Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Passer 5girskasse fra dohc på en 2.0 ohc? :)

Litt ****** på e6 med 4trinns :D

Edited by SierraPwr

Golf 1 GTI 83' 2.0 16v, Golf 2 GTD 86' "Purka", Golf 1 Cab Gti 87', Caddy 1 85' 1.8 16vt, volvo 240 87'

X-Biler: Ford Sierra is 86', Corrado G60 91', MB 200 85', Golf 1 Gti 83', Golf 1 83', Golf 2 Gtd 87', Hyundai Pony 94'

Posted

jupp. når jeg gjorde dette her, så ble disse delene brukt: girkasse(mt75) fra dohc,girkasse feste(mt75) fra dohc, mellomaksel fra dohc(mt75), stålplate(mt75) mellom motor og girkasse fra dohc(måtte frese opp hullet til starter). starter fra ohc/type9 kasse. og du må Shimse ut utløserlageret(fra dohc/mt75) ca. 17mm.

Posted

Viss du har 4trinns girkasse org. så har du mest sannsynlig 3,34 utveksling i diffen.

Og med 5trinns kasse får du en veldig behagelig utveksling :) Hadde dette på en Sierra med OHC turbo tidligere, var egentlig helt genialt.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

er det virkelig så høy utveksling på 4 trinns bilene? da er det jo mye gratis "moment" å hente på å bytte diffen i samme slengen :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Posted

Ja, det var 3,34 utveksling orginalt på Bosworth'en, som var 4trinns orginalt.

Med turbomotoren var den egentlig helt konge, for den var så momentsterk.

Men selvfølgelig, det hadde vært MYE effektivitet å hente på å bytte til f.eks. en 3,91 utveksling.

Men jeg likte den veldig godt med 3,34 :)

 

Eller var det 3,36 kanskje? Ble veldig usikker nå om det var 3,34 eller 3,36 :P

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

3,34 er jo veldig lav. den vil bli langbeint å kjøre med, dårlig aks og toppfart som du ikke trenger.

 

personlig liker jeg 2.91 utvekslingen, mye mer aks, 100kmt i 5te gir på ca 3000omdr.

 

med 3.34 så blir 100kmt i 5te gir på rett under 2000omdr, i mine øyne ubrukelig.

 

http://www.super7thheaven.co.uk/Sierra_Rear_Differential

 

 

tipper du mener 3.91 jeg :) med dochen så hadde jeg ca 2500 rpm i 90. den hadde 3.91/92 eller noe sånt.

 

trudde 4 trinns hadde 3.62 jeg.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Posted (edited)

Noen som vet om en 5girskasse som Passer ohc, nær Halden? :)

Edited by SierraPwr

Golf 1 GTI 83' 2.0 16v, Golf 2 GTD 86' "Purka", Golf 1 Cab Gti 87', Caddy 1 85' 1.8 16vt, volvo 240 87'

X-Biler: Ford Sierra is 86', Corrado G60 91', MB 200 85', Golf 1 Gti 83', Golf 1 83', Golf 2 Gtd 87', Hyundai Pony 94'

Posted

3.34 på 4 trins kasse, og faktisk di aller første sierraene som kom med 5 trins kasse hadde samme diffen. før dem gikk over på 3.62 diff.. 3.92 er genialt når man ræs rundt i byer osv,men på lengre avstand så har man 3.62 som er ideelt pga turtall

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Posted

ok. da håper jeg den diffen jeg har liggende er 3.92 for da vil jeg jo få en livlig å fin bil :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...