kermit racing Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Noen som kan sjekke om dette er orginal cosworth coil?. nummeret står slikt: 1 220 522 012 Sjekket at registeret er helt perfekt, men fordeleren har ikke stått på merket sitt, etter jeg satt den på merket så fikk vi den ikke til og starte lengre kan det være fordeleren min som er kaputt? det er også slark i rotoren. Husker dette fra etter motoroverhaling sist at vi måtte stokke stokke om på pluggledingene for og få den til og tenne riktig. har prøvd og rettet det opp men den starter ikke når alt står riktig etter manualen. Når vi vrir fordeleren helt feil og stokker om litt på pluggledingene så starter den igjen.Du kan bruke en fiesta coil fra1975 om du vil for å starte bilen. Det er i grunnen " same shit" RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
torstein Posted April 14, 2012 Author Posted April 14, 2012 Du kan bruke en fiesta coil fra1975 om du vil for å starte bilen. Det er i grunnen " same shit" ok. ingenting av det andre som sier noen her noe?
kermit racing Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Du må sikkert begynne på nytt med å sette fordeleren slik den skal stå når registeret står som det skal. Sørg også for at tennkabler står riktig. Er det gnist og bensin da,så starter den.... RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
Cosworth_ftw Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Dere har ikke tatt på fasesensorkontakten i fordeler da? Så en episode av bilfikserne ,hvor Edd fant slakk på fordeleren,dette medførte at bilen gikk dass.men dette var på en helt annen bil, så vet ikke jeg
torstein Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 (edited) Du må sikkert begynne på nytt med å sette fordeleren slik den skal stå når registeret står som det skal. Sørg også for at tennkabler står riktig. Er det gnist og bensin da,så starter den.... Fant problemet med dette. var orginal sierra fordeler. fikk tak i en cosworth 2wd fordeler så startet den perfekt med en gang. 2 ca 2 grader feil på tenninga. Jumpet 2 ledinger på ledningsnettet så var den akuratt på merket. Men har fortsatt problemer med at den går magert.Har tatt kontakt med pukkelrygg for og dobbeltsjekke at det ikke er noe feil med chipen.. ellers når jeg sprayer rundt med startgass så får jeg reaksjon på dyse nr 1. vet ikke om det har noe betydning? Dere har ikke tatt på fasesensorkontakten i fordeler da? Så en episode av bilfikserne ,hvor Edd fant slakk på fordeleren,dette medførte at bilen gikk dass.men dette var på en helt annen bil, så vet ikke jeg nei, har også prøvd med alt nytt Sjekket også ecu og fant dette: Aner ikke om det er noe viktig. noen som har bilder av en l6 ecu? ser litt ut som det er noe som mangler på det første bildet. Edited April 23, 2012 by torstein
kermit racing Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 Fant problemet med dette. var orginal sierra fordeler. fikk tak i en cosworth 2wd fordeler så startet den perfekt med en gang. 2 ca 2 grader feil på tenninga. Jumpet 2 ledinger på ledningsnettet så var den akuratt på merket. Men har fortsatt problemer med at den går magert.Har tatt kontakt med pukkelrygg for og dobbeltsjekke at det ikke er noe feil med chipen.. ellers når jeg sprayer rundt med startgass så får jeg reaksjon på dyse nr 1. vet ikke om det har noe betydning? nei, har også prøvd med alt nytt Sjekket også ecu og fant dette: Aner ikke om det er noe viktig. noen som har bilder av en l6 ecu? ser litt ut som det er noe som mangler på det første bildet.Det letteste nå for å sortere ut er hvis der er noen i nærheten som du kan prøve din ECU på en annen bil.IKKE gjør motsatt(annen ecu på din motor). Fungerer det da, så er problemet i ECU'en og hvis ikke så fortsetter du feilsøkingen på motor. RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
torstein Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 Desverre ingen som har disse bilene hjemme lengre. om noen er intressert i å prøve min ecu så sender jeg den gjerne i posten men forhåndsbetalt retur
torstein Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 btw, kom på 1 ting. målte batteri til 12v, så kan hende at dynamoen lader dårlig. har det noe å bety?
a.nilsen Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 12V med motoren igang? Isåfall er det for lavt, men er det 12V på batteriet i seg selv er det ganske normalt. 11,6-12,6V bruker de å ligge på i normalt brukt skikk.De 3 lodde punktene på bilde 2 så jo ikke akkurat freshe ut heller. Så ikke helt orginalt ut det "hullet" på bilde 1. Finner ikke noe bilde av en annen L6 hvor man ser hvordan det skulle sett ut der? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
torstein Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 Har sufet litt på nettet etter bilde av baksida av l6 hjernen og finner lite Ja 12v met motor igang er det jeg målte.
a.nilsen Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 Ja, har 12V på batteri når bilen går har du ratt ikke mer enn 10V på bensinpumpa =lite flow =magert, og spessiellt oppover på turtall og trykk da pumpa må levere mer.Mål spenninga på batteriet med litt turtall da. 2500-3000 rpm. Også måler du spenninga på bensinpumpa ved tomgang og 2500-3000 rpm.Du har ikke hatt problemer med å starte den innimellom a? Tapper seg jo ned ganske fort uten lading. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
torstein Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 1 ting til. min fuel rail er 2wd men har blitt modifisert for og passe på rs500 innsug tidligere. så det som ble gjort etterpå når jeg fikk det var og bøye litt på festene slikt at det passet på 2wd igjen. la også merke til at jeg kansje ikke har oringer nederst på dysene. rart at jeg ikke har tenkt på dette tidligere.kan kansje ha stor invirkning? Ja, har 12V på batteri når bilen går har du ratt ikke mer enn 10V på bensinpumpa =lite flow =magert, og spessiellt oppover på turtall og trykk da pumpa må levere mer.Mål spenninga på batteriet med litt turtall da. 2500-3000 rpm. Også måler du spenninga på bensinpumpa ved tomgang og 2500-3000 rpm.Du har ikke hatt problemer med å starte den innimellom a? Tapper seg jo ned ganske fort uten lading. jeg skal teste dette litt når jeg kommer hjem. takk for alle gode tips.
Roger Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 Om ikke det er O-ringer på dysene, da vil den jo suge falsk luft på vakum og lekke på trykk 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion
Tore_TJ Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 Cosworth sprutet har korrigering for spenningsvariasjoner, men noe avvik vil det alltids bli..
torstein Posted May 2, 2012 Author Posted May 2, 2012 hehe, har visst kjørt uten oringer. har fått satt på og prøvekjørt. Begynner og lurer litt på om det egentlig aldri har vært noe proboblem. Problemet mitt er jo at jeg ikke får afr til og bli på 12,7 og at den er mye høyere. Men når jeg leser i manualen til innovate så står det at den skal være 14,7:www.innovatemotorsports.com/support/manual/LC-1_Manual.pdf Så kansje jeg alltid har kjørt med for mye bensin?
a.nilsen Posted May 2, 2012 Posted May 2, 2012 Uten o-ringer der blir det både falsk luft på tomgang og lekk på turbotrykk og generellt lite bra.Skjønte ikke helt linje 2.?.Står det i manualen at AFR skal være 14,7??Det står ikke at 14,7 er stoich og lambda 1= fullstendig forbrenning?Det er ikke no godt å kjøre på det på en turbo bil...Blir nok litt bankete/varmt/rasete....På fullt pådrag bør den ikke være spes mye over 12,5 noen gang. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Ron Posted May 2, 2012 Posted May 2, 2012 Dette er CA det du burde ha.. 14.7 på fiiiin kjøring11.5-12.5 på max pådrag Forstår du? Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Cosworth_ftw Posted May 2, 2012 Posted May 2, 2012 Skal da ikke være lav 12 før fult ladetrykk vel, fikk beskjed om lav 13 på 1bar feks
Tore_TJ Posted May 2, 2012 Posted May 2, 2012 Skal da ikke være lav 12 før fult ladetrykk vel, fikk beskjed om lav 13 på 1bar feks Jaha?? Av hvem? Dette kommer jo uansett helt an på hva motoren liker og er ingen fasit. Cosworth liker å være litt feit i blandinga sånn generelt..
torstein Posted May 2, 2012 Author Posted May 2, 2012 Dette er CA det du burde ha.. 14.7 på fiiiin kjøring11.5-12.5 på max pådrag Forstår du? Forstår det ja. Er bare umulig å få til.... Uten o-ringer der blir det både falsk luft på tomgang og lekk på turbotrykk og generellt lite bra.Skjønte ikke helt linje 2.?.Står det i manualen at AFR skal være 14,7??Det står ikke at 14,7 er stoich og lambda 1= fullstendig forbrenning?Det er ikke no godt å kjøre på det på en turbo bil...Blir nok litt bankete/varmt/rasete....På fullt pådrag bør den ikke være spes mye over 12,5 noen gang. jepp. ganske teit at jeg ikke tnekte på det når jeg satte sammen. uansett så følest det bare litt som at det kansje er innovaten som fucker med meg for får det bare ikke til..
a.nilsen Posted May 2, 2012 Posted May 2, 2012 Er vel en måte å kalibrere Innovative bredbåndslambdaer? I frisk luft med sonden og trykke etterellerannet.Eller prøv en annen. Fått montert o-ringer? Blitt no annerledes? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
torstein Posted May 2, 2012 Author Posted May 2, 2012 Har kalibrert 2 ganger utenfor eksos.... Og har montert o-ringer... Ikke noe serlig forskjell nei...
torstein Posted June 1, 2012 Author Posted June 1, 2012 Fikk tak i nytt ledningsnett, da mitt ikke har vært det beste. uten at dette hjalp noe da. Men det er 5 stikkere på kontakt der 1. tenning2. 12v3. vanntemp4. turteller.5. ?? Hva er den siste til? Har også lest at noen sliter med dårlig jording på hjernen, skal det jordes noe som er utenfor ledningsnettet?
Jan300 Posted June 1, 2012 Posted June 1, 2012 Det kan være lurt å jorde chassiet på hjernen.Er det kontakten fra motornettet du mener så er det som følgerjord = brun batteri = rød eller rød/blå tennings bryter= svart bensinpumpe= svart/rødturteller= grønn Har du en ledning till der så er den til motorlampe på L1 eller aircontition på L8.
torstein Posted June 2, 2012 Author Posted June 2, 2012 Det kan være lurt å jorde chassiet på hjernen.Er det kontakten fra motornettet du mener så er det som følgerjord = brun batteri = rød eller rød/blå tennings bryter= svart bensinpumpe= svart/rødturteller= grønn Har du en ledning till der så er den til motorlampe på L1 eller aircontition på L8. hmm ok, den eneste jord jeg har er på innsuget...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now