Jump to content

Nytt motor oppsett


a.nilsen

Recommended Posts

Ingen andre tips på noen i Oslo/Akershus som driver med coating?

Prøvd å få tak i Mike Rainbird på R&B motorsport uten hell. Skulle hatt ett sånt GrA filter med trakt i 4".

Noen tips på åssen man skal få kjøpt noe av han? Sendt han mail på adr som står på sida hans for ca to uker siden.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, med engelsken min tenker jeg det blir bra. Ender opp med to dusin slangeklemmer eller no. :shutup: Kan skrive men suger på pratinga. Men om noen kan er dem velkommene til å hjelpe meg med det altså..?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fått turboen idag også!

Synes det var rimlig kjapt og smertefritt! ATP kan anbefales med andre ord. :)

Herlig.

Tipper at du har det morro og går rundt og smiler for tiden for dette blir bra. :D

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ingen andre tips på noen i Oslo/Akershus som driver med coating?

Prøvd å få tak i Mike Rainbird på R&B motorsport uten hell. Skulle hatt ett sånt GrA filter med trakt i 4".

Noen tips på åssen man skal få kjøpt noe av han? Sendt han mail på adr som står på sida hans for ca to uker siden.

 

 

Send meg en pm med hva du skal ha og hvor det skal sendes (navn etc) så skal jeg prøve. Snakka me han i går seinest..

Må betale med paypal som regel.

 

Noen som veit hvem som kan legge på keramisk coating på grenrør?

Helst Oslo/Akershus område så jeg slipper å sende alt Norge rundt.

Tenkte å følge anbefalingen om å få på det på grenrøret etter det er blitt pussa glatt. Lest at de anbefaler to lag utvendig og ett lag innvendig for best resultat.

Burde vel tatt eksoshuset og downpipen også når det først skal gjøres ell?

 

http://ceramiccoating.no/

Link to comment
Share on other sites

Send meg en pm med hva du skal ha og hvor det skal sendes (navn etc) så skal jeg prøve. Snakka me han i går seinest..

Må betale med paypal som regel.

Flott!

 

 

Er denne der og Mobeck jeg har funnet og... Surnadal og Trondheim...

Men må man sende så må man. Får se om det dukker opp no. Høre litt rundt.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da var kammer kommet i hus! AB07 inn og ut...

Og Gr.A filter med 4" trakt er på vei takket være god hjelp fra Tore_TJ!

Har også "fått" nye stempelringer til cosworth stempla. Er vel greit med gode ringer når det skal lades litt ekstra.. :rolleyes:

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da var kammer kommet i hus! AB07 inn og ut...

Og Gr.A filter med 4" trakt er på vei takket være god hjelp fra Tore_TJ!

Har også "fått" nye stempelringer til cosworth stempla. Er vel greit med gode ringer når det skal lades litt ekstra.. :rolleyes:

Virkelig fin fremdrift her. :)

Strålende

x 2. ^_^

Forutsatt en god "deglazing" og en korrekt utført innkjøringsprosedyre på mineralolje så er nye ringer "tingen", ja.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Regner med RS1000 tenker på innkjøringen av sylinderveggene :)

Og ja, matte de ned kan jo egentlig være en grei beskrivelse :)

Riktig innkjøring er viktigere enn mange tror.

 

Kjekt å høre at du har anskaffet deg mye riktige deler ;)

Jeg er MEGET spent på å se hvordan resultatet blir når du blir ferdig, for dette har potensiale til å bli gaske så UTMERKET :D

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hvordan bør det gjøres på best måte da?

Ja, er spent selv. Håper jo at det blir bra -_-

Å sette nye stempelfjærer i en sylinder med en brukt overflater = fiasko. Sylinderveggen MÅ få en helt ny og frisk overflate.

Dette gjøres raskt og effektivt med en kulehon som er fleksibel og fin.

Når motoren er klar til oppstart så fyller du MINARALolje av bra kvalitet, starter opp motoren og drar den rett opp på 2500 o/min og holder den der i 20 min for innkjøring av de nye kammene.

Det neste på listen er ut på veien og finne ett strekke. Her kjører du på 3000 o/min på 3.gear og gir full gass med noe mellom 0 og 0,5 BAR ladetrykk. Du drar fra 3000 o/min til 5000 o/min med full gass og "bråslipper" gassen, bremser ned kun på gear og ved 3000 o/min gir du full gass igjen. Du trenger 10 - 12 slike pull.

Deretter er det hjem og skifte til ny MINERALolje av bra kvalitet og kjøre 1500 km uten å ligge å plage motoren PÅ HØYE TURTALL. (Full gass er helt ok, men ikke høye turtall.) Deretter er hele innkjøringen 100% ferdig. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Oki. Takk! Men ser for meg at 1500 km blir ubehagelig og langtekelig.. Tror jeg har kjørt godt under det hele denne sessongen, og nå har bilen gått også... På veien har den gått kanskje 10 mil så lenge jeg har hatt den, og da har jeg blitt stoppa to av to ganger jeg har beveget meg ut av nærmeste nabolag. Kjører pent på vegen å fått kjøre videre merkelig nok, men bilen skriker etter oppmerksomhet av de uniformerte..

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oki. Takk! Men ser for meg at 1500 km blir ubehagelig og langtekelig.. Tror jeg har kjørt godt under det hele denne sessongen, og nå har bilen gått også... På veien har den gått kanskje 10 mil så lenge jeg har hatt den, og da har jeg blitt stoppa to av to ganger jeg har beveget meg ut av nærmeste nabolag. Kjører pent på vegen å fått kjøre videre merkelig nok, men bilen skriker etter oppmerksomhet av de uniformerte..

I praksis er det eneste hensynet du skal ta de første 1500 km er å unngå å ligge å "lettvispe" mot eller opp mot turtallsperren i 10 - 15 sekunder av gangen.

Slik som denne motoren kommer til å gå så kan du nok ligge ett gear høyere enn før, og bruke lavere turtall. :)

Hvis du ligger inn en kraftig reduksjon av ladetrykk fra 6000 o/min så blir dette helt naturlig. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

RS1000:

Har du volum på kanaler og lengder på innsug/eksos-portene på en org cosw topp? :)

Nei, det har jeg aldri målt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Sender du meg en pm på hvor du handlet ab07?

Kentcams har pinadø lagt 2007 katalogen ut igjen. B)

Se side 14 her: http://www.kentcams.com/documents/downloads/KentCamsBrochure07.pdf

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Har postet denne før, men gjentar det:

Du bør måle komp. forholdet. Ut med tennplugg, motoren i ØD, Biltema MC gaffelsprøyte fylt med gaffel eller ATF olje. Fyll opp til nederste tennpluggjenge i toppen og noter deg hvor mye som går nedi. ca. 72 ccm olje = ca. 8,0:1 i komp.

Fikk målt på det idag. Gikk i ca 66 ccm. Regnet over og kom til at det ble til ca. 7.6:1. Men da passer det dårlig med at 72ccm = 8:1...

Jeg som regner gæli?

Phi x r2 x slag=

3,14x45,53522 (borr 91,07)x76,95 (slag)= 500,99/65ccm = 7,59:1 ??

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...