Jump to content

stikk akslinger inn igjen i diffen?


link

Recommended Posts

stikk akslingene vil fa** ikkje inn igjen i diffen, nå etter den er sveist. er det noen spesiell måte man må ta de inn eller ? hadde hele diffen utav (diff-huset+innmat)

ford sierra 3dørs 1986mod

Link to comment
Share on other sites

Sto stikkakslingene med splinsen inni spinsen på solhjulene mens du sveisa? Det er nødvendig for å sentrere hjulene mens du sveiser. Har du ikke gjort det, så kast diffen og finn ett nytt offer der du sentrerer hjulene mens du sveiser.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Huff da.. Beste måten å sveise diffen på er jo bare å slippe den ned i bak kant, skru av lokket, ut med olje, avfetting å spyling :D

Eg sveiser stikkakslingene fast til den tynne akselen som pleier å knekke, da holder den leenge :)

 

Doch diffen er å foretrekke da den har kraftigere drivakslinger ;)

Fort at knuten går til H#%$ på Ohc diffene..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Huff da.. Beste måten å sveise diffen på er jo bare å slippe den ned i bak kant, skru av lokket, ut med olje, avfetting å spyling :D

Eg sveiser stikkakslingene fast til den tynne akselen som pleier å knekke, da holder den leenge :)

 

Doch diffen er å foretrekke da den har kraftigere drivakslinger ;)

Fort at knuten går til H#%$ på Ohc diffene..

 

Helt enig, Tommen :)

 

De store drivakslingene er levert på enkelte Sierra med OHC også, av de siste (1989-) :)

Og de tåler MYE mer en de små leddene :) Jeg har knust mange små ledd en ikke klart å ta knekken på et stort enda :D

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

finn ei 3kant fil å fil opp spline inni der så skal du se at du får inn akslingene igjen :)

ang di store akslingene så mener jeg dem kom fra 86 ->, fordi jeg har en 392 ZF bremsa diff på dohcn min som jeg henta fra en 86 IS, og eid av en og samme person siden den var ny i 86 helt til den skulle vrakes

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

stikk akslingene sto ikkje inni når den ble sveist, diffen var utav. er den ødelagt eller bare vond og få i stikk akslingene?

 

Om du har lest inlegg nr2 i denne tråden så har du kanskje skjønt det. Om du ikke har sentrert solhjulene så kan de i værste fall komme flere mm på avveie, og da nytter det ikke med ei fil slik som dohcboy foreslår. Da er det mye enklere å gjøre jobben på nytt.

Om du sveiser solhjulene fast i selve medbrinerhuset så ser jeg ikke helt den store nytten av å sveise stikkakslingene fast i hjulene for å unngå at planethjulsakselen skal knekke. Det gjør jo jobben værre om en drivknute ryker. Om det hadde vært problemer med splinesen hadde jeg skjønt det.

DSC00503.jpg

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...