møffe Posted June 27, 2012 Share Posted June 27, 2012 (edited) porting gir deg mye mer enn et eksoshus. vil anbefale deg å få toppen portet, ettersom den er latterlig trang originalt.Her skal du vel også kikke på effekttrin,for at opretholde en høj gashastighed. Og hvor langt op kan du kompensere med feks kamaksler og eksosthus, her er vi også ude i gastemperatur, hvor lavkomp motore stiller lavere krav til både kamaksler og eksosthus størrelse. Men ingen tvivl om der kan laves mange positive tiltag på en cosworth motor. men det er meget synd at ingen har lavet en step by step test på en cosworth. feks så bare for 2-3 år siden skulle alle have svenskindsug og 2wd manifold. idag er det HART og 4x4 manifold. Viktig å ta med hvor i turtallsregisteret du er nå. Porting og større turbo gir høyere toppeffekt, men stjeler veldig mye effekt på lave turtall. Hvis man ønsker betydelig effektøkning i området ca. 3000 o/min - 4500 o/min så er det høyere ladetrykk og bedre innsugskam som gjelder. du hentyder til cylinderfyldning og gashastigheder ? Edited June 27, 2012 by møffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted June 27, 2012 Author Share Posted June 27, 2012 Etter telefon med turbokongen så fant jeg ut at jeg har visst 3 eksoshus liggende hjemme i garasjen uten å vite om det. ar0.48, det kan brukes fra den orginale t3 turboene. Det blir nok dette jeg må gjøre nå i første omgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now