Cables Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 (edited) Hei. Er på tampen til å kjøpe meg en Escort Cosworth, men lurer på endel ting...Spørsmålene går egentlig på forskjellen mellom ny og gammel type E. Cosworth. Noen som mener ledningsnettet er bedre på ny ellers er det lite forskjell. Er dette tilfelle? Motor: forskjell på sorte typen motor kontra den røde/blå "gamle"? Forskjellig top?- Er det noe som er bedre mtp senere tuning og evt. vedlikehold?Samme med drivverk og girkasse...? Noen som kjenner noen av disse bilene? http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results;AdItemId=1368303oghttp://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30592509 Edited September 11, 2011 by Cables
tonyp Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 Den siste du linker til er vel denna her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/58288-ford-escort-rs-cosworth-t25/page__p__549648__hl__escort%20cosworth__fromsearch__1entry549648
Minibønna Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 Er mange småforskjeller på gammel og ny, bla speil(mye finere på gamle typen), tanklokket, motor, osv.Motoren er vel igrunn den største forskjellen, den nye motoren er har feks oiljets(oljespyling under stemplene), mindre turbo som fungerer bedre til orginaloppsett. Men den har også en del begrennsninger i forhold til trim pga liten turbo og vanskelig ECU. Men det beste alternativet hvis man går all inn med ny ECU og turbo i en evt oppgradering.Er også airbag i den nyeste, det hadde også de siste av gamle typen(1994mod). Motor uten turbo SUGER!
tommy w Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 alle cosworthene har underspyling, men siste escorten tar det ut fra oljegalleriet. Sjangsen for å finne en ny type som har levd ett snillere liv er større enn de med weber-marelli sprut Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Per Olav Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 Sjangsen for å finne en ny type som har levd ett snillere liv er større enn de med weber-marelli sprutDet er nok ikke noen hemlighet nei. Men det dukker fra tid til annen opp en fin T34 escort også. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Cables Posted September 11, 2011 Author Posted September 11, 2011 Takk for svar. Skjønner. Hva er et bedre kjøp av de 2 der da?
a.cosworth Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 Takk for svar. Skjønner. Hva er et bedre kjøp av de 2 der da?Det kommer jo ann på hver enkelt person - som du leser utifra svarene som er kommet til nå :-) '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
D.Toft Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 begge er pene escoser. hva er dine planer med en slik? masse hk? isåfall, gå for 92 utgaven. klarer du deg med tett oppunder 300hk, gå for 94 utgaven...
Cables Posted September 11, 2011 Author Posted September 11, 2011 (edited) begge er pene escoser. hva er dine planer med en slik? masse hk? isåfall, gå for 92 utgaven. klarer du deg med tett oppunder 300hk, gå for 94 utgaven... hehe. Du er jo min tidligere nabo. Takk for tilbakemelding. Planen er vel egentlig en bil med rundt 300hk. Ikke mer. La oss si at begge blir solgt til samme pris - hvilken er det bedre kjøpet? (Mtp. km stand, utstyr osv).Personlig så liker jeg bedre helfargede biler. Edited September 11, 2011 by Cables
D.Toft Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 stemmer det da går du for den blå, da den kvite er rød i motorrom
Tore_TJ Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 Den hvite ser ikke ut i mine øyne men smaken er jo som baken..Til hverdagsbil med nesten 300hk er en t25 en bedre å mer responsiv bil. Problemet med disse er at det går ikke noe voldsomt med 300hk og man blir fort sugen på mer. Man kan og gjøre en t34 bil responsiv med 300+, det avhenger bare av hva man vil ha utav bilen. Jeg ville fokusert på å finne en så rustfri bil som mulig. Samme om det er en t25 eller t34..
Cables Posted September 11, 2011 Author Posted September 11, 2011 (edited) stemmer det da går du for den blå, da den kvite er rød i motorrom Holder en knapp på det! Den hvite ser ikke ut i mine øyne men smaken er jo som baken..Til hverdagsbil med nesten 300hk er en t25 en bedre å mer responsiv bil. Problemet med disse er at det går ikke noe voldsomt med 300hk og man blir fort sugen på mer. Man kan og gjøre en t34 bil responsiv med 300+, det avhenger bare av hva man vil ha utav bilen. Jeg ville fokusert på å finne en så rustfri bil som mulig. Samme om det er en t25 eller t34.. Okei. Jeg har ligget rundt 150-190HK i andre biler, så et hopp opp til 300HK vil nok gjøre meg fornøyd i noen år. Edited September 11, 2011 by Cables
Tore_TJ Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 Okei. Jeg har ligget rundt 150-190HK i andre biler, så et hopp opp til 300HK vil nok gjøre meg fornøyd i noen år. Mja.. Jeg gikk fra 170hk og 300hk ble en kort affære.. 300hk føles ikke så mye ut i en tung 4x4.
Cables Posted September 11, 2011 Author Posted September 11, 2011 Altså ingen som kjenner til den bilen fra autodb?
JHS Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Skal man ha Escort Cosworth så bør man i første omgang fokusere på tilstand mener jeg. Utvalget av biler som er verdt og ha er ikke så stort, så om man skal være pirkete på farge, motortype etc så kan det hende man må basere seg på og lete en god stund.Men en bil som er hvit foran, blå bak og rød i motorrommet hadde hvertfall ikke stått øverst på min ønskeliste...
Janna Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Hvis du kan få fatt i en motor selv : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/65150-escort-cosworth-wrc/ Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
wilford1 Posted September 12, 2011 Posted September 12, 2011 Den team RS bilen var vertfall bra, Kjenner godt Alex H. men kjenner ikke nåverende eier. var vertfall ikke rust på den da, og va så og si orginal når han fikk den. Tigth og grei bil .
Fakeworth Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Jeg mener det var snakk om at den har vært skjøta en gang i tiden, og det er ikke alltid positivt -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
a.cosworth Posted September 13, 2011 Posted September 13, 2011 Jeg mener det var snakk om at den har vært skjøta en gang i tiden, og det er ikke alltid positivt Den hvite/blå T25 EsCosen er skjøtet ja, det var ihvertfall opplyst i en tidligere annonse - dog godkjent. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
Fakeworth Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Min gamle kommer for salg til uka mest sannsynlig.. Den er garantert rustfri om den ikke har forfalt noe utrolig på 8 mnd.. Send pm ved interesse.. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/58907-94-escort-cosworth/page__hl__escort -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now