Jump to content

Cosworth vs Duratec He


Dorfern

Recommended Posts

Sitter å vurderer motorbytte,men er det noen som har litt peiling på trim av Duratec He motoren?

 

Ser Cosworth blocka ikke blir billigre ved åra så et godt alternativ er vel denne?

 

Litt jeg tenker på er gearkassa..Skal ha 4*4 kasse.

 

Håper på noen kloke svar;)

 

Mvh Einar

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha fulgt med på dette forumet i en årrekke så er mitt inntrykk at det ikke finnes særlig kompetanse på disse motorene. Vet det er noen i Escort/Seven-miljøet som har brukt disse motorene men England/USA er nok land som er et hav foran oss "sirumpa fjellnisser" her opp i nord som på død og liv skal bruke OHC/Cosworth. Morro at du tenker litt "utafor boksen" Dorfern!!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha fulgt med på dette forumet i en årrekke så er mitt inntrykk at det ikke finnes særlig kompetanse på disse motorene. Vet det er noen i Escort/Seven-miljøet som har brukt disse motorene men England/USA er nok land som er et hav foran oss "sirumpa fjellnisser" her opp i nord som på død og liv skal bruke OHC/Cosworth. Morro at du tenker litt "utafor boksen" Dorfern!!

 

Ok! Ser flere og flere bruker Duratec motoren. Som feks Tanner Foust,Ken Block og Andreas Eriksson med sine fiestar..

 

Motoren er vel også brukt i WRC med Focus i spissen.

 

Kansje man må over til sverige for å bygge Duratec motor???

 

Det er vel denne som tar over for cosworth sin 200block med tid å stunder kansje...(Tenker da på motorsport)

 

Mvh Einar

Link to comment
Share on other sites

Se her ja;) Mye fint..

 

Men trur nok Olsberg Motorsport skal ha like mye som en Julian Godfrey motor.. Som ikke er aktuelt....

 

 

Må vel være noen garasjetrimmere som har fått info om Duratec motoren som kan kopiere en til meg??

 

Tenker da på en 2liter turbomotor..

 

Tenker å kjøre GT løp og NEZ cup (rallycross) da er det viktig med to literen..

 

Mvh Einar

Edited by Dorfern
Link to comment
Share on other sites

Trond Stensbøl, TS Motorteknikk ved Kongsvinger har bygget noen som går i rallycross. Men det er jo ikke turbomotorer. Lite av det her hjemme

"Problemet" med Duratec er at den har en annen boltdeling mot girkassa. Det er jo egentlig en Mazda motor

Edited by focusst

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

koster å vere kar. på 4x4 er det bunnpanne og clutchhus svinghjul+++som må til. dette må vel lages på bestilling rekner eg med. har sett litt rundt etter dette eg også da duratec motoren virker som potensiell til noe framtidi proskjekt... 2wd får ein ein del kit som hyllevare

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Min linkMye Duratec- turbo I USA.

 

Mix & match USA- deler + Cosworth og du bør få en dugelig Duratec.

Skal du ha noe seriøst, så er Julian G mannen å ringe. Mye power som ser ut til å holde i lengden.

 

Jeg hadde forhåpninger om å starte opp med Duratec- bygging, men initiativet forsvant visst på merkelig vis...

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har finni gearkasse som kan brukes til dette.. Maktrak Sequential kasse til 4*4 Duratec som ikke er helt på jorde når det gjelder pris..

 

Det jeg har finni ut da er vel at alle hemlighetene ligger i toppen på Duratecen.

 

Det er mye info om Duratec sugemotor men litt lite om turbo bygg?

 

Mvh Einar

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...