admiralen Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 (edited) Hva slags dumpventil kjører du med på din cossie? (Trenger en dumpventil og vet ikke hva jeg skal velge) Edited September 12, 2011 by admiralen
Adsome Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Kjører med denne jeg http://qwt.no/fast_road_dump_valve/P_8767 -Escort Cosworth 92 -Bmw 523IA 98 -Audi A4 1,8T 98 -Mazda 323F* -Bmw 735I 85* -Opel Kadett 2.0GSI* -Toyota Mr2 Mk1* -Volvo 240* -Escort Rs Turbo* -Opel Kadett 1.3ls ++++++++ +++++++++
Sierra_2.9 Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Kjører med denne jeg http://qwt.no/fast_road_dump_valve/P_8767 åssen låter den? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
RS 1000 Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 (edited) Hva slags dumpventil kjører du med på din cossie? (Trenger en dumpventil og vet ikke hva jeg skal velge)Kjøp iallefall en som er TETT når den er lukket. Begge forslagene her er gode, QWT og Bailey gjør dette og det er i akkurat passelig størrelse. Kjempesvære dumpventiler gir bare ulemper så ikke la deg friste av slike.Styr også unna de som liksom skal holde tett med metall mot metall flater. Se etter gummibelg, O-ring eller lignende.Personlig foretrekker jeg såkalt resirkulerende ventiler da disse gir mye større valgmuligheter uten at de koster noe mer. Edited September 12, 2011 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
a.cosworth Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Kjører med denne jeg http://qwt.no/fast_road_dump_valve/P_8767 Har god erfaring med samme ventilen som du viser her. '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Adsome Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 åssen den låter er litt vanskeligt og beskrive;) ssjjjwoobbobobo:P youtube kansje? nei er ganske fornøyd med den og, ikke noe overkill etter min mening. tett er den også -Escort Cosworth 92 -Bmw 523IA 98 -Audi A4 1,8T 98 -Mazda 323F* -Bmw 735I 85* -Opel Kadett 2.0GSI* -Toyota Mr2 Mk1* -Volvo 240* -Escort Rs Turbo* -Opel Kadett 1.3ls ++++++++ +++++++++
JHS Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Kjørt uten i snart 6 år, men har en Bailey resirkulerende liggende.
viggo Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 kjører med Bailey, har prøvd etpar andre rimelige greier, ble tøff lyd da,men den var det hvetfall ikke dumpventilene som stod for,kunne likegodt kjørt uten Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
Cosworth_ftw Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Har god erfaring med samme ventilen som du viser her.Har en lik en,men plastikktetningen inni er av det harde slaget så min lekker
a.cosworth Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 (edited) Har en lik en,men plastikktetningen inni er av det harde slaget så min lekkerMan får overhalingsett til disse, da også hos www.qwt.no vil jeg tro. Jeg overhalte min en gang med nye innmat osv, var noe oppgraderte tetninger eller hva det var. Fungerte utmerket etterpå også (tett og fin). Edited September 13, 2011 by a.cosworth '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
arnebjarne Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Bestite meg en sånn en je. Så da får vi sjå hvordan den funker:) er egentlig på jakt etter en anna ventil med annet lyd en den pysss lyden:) 1987 ford sierra cosworth
Per Olav Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Jeg digger lyden av å kjøre uten noen form for dump. Har derfor vurdert å ta vekk baily dumpen på cossi'n min.Hva (og hvor mye) er ulempene med å kjøre uten? Kjører 1,7-1,8bar.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
a.cosworth Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 (edited) Bestite meg en sånn en je. Så da får vi sjå hvordan den funker:) er egentlig på jakt etter en anna ventil med annet lyd en den pysss lyden:) Da er hks ssqv absolut en ventil å anbefale, jeg bruker den nå på min nåværende bil. Det er ventil som koster litt kroner, ca 2000kr, men det er verdt pengene. Det er en ventil som funker. (får kopi ventiler som koster mindre - men det sier sitt...) Tial har også 50mm ventiler som har utmerket kvalitet - det er også ventiler med litt annen prislapp. Jeg digger lyden av å kjøre uten noen form for dump. Har derfor vurdert å ta vekk baily dumpen på cossi'n min.Hva (og hvor mye) er ulempene med å kjøre uten? Kjører 1,7-1,8bar.. Bakdelen med det er at det sliter turboen. Fordelen er at man gjerne ikke må spoole opp så mye luft igjen. :-) Edited September 14, 2011 by a.cosworth '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Sapphy Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 Hvorfor bør der være plastik eller o-ring? Jeg har ikke sett o-ringer i ventilsetene i toppen f.eks.
grcossie Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 Har en lik en,men plastikktetningen inni er av det harde slaget så min lekker Kollevold har nye membraner, jeg kjøpte kevlar memban til min forrige
a.cosworth Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 Kollevold har nye membraner, jeg kjøpte kevlar memban til min forrige Stemmer - kevlar membran var det jeg monterte i min også :-) -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
RS 1000 Posted September 14, 2011 Posted September 14, 2011 Hvorfor bør der være plastik eller o-ring? Jeg har ikke sett o-ringer i ventilsetene i toppen f.eks.Ventiler i toppen blir holdt inn mot ventilsetet med 30-40 kg fjærpress og siden kompresjonstrykk og forbrenningstrykk virker på fremsiden av ventilen så blir de trykket hardere og hardere inn mot setet etterhvert som trykket øker. En dumpventil har ingen av disse fordelene og derfor klarer de heller ikke å holde tett uten ett eller annet gummilignende materiale på tetteflaten(e). Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now