Crisytaiser Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Som overskrifta sier, så ladder ikke bilen lengre etter jeg bytta fra DOHC motor til IS motor. Måtte jo bytte motornettet, og må man gjøre noen endringer på ledningsnettet for å få dynamoen til å ladde etter ett sånt bytte? Bruker di orginale pluggene som gikk til dynamoen når den gamle dohc motoren sto i. Har prøvd 2 dynamoer uten hell, men har brukt samme spenningsregulator begge gangene. Mvh Kim. 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 (edited) lyser lade lampa di? Edited August 26, 2011 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisytaiser Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Hvis du mener den batterilampa i speedometeret så nei. Den kommer heller ikke på når man bare skrur på tenninga. Er ikke gjort noen endringer i selveste dohc motornettet. har bare lagt IS nettet over. 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 (edited) okay.. da har du noe av feilen der.. dynamoen lader ikke hvis det ikke er strøm igjenom lampa i instrumentet.. Edited August 26, 2011 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 men duh din tulling sku jo aldri ha planta slegga i topdekslet på motorn da fikk du ladinga på gang etter jeg prata med deg på tlf ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisytaiser Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 (edited) men duh din tulling sku jo aldri ha planta slegga i topdekslet på motorn da fikk du ladinga på gang etter jeg prata med deg på tlf ? Hahaha, sånt skjer når man blir irritert Ja fikk det fiksa , kobla styrestrøm fra dynamoen på tenninga og bytta spenningsregulator, så fungerte det fjell . Takk for hjelpa! Edited August 27, 2011 by Crisytaiser 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 fine greier.. regna med du ikke hadde nooooen anelse hvem du prata med sist i telefon etter du ringte robin hehe men ødela du no under topdekslet da ??? kunne alltids trengt en tell dohc motor på lur Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisytaiser Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 Hehe nei var ikke helt sikker på hvem jeg prata med . Ehm, det har vært sandblåsnings sand i olja på den motoren sååå vil ikke tru at nokka e brukbart lengre i den 1991 - BMW 520i 24v Manuell 1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt! 1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 aldri kjøp bil av deg mao 1988 Ford Sierra Cosworth1991 BMW M52001 BMW 330i Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 auuuuda hehe.... daakar dohc !! Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now