armani Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Som alle vet er servoen på 2wd cosworthene rimelig tung og treig. Finnes det noen måter å forbedre dette på? Spesielt ved rask ratting er den treig, forøvrig er den tung ellers også. Tips mottas med takk 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Jeg mener å lest her på forumet at Breda leverte tannstanga si til et firma som lager invalidebiler og fikk modifisert noe som gjorde styringen lettere. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Han kjører vel også med en annen servopumpe, så det oppsettet der tror jeg ikke er "gratis". Selvfølgelig koster ting penger, men der er alt så gromt det kan være og koster deretter 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Større retur på oljen er et gammelt trix som pleier å hjelpe, kraftigere pumpe som også er nevnt 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 (edited) Større retur på oljen er et gammelt trix som pleier å hjelpe, kraftigere pumpe som også er nevnt Pumpe og retur har ingen innvirking på hvor lett rattet er. Invalidebiler modifiseres KUN i tannstanga og blir lettere. Det er en mekaniske inni tannstanga som åpner for veske og når den åpner avgjør lettheten. Jeg leverte min til et firma i oslo, så de lettet den som de gjør på invalidebiler.Det er en prosess som jeg fikk vite lite om, en yrkeshemmelighet sa han.Det kostet 15000 kroner, og er egentlig en sak som må godkjennes på tilsynet, men det klarte jeg å unngå med litt mas.Jeg kjører grpa zf-pumpe, selv om det ikke avgjør noe på lettheten. Edited August 26, 2011 by Breda Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Hvordan er det med tannstang fra andre sierraer? Er de lettere? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Hvordan er det med tannstang fra andre sierraer? Er de lettere? Jeg blir sikkert skyti nå,men tannstang fra doch 2wd sierra å problemet er løst en gang for alle... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Passer denne rett på cosworth med rør osv? Hvordan blir rattutslag, og hvor mye lettere blir det? Har hørt rykter om dette tidligere så er helt i orden det rattlesnake 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 doch og 2wd cosworth deler samme travers freme så den passer nok ;-) hvordan det blir med rattutslaget vet eg ikkje.å du merker stor forskjeld på 2wd cosworth og doch tannstang ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Bruker du dette xXx? 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Et ord...HELSESTUDIO COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Doch tannstanga passer omtrent i hva det skulle være....røra kommer på feilside på 2wd cosworth..propan brenner å lett varming og bøying av røra er enkelt...Funker fjell...fjerlett servo fra tomgang til 9000 o/min Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 26, 2011 Author Share Posted August 26, 2011 Se der ja, da prøver jeg dette Takk for svar! 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Se der ja, da prøver jeg dette Takk for svar!Bare hyggelig Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 helt klart dohc tannstanga. MEN muli at jeg røre fælt her men pr dags dato har jeg en dohc, en xr4x4 2.8 v8 å en ohc med 2.9 servo tannstang i, å ingen tvil at ohcn min har bedre svingradius enn dohcn min :S høres rart ut men d er like mange omdreininger fra lock to lock, om d har no å si så kjører jeg 205.50.15 på dohcn å 215.40.16 på ohcn :S men trur ikke akkurat at dekka skal ha no å si Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 eg har det på min ja du må tilpasse røra litt som rattlesnake sier men de er en smal sak ;-) funker som bare det ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 skal sies at jeg har servo rør fra 2.9 som er meget modda for å passe cosw servopumpe hehe Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
MK2 COSWORTH Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Hei,er det like omdr. fra ende til ende på dohc og cosworth? Escort MK2 Cosworth 1977Taunus GT Cosworth 1974 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/44983-kort-styring/page__p__418786__hl__lock__fromsearch__1entry418786 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Styringa er vel noe av det bedre på en orginal cossie, er ikkje den god nok kan du i allefall kaste resten av bilen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Endelig får eg uttelling for alle årene i gymmen. For dette har eg aldri tenkt på hehe. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted September 10, 2011 Share Posted September 10, 2011 Hei,er det like omdr. fra ende til ende på dohc og cosworth? 2.4 =cosworth 2.6 doch HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 10, 2011 Author Share Posted September 10, 2011 (edited) Syns servoen er ræva jeg. Edited September 10, 2011 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 11, 2011 Share Posted September 11, 2011 Til å kjøre vanlig med bilen kjennes det greit ut.Men til sladding og raske kontraer er den ikke god nok, enkelt og greit.Da er andre alternativ som fungerer bedre. Alle har ikke samme behov som deg, Sapphy, noe å tenke på.Regner ikke akkurat med at du hadde problem med tung servo på rask kontraratting med din... Endelig får eg uttelling for alle årene i gymmen. For dette har eg aldri tenkt på hehe. Problemene blir ekstra merkbare ved rask kontraratting, spesielt i høy fart. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Til å kjøre vanlig med bilen kjennes det greit ut.Men til sladding og raske kontraer er den ikke god nok, enkelt og greit.Da er andre alternativ som fungerer bedre. Alle har ikke samme behov som deg, Sapphy, noe å tenke på.Regner ikke akkurat med at du hadde problem med tung servo på rask kontraratting med din... Problemene blir ekstra merkbare ved rask kontraratting, spesielt i høy fart. Du vet tydeligvis ikkje hvor mange mil din har ligget i sladd og kontra i 3. giret, fint og kontrollert med kidden i barnesetet :-) Å modifisere servoen hjelper ikke viss du ikke kan kjøre :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now