a.nilsen Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Når du bryter nr.3 når du er fastspent i stolen? Turteller nåla på min dash knakk, så vær litt forsiktig med å koble til dashen mens du har strøm på, er visst en svakhet ved disse at om du slår de av/på/av/på fort så går motoren i turtelleren bananas og knekker nåla mot den hvilern.Så ikke denne istad...Ja når bryteren. Men ser jo helt klart at den hadde vært grei å ha på rattet og. En evnt endring man får ta etterhvert.Koblet det opp spenningsløst. Men når man setter strøm på det går jo turtelleren og rister litt mot 0. Veit ikke hva det er godt for, men antar den kan gjøre en litt større shake om man skrur av/på/av/på noen ganger... Har ikke prøvd, og da prøver jeg heller ikke.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Når du trykktester,sjekk kontaktstykket til tomgangsmotoren.har testet to med god lekk i!Har også vært borti et par tomgansmotorer som lekker i kontakten.Ingen lekk på min Når jeg endelig fikk tålig tett "koppen" min og slange til turbo og stillt kammene heeeelt stengt var det ikke mye lekkasje. Lakk naturlig nok i bleedventilen litt opp over kiloen. Så var det to vakumslanger det bobla littebitt på. En strips ekstra rundt så var de i boks. Så var jeg en tur oppe på drøye to kilo.... Litt uoppmerksom men det holdt fint. Skumma såvidt litt i toppen på runnera mot toppen ved over 2 kg. Ingen bobler, men ble litt "skum" over alle 4. Tror man må leve med det.Sånn ble "koppen": Den ble ikke no smykke etterhvert, men neeesten tett iallefall. Ble mye kladding etterhvert...Brukte bare en vanlig felgventil med litt gumgum i gjennomføringa. Fikk også lurt motoren en cm lenger bak denne gangen. Nå er det stopp uten mere skjæring i torpedo... Rimlig fullt med 2x downpipe i en mk2... Eksos i ny eksostunnel. Laveste puntet på eksos er nå høyere enn rammevangen. Ingen eksos subbing iallefall. Interiør: Det var vinteren 2011/12. 1 '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 fett!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Ser bra ut dette her. Gleder meg til å ta bilder av denne i sommer Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 12, 2012 Author Share Posted April 12, 2012 Takker!En får prestasjonsangst av sånt... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthor Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Nomnom, dette var herlig å titte på =) MY13 Mustang Shelby GT500 MY20 Volvo V60 T8, MY12 MB C63 AMG, '66 Mustang HT ProTouring '15 Ranger Wildtrak ,'80 Mazda RX-7 13bt, '88 Sierra Sedan Cosworth 2wd, - '90 Sierra Sedan DOHC - '81 Ford Granada 2.3L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 gjennomført! ligger ann til en sesong med mye kjøretid nå vel? hvis vi ser bort i fra at cosworth er cosworth '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 12, 2012 Share Posted April 12, 2012 Meget pent gjennomført!! Har virkelig troen på denne Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeH Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Flott bil du har bygd deg! Og med det oppsettet du har på gang her no, så burde det jo gå temmelig greit òg Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Dette ser bra ut. Jeg trykktesta med trykk inn på en av vakumslangene og en sprayboks i slange fra turbo til ic, den tetta fint. Ellers har vi slike kopper i ulike dimmensjoner, på lastebil verkstedet vårt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Fikk manifolden onsdag før påske og har hatt noen timer i verkstedet i påsken.Kort fortalt er alt på plass minus starter. Den er på vei, og håper på å få den plass imorra. Får ikke gjort noe i helga så satser på litt innkjøring til uka om alt går smertefritt fra nå. Skal ikke quote bilder, men dette var aldeles strålende. WRC manifolden var i Inconell ja. Hehehe, selvfølgelig var den det. Minner om oppstart og innkjøringsprosedyren og ønsker lykke til. Ser frem til å høre førsteintrykket. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Nydelig bil.... Ser veldiig bra ut Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Hvilken gearkasse og hvilken bakaksel kjører du?????? RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 13, 2012 Author Share Posted April 13, 2012 (edited) Flott den faller i smak.Men nå er dette ingen show'n shine sak akkurat. Blir bygd for å tåle pryl, men hyggelig at det ser bra ut lell.Kassa er en Quaife QBE15G dogboks og atlas med Tranx diff.Uteseende er neste prosjekt. Da blir det av med gr.2 kittet og på med Zakspeed gr.2. Det gleder jeg meg til! Edited April 13, 2012 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 16, 2012 Author Share Posted April 16, 2012 '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Flott den faller i smak.Men nå er dette ingen show'n shine sak akkurat. Blir bygd for å tåle pryl, men hyggelig at det ser bra ut lell.Kassa er en Quaife QBE15G dogboks og atlas med Tranx diff.Uteseende er neste prosjekt. Da blir det av med gr.2 kittet og på med Zakspeed gr.2. Det gleder jeg meg til!Ca effekt og moment da?????? RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 16, 2012 Author Share Posted April 16, 2012 Det viser seg snart. Blir mapping og bremsing om ikke veldig lenge. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Sattan grom vogn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Mk2 med YB er 100% riktig knallfeit vogn du har bygd deg Anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 rått :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 17, 2012 Author Share Posted April 17, 2012 Takk takk! '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Gromt som fy dette her, a.nilsen!! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Det viser seg snart. Blir mapping og bremsing om ikke veldig lenge.Grattis med oppstart. Litt dårlig lydgjengivelse på kameraet, men det ser flott ut. Kan vi håpe på at seansen avsluttes med ett så korrekt tungt sluttsvep, helt til den akutelle turtallsperren, at vi endelig kan få se 300 + hk v/ 4000 o/min fra en Norskbygget Cosworthmotor? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Hehe.. Tørr ikke håpe på det, men jaggu er det en helt annen motor nå! Sliter litt med å få dratt den til ca 5k uten å lade for mye. Blir veldig forsiktig gassing for å holde kun 0,5-1 bar. Har koblet bort bleedventilen, men den lader fortsatt ca 1,5. Orker ikke å ta av og slakke staget for det er håpløst å få på E clipset igjen uten å ta ut downpipen. Men fått noen greie drag. Fortsetter litt imorgen og tar ett olje skift. Er overbevist om at den skal klare 1,5 bar på 3000rpm nå. Den er rett og slett sinnsykt rapp Veldig morro men litt skummelt mtp å ikke varve eller lade for mye. Ting skjer fort nå... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Jeg har videokamera.. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now