Sierra-Ole Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 Det har seg slik at far til svigers har problemer med Transit Connecten sin. Kupelyset lyser ikke når du åpner dørene, ingen av sidene. Men manuelt kan du slå på lyset. Det er kun den "åpen-dør-funskjonen" som er defekt. Har kun sett over smått som kontakter og pærer, sikkringer var det ikke i kretsen. Hadde ikke med utstyr til å gå i dybden med. Så før jeg eventuelt gjør det, er dette en kjennt feil? 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
merce Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Det har seg slik at far til svigers har problemer med Transit Connecten sin. Kupelyset lyser ikke når du åpner dørene, ingen av sidene. Men manuelt kan du slå på lyset. Det er kun den "åpen-dør-funskjonen" som er defekt. Har kun sett over smått som kontakter og pærer, sikkringer var det ikke i kretsen. Hadde ikke med utstyr til å gå i dybden med. Så før jeg eventuelt gjør det, er dette en kjennt feil?Jeg har akkurat det samme problemet; kupelyset virker ikke når dører åpnes, ei heller bak i bilen. Lyset bak i bilen virker ellers sammen med kupelyset når dette settes på manuelt. Håper du finner ut av dette. Er ukjent med hvor sensor som registrerer døråpning befinner seg - rart at den ikke registrerer noen dører...
Sierra-Ole Posted September 20, 2011 Author Posted September 20, 2011 Jeg har akkurat det samme problemet; kupelyset virker ikke når dører åpnes, ei heller bak i bilen. Lyset bak i bilen virker ellers sammen med kupelyset når dette settes på manuelt. Håper du finner ut av dette. Er ukjent med hvor sensor som registrerer døråpning befinner seg - rart at den ikke registrerer noen dører...Svigers var inne til Ford med den i Haugesund, da det gjekk under garantien. De holdt på med bilen i flere timer, men fant ikke ut hvor feilen ligger. Skal informere deg når jeg får vite noe mer 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
merce Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Svigers var inne til Ford med den i Haugesund, da det gjekk under garantien. De holdt på med bilen i flere timer, men fant ikke ut hvor feilen ligger. Skal informere deg når jeg får vite noe mer Ser virkelig fram til fortsettelsen Takk for svar!
Mondeo Power Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Koble av kontakten til instrumentet i noen minutter.
merce Posted September 22, 2011 Posted September 22, 2011 Koble av kontakten til instrumentet i noen minutter.Hvilken kontakt menes? Skal lampa ut, og koble fra ledningene noen minutter - eller er det snakk om en annen kontakt? Om så er tilfelle, tar jeg mer enn gjerne imot beskrivelse på hvor og hvordan
Mondeo Power Posted September 23, 2011 Posted September 23, 2011 Ta ut instrumentgruppa, altså hele klompen med speedometer. Ta av kontaktene bak på denne i noen minutter.
Sierra-Ole Posted September 23, 2011 Author Posted September 23, 2011 Ta ut instrumentgruppa, altså hele klompen med speedometer. Ta av kontaktene bak på denne i noen minutter.Men hvorfor skal dette hjelpe? 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
Sierra-Ole Posted September 23, 2011 Author Posted September 23, 2011 Prøv og se. Det er ikke det at jeg tviler på det du sier Jeg lurer bare på hvorfor det egentlig hjelper? Er det en reset funksjon eller noe? 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
merce Posted September 25, 2011 Posted September 25, 2011 Prøv og se. Takk for tips! Vil det fungere å på samme måte å ta strømmen fra batteriet, eller er det noen form for minnefunksjon med batteri i intrumenthuset?
Arvid Posted July 11, 2012 Posted July 11, 2012 Ta ut instrumentgruppa, altså hele klompen med speedometer. Ta av kontaktene bak på denne i noen minutter. Jeg har samme problemet. Er det noen som har prøvd dette og kan bekrefte at det retter feilen?
Banderaz Posted October 16, 2012 Posted October 16, 2012 Hei,Søkte og fant denne tråden.Har samme problem, og blir glad om noen kan bekrefte om det holder å bryte strømmen fra batteri i en periode, eller om instrument/speedometer må ut... Må mest sansynlig på Ford hvis batteriet avkobles, da det ikke står nedskrevet kode til spilleren i håndboka
Nilsebass Posted September 21, 2013 Posted September 21, 2013 Ta ut instrumentgruppa, altså hele klompen med speedometer. Ta av kontaktene bak på denne i noen minutter.Eller ta sikringa til instrumentgruppa i noen sekunder. Denne ligger i sekundærsikringsboksen i motorrommet, rett foran dashbordet på førersiden. Liten 10 amp, speedometersymbol i lokket på boksen. Løste problemet på 3 minutter for meg.
Recommended Posts