xXx Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 merka ein uhyggelig lyd i dag etter att eg hadde fått montert den nye turboen og diverse andre oppgraderinger.er en klakke lyd som kommer etter 1-2 minutter etter oppstart og så forsvinner den sakte etterhvert som motor blir varm og blir så og sei borte når motoren har drifts temp.... olje tempen ligger på 85-90graderolje trykket ligger på 30-35 psi på varm motor på 800rpm med slik høy trykks pumpe eg mistenker selv enten stempel sjau enten det eller veiv eller råde lager som snart ryke men da skulle jo olje trykke vært dårlig vell ???hører den lyden kommer fra bunndelen av motoren når eg ligger under bilen og legger øre inntil bunn panna. men en ting eg synts er rart er att lyden forsvinner når eg gir litt gass og så kommer den tilbake etter en stund dette skjer jo kun når dem holder på og bli varm. noen som har formeininger om hva det kan være begynne og bli rimlig lei nå asså. føler dette kan bli en dyr lyd å få vekk ;-) 1 RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Skjørtebank? Høres slik ut siden det er temp.avhengig og måten det kommer på. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 hmm. har et veldig lignende problem på ohc motoren min faktisk. hvis bilen min får stå lenge på tomgang(10 min) så begynner det å tikke/banke som om det tikker fra en ventil. Har ikke lyttet så nøye etter hvor lyden kommer fra men har funnet ut at den ikke kommer fra toppen. lyden blir borte når jeg kjører eller hvis jeg holder motoren på turtall. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Skjørtebank? Høres slik ut siden det er temp.avhengig og måten det kommer på. Enig. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted September 15, 2011 Share Posted September 15, 2011 du har byttet stempler og kansje?noen stempler har skjørtebank orginalt, andre får det når ting er slitt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted September 15, 2011 Author Share Posted September 15, 2011 nei blei ikkje byttet stempler for han ebb meinte blokka var bra dette er jo 3 år siden men har ikkje kjørt så mangen tusen siden den gang men nå er det dags for att blokka får seg nye stempler og lagrer og muligens råder veiven blir nok den samme.... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 16, 2011 Share Posted September 16, 2011 Litt skjørtebank på kald motor trenger ikkje å være noe å bry seg om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted September 17, 2011 Author Share Posted September 17, 2011 er vell ikkje akkurat som det blir bedre med tiden så siden den ryker litt blått etter godt pådrag så tyder det på att den er moden for litt vellvere og pleie ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now