link Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 stikk akslingene vil fa** ikkje inn igjen i diffen, nå etter den er sveist. er det noen spesiell måte man må ta de inn eller ? hadde hele diffen utav (diff-huset+innmat) ford sierra 3dørs 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Sto stikkakslingene med splinsen inni spinsen på solhjulene mens du sveisa? Det er nødvendig for å sentrere hjulene mens du sveiser. Har du ikke gjort det, så kast diffen og finn ett nytt offer der du sentrerer hjulene mens du sveiser. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Huff da.. Beste måten å sveise diffen på er jo bare å slippe den ned i bak kant, skru av lokket, ut med olje, avfetting å spyling Eg sveiser stikkakslingene fast til den tynne akselen som pleier å knekke, da holder den leenge Doch diffen er å foretrekke da den har kraftigere drivakslinger Fort at knuten går til H#%$ på Ohc diffene.. The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Huff da.. Beste måten å sveise diffen på er jo bare å slippe den ned i bak kant, skru av lokket, ut med olje, avfetting å spyling Eg sveiser stikkakslingene fast til den tynne akselen som pleier å knekke, da holder den leenge Doch diffen er å foretrekke da den har kraftigere drivakslinger Fort at knuten går til H#%$ på Ohc diffene.. Helt enig, Tommen De store drivakslingene er levert på enkelte Sierra med OHC også, av de siste (1989-) Og de tåler MYE mer en de små leddene Jeg har knust mange små ledd en ikke klart å ta knekken på et stort enda Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
link Posted August 28, 2011 Author Share Posted August 28, 2011 stikk akslingene sto ikkje inni når den ble sveist, diffen var utav. er den ødelagt eller bare vond og få i stikk akslingene? ford sierra 3dørs 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Ødelagt, tviler sterkt på at du vil klare å få de inni. Men det KAN jo gå Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 (edited) finn ei 3kant fil å fil opp spline inni der så skal du se at du får inn akslingene igjen ang di store akslingene så mener jeg dem kom fra 86 ->, fordi jeg har en 392 ZF bremsa diff på dohcn min som jeg henta fra en 86 IS, og eid av en og samme person siden den var ny i 86 helt til den skulle vrakes Edited August 28, 2011 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 Det kan godt hende ja Jeg har som sagt funnet en på en 1989 Sierra CL også Så det kan godt hende at de kom enda tidligere Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 28, 2011 Share Posted August 28, 2011 stikk akslingene sto ikkje inni når den ble sveist, diffen var utav. er den ødelagt eller bare vond og få i stikk akslingene? Om du har lest inlegg nr2 i denne tråden så har du kanskje skjønt det. Om du ikke har sentrert solhjulene så kan de i værste fall komme flere mm på avveie, og da nytter det ikke med ei fil slik som dohcboy foreslår. Da er det mye enklere å gjøre jobben på nytt. Om du sveiser solhjulene fast i selve medbrinerhuset så ser jeg ikke helt den store nytten av å sveise stikkakslingene fast i hjulene for å unngå at planethjulsakselen skal knekke. Det gjør jo jobben værre om en drivknute ryker. Om det hadde vært problemer med splinesen hadde jeg skjønt det. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
link Posted August 29, 2011 Author Share Posted August 29, 2011 oh well. noen i bergens området som har ny diff til meg? ford sierra 3dørs 1986mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now