoshus er nokså dyre på egenhånd de og..

Legg for alt i verden merke til at akkurat denne CHRA er R-WG utgaven med det lille 56,5 mm turbinhjul som ikke vil kunne fungere sammen med det 60 mm turbinhuset trådstarter allerede har.

 

Det er akkurat det som er saken. Man får i praksis 0 rabatt ved å levere inn det gamle CHRA. :wacko:

 

Må ha noen friske lagre også. Det bråker/rister i akselen når man snurrer på den for hånd. Ca 1-2 mm slakk både opp/ned og inn/ut :o

Ok, da er det 100% skrot.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Legg for alt i verden merke til at akkurat denne CHRA er R-WG utgaven med det lille 56,5 mm turbinhjul som ikke vil kunne fungere sammen med det 60 mm turbinhuset trådstarter allerede har.

 

 

Det var bare et eksempel, den første jeg linka til er riktig.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ser at bilen heldigvis er oppe å går igjen :) :

Takk for sist ja. Så bilen din var oppe og gikk på lørdagen ogvså ut til å virke meget bra.

Knall kjøring. ;)

Hvordan går det og hva, om noe, er endret?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, bilen går fint!

Ingen endringer i det hele tatt, kun service.

Synes den fungerer utmerket og ser jo at den holder følge og mer til med det aller, aller meste på gatebil... Flere av "de store gutta" som ga tommel opp og lurte på hva detta var. Morro!

Fikk en 3. plass i Ford klassen på Gatebil på Lørdag, uten å stille ut og... :lol:

 

Desverre ble søndagen litt nedtur, da jeg fikk en bakfanger levert midt i fronten på bilen i 130km/t.

En foran som fikk den først og sendte den relativt hel rett over bilen hans så den kom bare rett ned fra oven til meg. Bulk i panser, frontplate, skjerm, dør +litt carbon. Kjedlig, men er vel sånt som skjer. Skulle ønske dem jæ... driftera kunne klare å feste fangera sine.

Søndagen endte med en liten motorbrann. En o-ring på dysegalleriet skjøt ut, men stoppet fort rett ved en brannpost og slukket med en dæsj skum.

Skadene begrenser seg til pluggkabler, toppdeksel, oljepåfyllingslokk og noen bobler i panseret+ mye sot.

 

Får bare kjøre med bulkete bil ut sessongen og strekke den opp litt skikkelig igjen til vinteren.

 

Alt i alt kjempe fornøyd med hvordan den oppfører seg iallefall. Skikkelig morro, rett og slett.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, bilen går fint!

Ingen endringer i det hele tatt, kun service.

Synes den fungerer utmerket og ser jo at den holder følge og mer til med det aller, aller meste på gatebil... Flere av "de store gutta" som ga tommel opp og lurte på hva detta var. Morro!

Fikk en 3. plass i Ford klassen på Gatebil på Lørdag, uten å stille ut og... :lol:

Flott.

Det er resultat å være fornøyd med. Ubetinget suksess ruler. :D

Ikke rart folk lurer. ;)

Desverre ble søndagen litt nedtur, da jeg fikk en bakfanger levert midt i fronten på bilen i 130km/t.

En foran som fikk den først og sendte den relativt hel rett over bilen hans så den kom bare rett ned fra oven til meg. Bulk i panser, frontplate, skjerm, dør +litt carbon. Kjedlig, men er vel sånt som skjer. Skulle ønske dem jæ... driftera kunne klare å feste fangera sine.

Nei å nei. Det var kjedelig.

Disse møkkasprederene burde vært ustyrt med fiskenot som fanget opp alt flasset som drifter av 14-tiss dillet.

Søndagen endte med en liten motorbrann. En o-ring på dysegalleriet skjøt ut, men stoppet fort rett ved en brannpost og slukket med en dæsj skum. Skadene begrenser seg til pluggkabler, toppdeksel, oljepåfyllingslokk og noen bobler i panseret+ mye sot.

Hmm! Makan til uflaks da. Det der skjer ikke ofte.

Alt i alt kjempe fornøyd med hvordan den oppfører seg iallefall. Skikkelig morro, rett og slett.

En fryd å høre. B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...