Scorpio24 Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 Det er nok mange av dere som har sveiset endel rust på de gamle fordene deres, så derfor kommer jeg hit for å søke råd.Jeg har en 1991 Scorpio med BOA-motor. Dessverre tok to vintere i Oslos saltlake knekken på hjulbuer og kanaler.Det jeg lurer på er: Hvor lang tid bruker man på å bytte disse delene, hva koster delene, og er det noe spesielt jeg må tenke på før jeg setter igang?(Jeg har sveiset på amerikanske biler fra 50-tallet før, men der er nok platetykkelsen dobbel i forhold til det tyske stålet.) 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
twin turbo Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 ca 1 dag på ver side avhengig av kor dårlig inner deler er. husk at det er innerdeler som er hoved berende og det utenpå er egentli mer pynt... ha sett mange som bare bytter ytterdeler og da blir biler i mine øyne ødlagt da store deler av stivhet og stabilitet i karross borte og bil blir mye dårligere... få tak i skikkelig sveisegrunning. vis du har punktsveiser tilgjegli så hjelper dette mye på tid og resultat. veng har vel delene så se etter pris der. men uorg stål er ofte litt dårligere enn org men tviler på ford leverer dette mer. trehjulsykel
Scorpio24 Posted September 16, 2011 Author Posted September 16, 2011 Takk for raskt svar. Ser de har komplette kanaler med inner- og ytterdel, så da går jeg for full pakke. Takk for tips! 1990 Ford Scorpio - 2.4 Ghia1991 Ford Scorpio - 2.9 24V Cosworth Ghia Excecutive1958 Edsel Ranger - 4dr sedan - FE390+C6
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now