pedersen91 Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 (edited) jeg lurer på om det skal være så lite hull. dere skjønner sikkert hva jeg mener når dere ser bildet. men kan hende det skal være sånn. bilde: Edited September 17, 2011 by pedersen91 Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Så lenge det er tilførsel og ikke retur så ser det helt greit ut Restriksjon på oljetilførselen gir mindre sjangse for at turboen blir overbelasta av for mye olje, og den kan faktisk spoole kjappere enn uten restriktor. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedersen91 Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 Så lenge det er tilførsel og ikke retur så ser det helt greit ut Restriksjon på oljetilførselen gir mindre sjangse for at turboen blir overbelasta av for mye olje, og den kan faktisk spoole kjappere enn uten restriktor. okei, er turn ja takker! Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Spurte KH Turbo om akkurat det med bedre spoolup med mindre olje, og det var å leke med livet sa han. Så det er ikke å anbefalle. Greit, du skal ikke ha en 8mm tilførsel, men jeg ville kanskje vurdert noe mer enn den der, uten at jeg har alt for greie på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedersen91 Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 Spurte KH Turbo om akkurat det med bedre spoolup med mindre olje, og det var å leke med livet sa han. Så det er ikke å anbefalle. Greit, du skal ikke ha en 8mm tilførsel, men jeg ville kanskje vurdert noe mer enn den der, uten at jeg har alt for greie på det hmm, selve slangen er an4 men lurer på om hullet som du ser på bildet er for lite.. Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Jeg ville målt hullet og ringt noen som du vet har greie på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedersen91 Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 Jeg ville målt hullet og ringt noen som du vet har greie på det hmm ja jeg får prøve på det, er jo så lite hull at det kan snart ikke måles Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Til en turbo med glidelager syns jeg det så litt lite ut..Men til en kulelagerturbo er det jo noe annet. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 (edited) Du kan måle hullet med et bor, f.eks, hvis du ikke får nytte av skyvelæret. :-) edit: Er forresten veldig enig med Escort RST WRC her. Edited September 17, 2011 by Kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedersen91 Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 Du kan måle hullet med et bor, f.eks, hvis du ikke får nytte av skyvelæret. :-) edit: Er forresten veldig enig med Escort RST WRC her.kan ta en borr å måle, burde det være stort? er turbo me glidelager. Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedersen91 Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 ingen som vet hvor stort det burde være? Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
adapTECH Posted September 20, 2011 Share Posted September 20, 2011 http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/64793-garrett-t34-oljerestriktordiameter/page__hl__+olje%20+restriktor__fromsearch__1http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/46962-olje-restriktor-f%C3%B8r-turbo/page__hl__+olje%20+restriktor__fromsearch__1 http://i.imgur.com/TGmL57L.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now