bard Posted October 5, 2011 Posted October 5, 2011 EGR kan vel kobles bort ved å ta av vacuumslangen og tette den i så fall?Ja, i utgangspunktet skal det gå an, men jeg tror også det er en mulighet for at selve EGR-ventilen lekker (grodd fast i åpen stilling eller noe). Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Wolfcry Posted October 5, 2011 Author Posted October 5, 2011 Sjekket nærmere nå og fant ikke noe EGR-ventil. Ikke der jeg har funnet den på andre motorer hvertfall...
Galaxis Posted October 5, 2011 Posted October 5, 2011 Har du sjekket luftmengdemåleren? på min 97 mondeo var det litt sot på den strengen inni luftmengdemåleren slik at den var umulig å kjøre spesiellt med AC innkoblet, turtallet økte av og til og det var veldig irriterende ved bykjøring måtte bremse bilen for å holde den igjen ved sakte fart.Det jeg gjorde var å rense den strengen inni med en Q-tips(OBS veldig forsiktig)hadde ingen tro på at dette skulle hjelpe men bilen ble som ny etterpå Prøv å sjekk om det kan være slik hos deg også. Galaxis. Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!
Wolfcry Posted October 5, 2011 Author Posted October 5, 2011 Tok av LMM og har nå rengjort den. Var en del sot på strengene inni så vi får se i morgen om det har hjulpet.
Wolfcry Posted October 10, 2011 Author Posted October 10, 2011 Fikk et tips i dag om at motoren kan oppføre seg som beskrevet dersom det er luft i kjølesystemet. Skal da være en ventil for å lufte det, men kan noen si meg hvor denne ventilen er og hvordan den ser ut (bilde) og gjerne fremgangsmåte for å få all luften ut...?
Caprinut Posted October 13, 2011 Posted October 13, 2011 Hadde akkurat samme problemet med min Mondeo, bare at det var en mk3.. Der fikk jeg beskjed at det var en vakum slange som var løs, etter versted besøket var det problemet borte... Du kan kjøpe en boks som heter leksajefinner eller noe sånt, tror den blir solgt på bilekstra... 94' Mondeo 2.0GLX Stv01' Mondeo 1.8 125hk78' Capri Mk3 2.3S
Wolfcry Posted October 24, 2011 Author Posted October 24, 2011 Har nå hatt bilen inne på verksted for å koble til instrument. Der fant de ut at LMM var ødelagt og at det er det som er årsaken til tomgangsproblemene. Noen som har en liggende her kanskje? Er til 1,6 liters motor (går ut fra at LMM er forskjellige etter motorstørrelse?). Vil evt en LMM fra en Escort med samme motor passe? Eller vet noen om det er noe spesielt delenummer eller noe sånt jeg må se etter når jeg leter hos huggeriene?
focusst Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Det står et nr oppe på LMM. 93BB-12A579-xx mener jeg. Nr må være likt bortsett fra siste bokstav Over til fienden...
bard Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Såvidt jeg vet er det likt på alle Mondeo mk1/2 1.6-2.0. De fleste Escort'er har en annen type. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Wolfcry Posted October 31, 2011 Author Posted October 31, 2011 Ok. Takk for svar! Hva skjer forresten når man kjører uten lmm innkoblet?
bard Posted October 31, 2011 Posted October 31, 2011 Hva skjer forresten når man kjører uten lmm innkoblet?Det et slags nødmodus med standardverdier. Hvis det meste er i orden ellers skal motoren gå ganske normalt. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now