torstein Posted October 13, 2011 Author Posted October 13, 2011 bruker 2wd manifolden, har 2stykk 4x4 manifolder også men begge var sprekt.. og chip er satt opp til 1.4 bar ladetrykk. har enda ikke fått den helt til og funke, men har ikke fått tid til og prøve så veldig mye.
torstein Posted October 18, 2011 Author Posted October 18, 2011 prøvde litt igjen igår. Kalibrerte lamda, og var ute og kjørte. ser ut som den bare blir værre. endte opp på 5bar i grunntrykk og den magret fortsatt ut på slutten. Idag skal jeg prøve og bytte bensinpumpe og bensinfilter. (noen som veit om bensinfitleret på escorth cosworth er likt?)
RS 1000 Posted October 18, 2011 Posted October 18, 2011 Idag skal jeg prøve og bytte bensinpumpe og bensinfilter. (noen som veit om bensinfitleret på escorth cosworth er likt?) Hvis bensintrykkmåleren viser at du ikke mister trykk så er det selvsagt fordi at pumpen og filtere har tilstrekkelig overkapasitet i forhold til det dysene tar unna. Enda høyere kapasitet hjelper ingenting da BTR bare sender enda større mengder drivstoff i retur til tanken. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
torstein Posted October 18, 2011 Author Posted October 18, 2011 Ser ut som at bensinfilteret fra escorth cosworth er mye større, så det passer sikkert ikke.
admiralen Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 2. Du bør måle komp. forholdet. Ut med tennplugg, motoren i ØD, Biltema MC gaffelsprøyte fylt med gaffel eller ATF olje. Fyll opp til nederste tennpluggjenge i toppen og noter deg hvor mye som går nedi. 72,3 ccm olje = 8,0:1 i komp. på din motor.Veldig mye planet topp har en uheldig innvirkning på mye, inkl. kamtimingen. Du bør derfor måle ventiløftet i ØD og etterjustere dette til det originale 0,30 og 0,35 mm. Hva er gaffel? Hvorfor må man bruke ATF olje, kan man ikke måle med den vanlige motoroljen som man bruker på bilen fra før av?
RS 1000 Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Hva er gaffel? Hvorfor må man bruke ATF olje, kan man ikke måle med den vanlige motoroljen som man bruker på bilen fra før av?http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=82-399Jovisst kan man det. Foreslo ATF fordi den er tyntflytende og rødfargen gjør den lett å se. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
admiralen Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=82-399Jovisst kan man det. Foreslo ATF fordi den er tyntflytende og rødfargen gjør den lett å se. Takk, da skal jeg gjøre det. Viktig å finne ut nøyaktig komp på motor før man begynner å lade i hytt & gevær.Et dumt spørsmål, hva skjer med denne oljen man fyller opp forbrenningskammeret med (via en gaffelsprøyte). Regner med at man må bruke sprøyta til å suge opp mest mulig av oljen man har sprøytet inn?
torstein Posted October 19, 2011 Author Posted October 19, 2011 Takk, da skal jeg gjøre det. Viktig å finne ut nøyaktig komp på motor før man begynner å lade i hytt & gevær.Et dumt spørsmål, hva skjer med denne oljen man fyller opp forbrenningskammeret med (via en gaffelsprøyte). Regner med at man må bruke sprøyta til å suge opp mest mulig av oljen man har sprøytet inn? burde og renne igjennom. men bruker nok litt tid.
RS 1000 Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Takk, da skal jeg gjøre det. Viktig å finne ut nøyaktig komp på motor før man begynner å lade i hytt & gevær.Et dumt spørsmål, hva skjer med denne oljen man fyller opp forbrenningskammeret med (via en gaffelsprøyte). Regner med at man må bruke sprøyta til å suge opp mest mulig av oljen man har sprøytet inn? Bra. Du suger opp mest mulig ja og så vil resten finne veien ut i eksosen. Når du starter opp motoren etterpå så ta den rett opp på 2500 o/min slik at du raskt får godt luftfløde gjennom forbrenningskammeret og får blåst ut oljen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
torstein Posted October 20, 2011 Author Posted October 20, 2011 skulle til og bestille denne bensinpummpa:http://www.websitefolder.net/909motorsport/art-8.asp?id=463&iPageID=66 Så ser jeg plutselig i bunnen: Samme spec og mål som Bosch 044 pumpe. Så da er dette ikke 044 bosch pumpe?
a.nilsen Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Denne:http://www.websitefolder.net/909motorsport/art-8.asp?id=110&iPageID=66 Men skal du ha ny pumpe for å løse problemet med at den drukner på tomgang? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
torstein Posted October 20, 2011 Author Posted October 20, 2011 Denne:http://www.websitefolder.net/909motorsport/art-8.asp?id=110&iPageID=66 Men skal du ha ny pumpe for å løse problemet med at den drukner på tomgang? drukner ikke dersom bensintrykk settes til 3.5 bar grunntrykk. men da går den alt for magert under pådrag. Men er den andre pumpa noe dårligere enn den andre? tåler de e85? har tenkt og bygge om til dette ettervert og hadde jo vært greit om de tåler det
a.nilsen Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Ok. Da kanskje det kan hjelpe ja.Har hørt om flere sånne kopi 044 pumper som har havarert ja. Org 044 er nærmest skuddsikkert og evigvarende. Om de liker E85 er jeg ikke sikker på. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
RS 1000 Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 drukner ikke dersom bensintrykk settes til 3.5 bar grunntrykk. men da går den alt for magert under pådrag. Men er den andre pumpa noe dårligere enn den andre? tåler de e85? har tenkt og bygge om til dette ettervert og hadde jo vært greit om de tåler det Andre folk har hatt tilsvarende problemer før. En mulig løsning er foreslått i post #6 her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/65472-cat-cams/ Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
torstein Posted October 21, 2011 Author Posted October 21, 2011 Noen andre enne 909motorsport som selger 044 orginal pumper? eller har erfaring med den hjemmelaga 044 spec pumpa han selger?
as. Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 Kjøp orginal! I et svakt øyeblikk kjøpte jeg for noen år siden 044 kopipumpe, den lakk bensin fra kontaktene til strøm så jeg bruke den aldri men fikk prøvekjørt 10kg slegga på den.
xr4ti Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 Ang bensinpumpe så burde du høre på dem med erfaring. Kjøp deg skikkelig pumpe med en gang, fks ekte 044 pumpa. Tips: Breda har to stk 044 til salgs.
torstein Posted October 22, 2011 Author Posted October 22, 2011 Ang bensinpumpe så burde du høre på dem med erfaring. Kjøp deg skikkelig pumpe med en gang, fks ekte 044 pumpa. Tips: Breda har to stk 044 til salgs. kjøper ikke brukt. har kjøpt 2 orginal pumper her inne. og ingen av de gikk. + at folk selger som regel dyrere enn det koster nytt.
a.nilsen Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 Så du kjøper heller en kopi pumpe ny enn en org brukt? I 99% av ttilfella kommer du best ut med ei org pumpe her. Så enten har du vært uheldig, eller blitt lurt, eller så har det vært selvforskyldt.Om ting er annonsert for høyt prisa er det lov å opplyse selger om det og bli enige lell. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
torstein Posted October 22, 2011 Author Posted October 22, 2011 Uansett om det blir orginal cosworth pumpe eller orginal 044 pumpe så vil jeg kjøpe nytt. Og det er ingen som veit om noen andre enn 909motorsport som selger disse da lageret hans er tomt.
torstein Posted October 31, 2011 Author Posted October 31, 2011 Kjøpte bensinpumpe av breda her på forumet, men selfølgelig så følger ikke koblingene med. Den fremste passet vel over fra orginalpumpa. men den andre er vel dette det beste alternativet?http://www.ebay.com/itm/BOSCH-0580254044-044-QUALITY-Anodised-Blue-Inlet-Fitting-Retaining-Lip-/170718854179?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bfa2fc23 Eller har noen noe liggende som jeg kan få kjøpt veldig fort før vinteren kommer? Kjøpte bensinpumpe av breda her på forumet, men selfølgelig så følger ikke koblingene med. Den fremste passet vel over fra orginalpumpa. men den andre er vel dette det beste alternativet?http://www.ebay.com/itm/BOSCH-0580254044-044-QUALITY-Anodised-Blue-Inlet-Fitting-Retaining-Lip-/170718854179?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bfa2fc23 Eller har noen noe liggende som jeg kan få kjøpt veldig fort før vinteren kommer? eller kan jeg få noe slikt på feks bilxtra?
armani Posted November 1, 2011 Posted November 1, 2011 (edited) Fy **** som du klager på koblinger. Ingen koblinger pleier å følge med, lær deg det! Du skylder meg fortsatt penger (selv etter jeg ga deg banjoene gratis), og jeg legger også merke til at du hetser folk når ting er galt (DIN FEIL galt), som chippen jeg solgte deg bla. Pass på hva du hyler. Stort sett er det din egen feil når noe er galt med bilen. Kommer ALDRI til å handle med deg igjen, og anbefaler deg heller ikke til noen av mine bekjente (det vil vel si alle ) Edited November 1, 2011 by armani 2wd sierra cosworth
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now