Jump to content

Cosworth fusker


TomTom

Recommended Posts

Hei igjen

 

Da har jeg endelig fått motoren sammen etter overhalingen. Startet opp og tok første prøvetur idag, bilen går fint på tomgang, og når den står og bakker så er det ingen tegn til fusking. Men med en gang jeg prøver og kjøre så fusker den, kjører pent med bilen og ingen "råkjøring". Den begynner bare og nøkke når jeg rører gasspedalen. Bilen skal inn til mapping og montering av VAG coilpack på torsdag, kan dette hjelpe? At de orginale coilene på T-25 ikke klarer og gi? Eller kan det bare være at den trengs og innkjøres så kommer det seg etterhvert?

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Kan være alt fra feil tenning i tenningsmappen, til feil bensin i bensinmappen, eller feil akselerasjonsinnstillinger eller feil på innstillinger til bensinkutt. Sansynligvis en kombinasjon av flere.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Kommer seg ihvertfall ikke etterhvert.

Å de originale coilene fungerer godt så lenge de er i orden.

 

Hvilket sprut har du montert? Kan være at tps trenger å kalibreres..

 

Har Haltech E8. Hadde ikke dette problemet før overhalingen av motoren. Men kan det være at den bare trenger en god mapping?

 

Kan være alt fra feil tenning i tenningsmappen, til feil bensin i bensinmappen, eller feil akselerasjonsinnstillinger eller feil på innstillinger til bensinkutt. Sansynligvis en kombinasjon av flere.

 

Ja det virker rett og slett som om den kutter på bensin når jeg rører gasspedalen.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Har Haltech E8. Hadde ikke dette problemet før overhalingen av motoren. Men kan det være at den bare trenger en god mapping?

Ja det virker rett og slett som om den kutter på bensin når jeg rører gasspedalen.

Da er det iallefall ikke selve sprutet som er problemet. ;)

Det er nok feil og mangler ved selve mappet/mappejobben ja.

Kan du legge ut filen så vi kan laste ned og ta en titt?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Da er det iallefall ikke selve sprutet som er problemet. ;)

Det er nok feil og mangler ved selve mappet/mappejobben ja.

Kan du legge ut filen så vi kan laste ned og ta en titt?

 

Nå har jo selvfølgelig laptopen tatt kveld,så får ikke lagt ut noe fra den :/

 

Skal du til SHS med denne bilen?

Hvilken afr har du når det fjusker?

 

Skal dit denne uken,satser jeg på. Noen småting som må fikses først.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jo selvfølgelig laptopen tatt kveld,så får ikke lagt ut noe fra den :/

Skal dit denne uken,satser jeg på. Noen småting som må fikses først.

Akkurat.

Gass spjeld sensoren sies å være en motors mest upålitelige sensor så du bør uansett ohme den, men først kan du evt gjøre en test med og uten gass spjeld sensoren tilkoblet ledningsnettet. Det skal naturlig nok være forskjell i hvordan motoren oppfører seg når du trør på gassen.

 

Alt. lar du denne sensoren være tilkoblet nettet, men sku den av fra spjeldet. Når bilen står på tomgang og du vrir på sensoren så skal dette merkes direkte på motorgangen og AFR skal ta ett svalestup.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Bygd om til baktrekk da eller er det en t25 motor i en sierra?

 

Neida, Håvard skulle bare mappe den på vei. Han mente han klarte og få den ganske fin justert, men selvfølgelig best på rulla.

 

Akkurat.

Gass spjeld sensoren sies å være en motors mest upålitelige sensor så du bør uansett ohme den, men først kan du evt gjøre en test med og uten gass spjeld sensoren tilkoblet ledningsnettet. Det skal naturlig nok være forskjell i hvordan motoren oppfører seg når du trør på gassen.

 

Alt. lar du denne sensoren være tilkoblet nettet, men sku den av fra spjeldet. Når bilen står på tomgang og du vrir på sensoren så skal dette merkes direkte på motorgangen og AFR skal ta ett svalestup.

 

Skal prøve det etter jobb, så legger ut om det hjalp senere :)

 

Takk takk.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Akkurat.. Ja det går en svart escort i tromsø som er mappa på det viset og den fungerer jo bra.

 

Ja han Lars sin, den fungerer visst ganske så bra ja. Så håper det blir bra på min å :) Men kjører jo et helt annet oppsett enn han da.

 

Akkurat.. Ja det går en svart escort i tromsø som er mappa på det viset og den fungerer jo bra.

 

Ja han Lars sin, den fungerer visst ganske så bra ja. Så håper det blir bra på min å :) Men kjører jo et helt annet oppsett enn han da.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Oppsett har du?

 

Haltech'en,svarte siemens dyser, Gt3076r,044 pumpe i tanken, nybygd motor med forsterket innmat+++..sånn kort fortallt :P

Plukket akkurat ut pluggene, de var helt kvite. Lyste ned og så på stemplene, 2,3,4 var det kommet mye koks på mens 1 var enda så å si helt blank.

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Haltech'en,svarte siemens dyser, Gt3076r,044 pumpe i tanken, nybygd motor med forsterket innmat+++..sånn kort fortallt :P

Plukket akkurat ut pluggene, de var helt kvite. Lyste ned og så på stemplene, 2,3,4 var det kommet mye koks på mens 1 var enda så å si helt blank.

Slikt er skummelt. Foreslår derfor at du vurderer å måle kapasiteten til alle 4 dysene. En kjommi smeltet ett stempel pga den ene svarte Siemensdysen fusket.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Slikt er skummelt. Foreslår derfor at du vurderer å måle kapasiteten til alle 4 dysene. En kjommi smeltet ett stempel pga den ene svarte Siemensdysen fusket.

 

Er det jeg er redd for ja,bilen er parkert fram til jeg finner ut hva som feiler den.

Takk takk :)

Why? Cos it's worth it :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...