torstein Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Turboen min er defekt og må enten overhales med 360 lagere eller burde jeg og kjøpe ny turbo? Har noen noen formeninger om en hakke større turbo enn den orginale med rask spoolup og til en rimelige penge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Spørs jo helt hva mål du har med motoren å ikke minst hva du har nå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 har orginal turbo, 330 oppsett. mener vel at den orginale turboen er god nok men kjøres noe på nærmere maks.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Cosworth var levert med fire forskjellige turboer originalt så litt vanskelig å gjette Hvis det er en t3, noe jeg tror da jeg ser du la ut bilde av en vingebil, hadde jeg kjøpt t34 turboen til Armani som ligger til salgs.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 8, 2011 Author Share Posted September 8, 2011 hva mener for med turbokongen? Garrett T3 Super 60 Trim MED STØRRE KOMPRESSOR HJUL god for 250-360hk+KUN 5950,-grunnpris Kan vel gjøres med den orginale cosworth turboen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 Vel.. kvaliteten er varierende derfra. En kompis knakk turboakslingen i benken bl.a. Som sagt. Kjøp den t34 som ligger til salgs. Den kan du bremse rundt 380hk med rett oppsett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 8, 2011 Author Share Posted September 8, 2011 Vel.. kvaliteten er varierende derfra. En kompis knakk turboakslingen i benken bl.a. Som sagt. Kjøp den t34 som ligger til salgs. Den kan du bremse rundt 380hk med rett oppsett. Med denne turboen fra turbokongen? isåfall så har han vel garanti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted September 8, 2011 Share Posted September 8, 2011 Det var ikke den turboen men noe han hadde kokt ihop. Ja han fikk ny turbo, men kjedelig å stå i benken en ekstra dag pga det. Kan uansett være er tilfeldighet. Greit å gå for et velkjent oppsett hvis du ikke vil eksperimentere litt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29739850http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30418799http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30397045 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 Med denne turboen fra turbokongen? isåfall så har han vel garanti Jeg har bare ên anbefaling: Ikke kjøp noe fra Turbokongen! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 9, 2011 Author Share Posted September 9, 2011 Jeg har bare ên anbefaling: Ikke kjøp noe fra Turbokongen! grunn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 9, 2011 Share Posted September 9, 2011 grunn? Han selger bare boss og andre ubrukelige deler som ikke passer, i tillegg er han dyr! Har sett eksempler på alle disse tre tingene. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 Han selger bare boss og andre ubrukelige deler som ikke passer, i tillegg er han dyr! Har sett eksempler på alle disse tre tingene. Hvilkne andre kan man bruke på overhaling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Hvilkne andre kan man bruke på overhaling? Hadde jeg vært deg hadde jeg sett etter en T34/T35 turbo istedet for å overhale den gamle originale Koster sikkert like mye å overhale den som å finne en i T34/T35 turbo i bra stand 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Hvilkne andre kan man bruke på overhaling?Norsk turboservice, GIK turbo Norge eller Sverige, Martin Schanke(vet ikke om han holder på enda). Selve jobben er enkel med tanke på bytte av lager etc men avballanseringen er uhyre viktig. KH her på forumet har drevet med overhaling.Men som sagt, en T34 hadde vårt turboen for deg. Billige turboer som funker godt med tanke på ditt oppsett. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Dersom noen har problemer med TK synes eg dere skal ringe han, det er kanskje ikkje utenkelig at han vil hjelpe til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Dersom noen har problemer med TK synes eg dere skal ringe han, det er kanskje ikkje utenkelig at han vil hjelpe til? Hvorfor skal vi ringe han da? Han klarer jo aldri å selge en "original" turbo. Han må jo åpne og putte i andre deler. Bl.a et turbinhjul som var for stort, som gjorde at turboen havarerte etter 15 minutter. Og ble byttet i en GT30 turbo som var grisedyr. Og fikk med oljeretur-røret som ikke engang passet på turboen.. For å nevne noe. Ubrukelig mann, men værsegod; ring han så kan han sikkert sette sammen en kongeturbo bestående av deler som ikke hører sammen! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Å være ubrukelig er vel den største forutsetningen for å drive i denne bransjen? ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Å være ubrukelig er vel den største forutsetningen for å drive i denne bransjen? ;-) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 ? var nok ironisk ment ... han sa vel egentlig at hvis turbokongen var så ubrukelig kunne han ikke drevet på med turbo som han gjør .. men uannsett burde han jo fikse opp i sånne tabber ,, føre til mye dritt rundt på div forum .. HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Kjetil(KH Turbo) hadde en oppgradert T34 han solgte meg. Det var nyoverhalt med nytt kulelager på kompressorsiden. Det fungerte veldig bra!Han har også vært veldig behjelpelig nå etter at den gikk i stykker pga varmgang også. Kan anbefalle deg at du ringer han Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Hvilken manifold er best da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Kommer an på. De sier vel at du får noe mer moment med 2wd manifolden, men tidligere trykk og mindre moment med 4x4 manifolden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Varierer også hvor mye hester man skal hente har jeg hørt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 4x4 manifolden uten tvil. 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now