Jump to content

Vingebiler


WRC

Recommended Posts

Hei.

Noen her inne som har bil gamle bil da? orginal norsksolgt moonstone blå bil. BC67702

Har plutselig litt stilig info om denne bilen..

Snakka leenge med han som hadde denne fra 1991-95, å han hadde visst masse bilder!

Den hadde gått kun 15000 å prisen var 285k ;)

 

Det var visst så lite felger å velge i til sierra på den tida, så han kjøpte hvite revolution 15" med forskjellig bredde, å den blei trimma opp for 30k av Guldbransen.

Den fikk gruppe A tuning (hva nå det måtte innebære)

Guldbransen lagde nytt rustfritt eksos heile vegen, å den manglet visst rs500 innsug, intercooler og turbo for å levere ca380 som var maks på 205 motoren!

 

Guldbransen hadde alle delene på hylla, til og med rs500 blokk var på lager :D

 

I og med at den manglet rs500 delene, så fikk han streng beskjed om å ikkje lade meir enn 1,35bar, for da smalt motoren med 4 i bilen :lol:

Han er ein supertrivelig kar som har masse historier fra den tida da Notodden var Cosworth byen,

så hvis nåværende eier har no bilder på lur hadde det vert morro å sett..

Å gjerne litt meir info :)

 

Har reg nr på resten av de vingebilene som gikk på Notodden på den tida, også, men er litt redd for å legge ut regnr..

 

Den eine blei høgd nå 11/10 2011 :(

Reg nr på den var: AX49520

Det var i utgangspunktet ein moonstone blue bil som blei lakka gul!

Hadde vert stilig å visst litt om den også.. Kjenner noen til den?

 

Det var også ein moonstone til:

KF156** den blei stjelt å kjørt av veien på Kongsberg.. Tyven hadde visst 1,8 i promille, å tilsto alt, pluss at gjengen han var i leitet egentlig etter

BC67702 men den var litt vanskelig å ta pga at det sto noen biler i veien osv..

 

Denne blei visst kjøpt og pusset opp av mekanikeren til Bjørn Skogstad.

Det blei satt på RS500 vinge å RS500 motor også, så denne var visst sjefen på Fordtreff på tidlig 90tall :)

 

Morro med cosworth historie asså!!! :D

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Har plutselig litt stilig info om denne bilen..

Snakka leenge med han som hadde denne fra 1991-95, å han hadde visst masse bilder!

Den hadde gått kun 15000 å prisen var 285k ;)

 

Det var visst så lite felger å velge i til sierra på den tida, så han kjøpte hvite revolution 15" med forskjellig bredde, å den blei trimma opp for 30k av Guldbransen.

Den fikk gruppe A tuning (hva nå det måtte innebære)

Guldbransen lagde nytt rustfritt eksos heile vegen, å den manglet visst rs500 innsug, intercooler og turbo for å levere ca380 som var maks på 205 motoren!

 

Guldbransen hadde alle delene på hylla, til og med rs500 blokk var på lager :D

 

I og med at den manglet rs500 delene, så fikk han streng beskjed om å ikkje lade meir enn 1,35bar, for da smalt motoren med 4 i bilen :lol:

Han er ein supertrivelig kar som har masse historier fra den tida da Notodden var Cosworth byen,

så hvis nåværende eier har no bilder på lur hadde det vert morro å sett..

Å gjerne litt meir info :)

 

Har reg nr på resten av de vingebilene som gikk på Notodden på den tida, også, men er litt redd for å legge ut regnr..

 

Den eine blei høgd nå 11/10 2011 :(

Reg nr på den var: AX49520

Det var i utgangspunktet ein moonstone blue bil som blei lakka gul!

Hadde vert stilig å visst litt om den også.. Kjenner noen til den?

 

Det var også ein moonstone til:

KF156** den blei stjelt å kjørt av veien på Kongsberg.. Tyven hadde visst 1,8 i promille, å tilsto alt, pluss at gjengen han var i leitet egentlig etter

BC67702 men den var litt vanskelig å ta pga at det sto noen biler i veien osv..

 

Denne blei visst kjøpt og pusset opp av mekanikeren til Bjørn Skogstad.

Det blei satt på RS500 vinge å RS500 motor også, så denne var visst sjefen på Fordtreff på tidlig 90tall :)

 

Morro med cosworth historie asså!!! :D

 

Jeg hadde den BC 67702 for en 6-7 år siden(husker ikke årstall). kjøpte den fra sogndal eller en plass rundt der.

stod da en ganske ordinær stg1 trimme 205 motor i, som gikk veldig bra for å ha orginale dyser.

jeg bygde opp en 4x4 motor med heftige deler, lang slag veiv, fikk produsert stempler fra Ross i usa +++++

Ca 430hk i motor. zf sperre. dum som jeg var, solgte jeg bilen ;(

2uker seinere ble den fanget opp av performance ford på rudskogen, og var noen sider om den i bladet. da ikke meg som eier.

Bilen er også på en av di tidlige gatebil filmene.

Dette var da en meget hel og fin bil.

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde den BC 67702 for en 6-7 år siden(husker ikke årstall). kjøpte den fra sogndal eller en plass rundt der.

stod da en ganske ordinær stg1 trimme 205 motor i, som gikk veldig bra for å ha orginale dyser.

jeg bygde opp en 4x4 motor med heftige deler, lang slag veiv, fikk produsert stempler fra Ross i usa +++++

Ca 430hk i motor. zf sperre. dum som jeg var, solgte jeg bilen ;(

2uker seinere ble den fanget opp av performance ford på rudskogen, og var noen sider om den i bladet. da ikke meg som eier.

Bilen er også på en av di tidlige gatebil filmene.

Dette var da en meget hel og fin bil.

Akkurat.. Den gikk på originale dyser når den var satt opp hos guldbransen også.. Men den trimmede orginal motoren var sikkert historie for lenge siden..

Au, det er ikkje rart du angrer da,

Hehe, lite typisk, hvem nr av performance Ford var dette tru? :D

Å hvem gatebil film? :D

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

BC 67 hadde orginale gule dyser, chip og hjemme-mekka rustfritt eksos som du sier i 96.

Gikk jæ.... bra faktisk...bedre en min sedan med wolf chip..

Den klatra en tur på autovernet i 97 desverre...

 

KF 16 står i drøbak og ny grom motor er på vei inn..

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Stemmer bra det :)

Han sa at den gikk veldig bra, men det er jo lenge siden da.. har jo skjedd eindel de siste åra :)

Det var nok gjort meir inni motoren i forhold til wolf´n..

 

Å? blei den skada ordentlig eller?

 

Akkkurat, KF15 var det vell?

Er det fortsatt RS500 deler på den eller? :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Akkurat.. Den gikk på originale dyser når den var satt opp hos guldbransen også.. Men den trimmede orginal motoren var sikkert historie for lenge siden..

Au, det er ikkje rart du angrer da,

Hehe, lite typisk, hvem nr av performance Ford var dette tru? :D

Å hvem gatebil film? :D

 

Er vekkreist på jobb, så får ikke sjekka akkurat nå, men skal se etter når jeg er hjemme om ca 14dager.

Filmen tror jeg var den andre filmen, men ikke helt sikker, var iallefall fra våler.

Tror nok det var denne motoren som forsatt satt i når jeg kjøpte bilen, gikk imponerende bra for orginale dyser.

Har hatt mange cosworther, så har mange å sammenligne med.;)

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

Kf 15... er det ja..

 

Bc 67 motor,n var jeg med og overhale skru fra hverandre..ikke noe spes med den

Den blei borra med nye stempler og bmw-kai kk tuning porta lokket

og skrudde den sammen..var nok chipet som var veldig bra..

Jeg kopierte det chipet og solgte mange på 90 tallet.. :D

 

Den klatra på autovernet høsten 96, men ble vel bare skade på fanger og under i gulv mins jeg. ble ikke bytta skjærmer og lign..men den ble da hel-lakkert og mellomslipt.

Hafsengen kjøpte den i 97/98..

 

Kf,n har fortsatt 500 deler..inkl 500 blokk med skrudde frost-plugger el hva det er.

Men får vel 200 blokk nå med foringer + div snacks

 

 

 

 

Stemmer bra det :)

Han sa at den gikk veldig bra, men det er jo lenge siden da.. har jo skjedd eindel de siste åra :)

Det var nok gjort meir inni motoren i forhold til wolf´n..

 

Å? blei den skada ordentlig eller?

 

Akkkurat, KF15 var det vell?

Er det fortsatt RS500 deler på den eller? :)

Link to comment
Share on other sites

Kf 15... er det ja..

 

Bc 67 motor,n var jeg med og overhale skru fra hverandre..ikke noe spes med den

Den blei borra med nye stempler og bmw-kai kk tuning porta lokket

og skrudde den sammen..var nok chipet som var veldig bra..

Jeg kopierte det chipet og solgte mange på 90 tallet.. :D

 

Den klatra på autovernet høsten 96, men ble vel bare skade på fanger og under i gulv mins jeg. ble ikke bytta skjærmer og lign..men den ble da hel-lakkert og mellomslipt.

Hafsengen kjøpte den i 97/98..

 

Kf,n har fortsatt 500 deler..inkl 500 blokk med skrudde frost-plugger el hva det er.

Men får vel 200 blokk nå med foringer + div snacks

Hehe, stilig at du nevner at chippen var så bra, for det var faktisk kun fløtta turtal sperre, ladetrykk sperre å antagelig juksing med map sensor

(i følge Guldbransen) :blush:

Å det var derfor at han fikk beskjed om å ikkje lade meir enn 1,35bar..

synd at han betalte så mye for trimminga hvis det ikkje var gjort noe spess inni motoren..? Var den ikkje porta eller noen ting altså?

 

Akkurat, var jo bra det ikkje gikk verre, er jo ikkje ofte bilien tåler sammenstøt med autovern..

 

 

Hmm, så rart at eg ikkje husker den KF bilen, får jo los hver gang eg ser 500 styling! Er det den som kun har øvre 500 vinga å hesteturbo? Ikkje vert på Fordtreff på noen år? Legg gjerne ut bilder av den hvis noen har :)

 

Edit:

Denne?

DSC_0216.jpg

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Den vinga i forrige posten din, Tommen. Er ikke det "Janna" her inne sin?

 

stemmer... :-)

Edited by a.cosworth

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

"broderen" til min BC 67725, som i utgangspunktet også er moonstone blå.

Frister nesten litt og plukke med og få på orginalfargen igjen, meget pen farge.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

"broderen" til min BC 67725, som i utgangspunktet også er moonstone blå.

Frister nesten litt og plukke ned og få på orginalfargen igjen, meget pen farge.

Var det ikkje det eg sa når eg såg den da?

hehe :P

 

 

 

Stilig at kabalen byner å gå opp her..

men er det ingen som kjenner til eller har sett AX49520? blei som nevnt lakka gul tidlig 90tall, blei bruka som fest brakke på Notodden i fleire år, å høgd 11 oktober 2011 :(

 

Sklir jo ut i off topic land kanskje..

Men da for dere klippe det vekk :P

 

Det var også ein hvit ein på Notodden på tidlig 90 tall..

LH58*** noen sett den? eg veit den lever :)

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

men er det ingen som kjenner til eller har sett AX49520? blei som nevnt lakka gul tidlig 90tall, blei bruka som fest brakke på Notodden i fleire år, å høgd 11 oktober 2011 :(

Det er en '86 Escort RS Turbo, ikke noe vingebil...

Link to comment
Share on other sites

HÆ?! ja det gikk ein S1 der også :blush:

men da må eg høre med han ruggen igjen ^_^

Spørs det, hehe. Det regnr tilhører RS Turbo som er solgt ny i Norge 30/10-86. Sist solgt 18/8-2005 og avregistrert 21/7-2006

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt 2 gule vingebiler, en camelgul og en mondeogul. + en kamerat med en annen mondeogul. Dette var ombyggde biler+skjøta, den skjøta bilen(mondeogul) er lakket til moonstone i ettertid på sørlandet(jeg mener denne var AX regga). Jeg husker ingen av reg.nr.da det er blitt for mange cosworther i rekken;)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt 2 gule vingebiler, en camelgul og en mondeogul. + en kamerat med en annen mondeogul. Dette var ombyggde biler+skjøta, den skjøta bilen(mondeogul) er lakket til moonstone i ettertid på sørlandet(jeg mener denne var AX regga). Jeg husker ingen av reg.nr.da det er blitt for mange cosworther i rekken;)

Må beholde gamle vognkort vettu, da har du fin bunke etterhvert :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...