torstein Posted November 1, 2011 Author Posted November 1, 2011 Fy **** som du klager på koblinger. Ingen koblinger pleier å følge med, lær deg det! Du skylder meg fortsatt penger (selv etter jeg ga deg banjoene gratis), og jeg legger også merke til at du hetser folk når ting er galt (DIN FEIL galt), som chippen jeg solgte deg bla. Pass på hva du hyler. Stort sett er det din egen feil når noe er galt med bilen. Kommer ALDRI til å handle med deg igjen, og anbefaler deg heller ikke til noen av mine bekjente (det vil vel si alle ) chipen jeg kjøpte av deg sa du at var 330 oppsett, etter jeg hadde fått den visste du ikke hva det var. Vi avtalte en sum og den har jeg overført. dersom jeg fortsatt skylder deg penger så må du fortelle meg kontonummer og beløp. Klager ikke på koblinger her, spør hvor jeg får kjøpt og har aldri hatt fingrene i en slikt pumpe så kan neppe vite hva som mangler osv.
torstein Posted November 1, 2011 Author Posted November 1, 2011 chipen jeg kjøpte av deg sa du at var 330 oppsett, etter jeg hadde fått den visste du ikke hva det var. Vi avtalte en sum og den har jeg overført. dersom jeg fortsatt skylder deg penger så må du fortelle meg kontonummer og beløp. Klager ikke på koblinger her, spør hvor jeg får kjøpt og har aldri hatt fingrene i en slikt pumpe så kan neppe vite hva som mangler osv. ser du har sendt masse sms til ett telefonnummer som jeg ikke bruker, og hvor du har fått tak i det vet jeg ikke. uansett så har jeg overført noe mere penger til deg.
torstein Posted November 2, 2011 Author Posted November 2, 2011 fitting kit til 044 pumpe. kjøpte kun den blå da den andre passa fra orginalpumpa.
Escort RST WRC Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 Vær veldig obs på kritisk lav innerdim på enkelte slike koblinger til desse pumpene, både inn og ut. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
torstein Posted November 2, 2011 Author Posted November 2, 2011 Vær veldig obs på kritisk lav innerdim på enkelte slike koblinger til desse pumpene, både inn og ut. kjøpte denne + den gamle er orginal så burde vel fungere 100%:http://www.ebay.co.uk/itm/BOSCH-0580254044-044-QUALITY-Anodised-Blue-Inlet-Fitting-Retaining-Lip-/170718854179?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bfa2fc23
Escort RST WRC Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 Går nok fint, men ser ikke innerdim på den koblingen ut fra bildet.Men dette er i allefall viktig å være opmerksom på Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
torstein Posted November 6, 2011 Author Posted November 6, 2011 da har jeg prøvd med ny besinpumpe og filter. Men har fortsatt samme problem..
knott rs Posted November 6, 2011 Posted November 6, 2011 Har du sjekket så du ikke har en propp , ellerknekk på bensinslangen fra pumpa å til fuelrail?
viggo Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 Orginale ledninger til bensinpumpa? har du sjekket om bensintrykket greier å følge turbotrykket?(husker ikke om dette har vært nevnt ) Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
torstein Posted November 7, 2011 Author Posted November 7, 2011 (edited) Har vel vært nevnt at det kan være vacum lekasje? isåfall noen tips til hvor? Orginale ledninger til bensinpumpa? har du sjekket om bensintrykket greier å følge turbotrykket?(husker ikke om dette har vært nevnt ) Bensinpumpa er kobla direkte på svart/rød kabel fra det orginale cosworth ledningsnettet. Kun motorledningsnettet som er orginalt i min bil. Men har brukt kjukke nok ledninger. jord går i karroseri bak. btw, hva skal bensintrykket være på 1.5 bar ladetrykk? Jeg har kun måler på regulatoren som ligger under panseret. Så hvis vi ikke har fått snø til helgen så kjøper jeg nye bensinslanger og flytter den midlertidig inn i bilen (for og sjekke). Har du sjekket så du ikke har en propp , ellerknekk på bensinslangen fra pumpa å til fuelrail? har kun 8mm kobber slange helt bak... Edited November 7, 2011 by torstein
torstein Posted November 7, 2011 Author Posted November 7, 2011 etter og ha lest dette:http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/59051-cosworth-magrer-ut-l%c3%b8st/page__st__40__p__558567entry558567 så kom jeg til og tenke på at vi har kuttet ledninger for og gjøre noen av de litt lengre og at vi byttet om leding .1 og .3. når jeg gjorde dette så gikk den fra 500rpm til 1800rpm. Kan hende jeg har samme problem?
viggo Posted November 7, 2011 Posted November 7, 2011 etter og ha lest dette:http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/59051-cosworth-magrer-ut-l%c3%b8st/page__st__40__p__558567entry558567 så kom jeg til og tenke på at vi har kuttet ledninger for og gjøre noen av de litt lengre og at vi byttet om leding .1 og .3. når jeg gjorde dette så gikk den fra 500rpm til 1800rpm. Kan hende jeg har samme problem?feil på ledninger og signal fra map sensor vil lage mye kluss hvertfall Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.
torstein Posted November 7, 2011 Author Posted November 7, 2011 feil på ledninger og signal fra map sensor vil lage mye kluss hvertfall denne lå også i tråden nevnt over:http://bigturbo.co.uk/main6.htm så gleder meg til og komme hjem fra jobb og måle
torstein Posted December 13, 2011 Author Posted December 13, 2011 (edited) Er det tps eller tomgangsventil, du kopler fra?Du kan da justere ned tomgangen på skrua under spjeldhuset. Visst den ikke går ned, så suger den falsk luft et eller annet sted.Her står hvordan måle tpshttp://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_Manuals/Sierra%20Saphire%20RS%20Cosworth%20Technical%20Diagnosis%20Info.pdf Prøvde og måle uten og finne ut noe som helst. Nå er det ikke lengre så lett og finne feilen da vi har fått mye snø. Med mindre noen har noen tips om hvem jeg kan levere bilen til på sørlandet? Edited December 13, 2011 by torstein
torstein Posted March 22, 2012 Author Posted March 22, 2012 (edited) Endelig fått måldt tps sensor FikkTerminal 1-2 Lukket: OLTerminal 1-2 Åpen: 80-88Terminal 2-3 Luket: OLTerminal 2-3 Åpen: ca 550 så denne burde vel og være ok? Husker ikke om jeg har sagt det tidligere, men har vanlig sierra bremsekraftforsterker som er kobla på oljeåndinga, kan dette ha noe å bety? Edited March 22, 2012 by torstein
kermit racing Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 Har vel vært nevnt at det kan være vacum lekasje? isåfall noen tips til hvor? Bensinpumpa er kobla direkte på svart/rød kabel fra det orginale cosworth ledningsnettet. Kun motorledningsnettet som er orginalt i min bil. Men har brukt kjukke nok ledninger. jord går i karroseri bak. btw, hva skal bensintrykket være på 1.5 bar ladetrykk? Jeg har kun måler på regulatoren som ligger under panseret. Så hvis vi ikke har fått snø til helgen så kjøper jeg nye bensinslanger og flytter den midlertidig inn i bilen (for og sjekke). har kun 8mm kobber slange helt bak...Bensintrykket skal følge ladetrykket oppover. Skal på1.5 bar ladetrykk være 1.5 bar over det den har på 0 i trykk og ca 2 bar mer enn på tomgang. Da har ca 0.5 vakum,og da er også besintrykket 0.5 bar lavere RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09
torstein Posted March 22, 2012 Author Posted March 22, 2012 Bensintrykket skal følge ladetrykket oppover. Skal på1.5 bar ladetrykk være 1.5 bar over det den har på 0 i trykk og ca 2 bar mer enn på tomgang. Da har ca 0.5 vakum,og da er også besintrykket 0.5 bar lavere ja det kan hende at det er regulatoren som tuller hos meg. bare litt vannskelig og sjekke da jeg ikke har inne i kupen..
Cosworth_ftw Posted March 22, 2012 Posted March 22, 2012 testa også med sånn tenningspistol. og er akuratt perfekt på 10 grader fortenning... er dette standard da?
torstein Posted March 23, 2012 Author Posted March 23, 2012 er dette standard da? mener på det. rett meg om jeg tar feil. I var ute og kjørte en tur igår. prøvde og stille ned turbotrykk. får akuratt samme problem da. så begynner og bli nokså sikker å at det er bensintrykks regultatoren som er problemet, får låne en ny ihelga så håper det løser problemet.
Cosworth_ftw Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Sikker på det ikke er 10 som står på autodata, men 16 hvis jg husker rett
torstein Posted March 23, 2012 Author Posted March 23, 2012 Sikker på det ikke er 10 som står på autodata, men 16 hvis jg husker rett noen som har autodata som gidder og sjekke?
Truckdriver Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Sikker på det ikke er 10 som står på autodata, men 16 hvis jg husker rettIkke ifølge autodata da. Men tenning på tomgang skal være 16 grader, og tenning under oppstart skal være 0 grader. Med IAW Weber-Marelli sprut. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Cosworth_ftw Posted March 23, 2012 Posted March 23, 2012 Hvordan sjekker jeg fortenningen da , hvis tenningen er 16 på tomgang, det er min
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now