Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som alle vet er servoen på 2wd cosworthene rimelig tung og treig. Finnes det noen måter å forbedre dette på? Spesielt ved rask ratting er den treig, forøvrig er den tung ellers også.

 

Tips mottas med takk :)

2wd sierra cosworth

Posted

Han kjører vel også med en annen servopumpe, så det oppsettet der tror jeg ikke er "gratis". Selvfølgelig koster ting penger, men der er alt så gromt det kan være og koster deretter ;)

2wd sierra cosworth

Posted (edited)

Større retur på oljen er et gammelt trix som pleier å hjelpe, kraftigere pumpe som også er nevnt :)

Pumpe og retur har ingen innvirking på hvor lett rattet er. Invalidebiler modifiseres KUN i tannstanga og blir lettere. Det er en mekaniske inni tannstanga som åpner for veske og når den åpner avgjør lettheten.

 

Jeg leverte min til et firma i oslo, så de lettet den som de gjør på invalidebiler.

Det er en prosess som jeg fikk vite lite om, en yrkeshemmelighet sa han.

Det kostet 15000 kroner, og er egentlig en sak som må godkjennes på tilsynet, men det klarte jeg å unngå med litt mas.

Jeg kjører grpa zf-pumpe, selv om det ikke avgjør noe på lettheten.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Hvordan er det med tannstang fra andre sierraer? Er de lettere?

 

Jeg blir sikkert skyti nå,men tannstang fra doch 2wd sierra å problemet er løst en gang for alle...

Posted

Passer denne rett på cosworth med rør osv? Hvordan blir rattutslag, og hvor mye lettere blir det? Har hørt rykter om dette tidligere så er helt i orden det rattlesnake ;)

2wd sierra cosworth

Posted

doch og 2wd cosworth deler samme travers freme så den passer nok ;-) hvordan det blir med rattutslaget vet eg ikkje.

å du merker stor forskjeld på 2wd cosworth og doch tannstang ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted

Doch tannstanga passer omtrent i hva det skulle være....røra kommer på feilside på 2wd cosworth..propan brenner å lett varming og bøying av røra er enkelt...Funker fjell...fjerlett servo fra tomgang til 9000 o/min

Posted

helt klart dohc tannstanga. MEN muli at jeg røre fælt her men pr dags dato har jeg en dohc, en xr4x4 2.8 v8 å en ohc med 2.9 servo tannstang i, å ingen tvil at ohcn min har bedre svingradius enn dohcn min :S høres rart ut men d er like mange omdreininger fra lock to lock, om d har no å si så kjører jeg 205.50.15 på dohcn å 215.40.16 på ohcn :S men trur ikke akkurat at dekka skal ha no å si

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Posted

eg har det på min ja du må tilpasse røra litt som rattlesnake sier men de er en smal sak ;-)

funker som bare det ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

  • 2 weeks later...
Posted

Endelig får eg uttelling for alle årene i gymmen. For dette har eg aldri tenkt på hehe.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Posted

Til å kjøre vanlig med bilen kjennes det greit ut.

Men til sladding og raske kontraer er den ikke god nok, enkelt og greit.

Da er andre alternativ som fungerer bedre.

 

Alle har ikke samme behov som deg, Sapphy, noe å tenke på.

Regner ikke akkurat med at du hadde problem med tung servo på rask kontraratting med din...

 

Endelig får eg uttelling for alle årene i gymmen. For dette har eg aldri tenkt på hehe.

 

Problemene blir ekstra merkbare ved rask kontraratting, spesielt i høy fart.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Til å kjøre vanlig med bilen kjennes det greit ut.

Men til sladding og raske kontraer er den ikke god nok, enkelt og greit.

Da er andre alternativ som fungerer bedre.

 

Alle har ikke samme behov som deg, Sapphy, noe å tenke på.

Regner ikke akkurat med at du hadde problem med tung servo på rask kontraratting med din...

 

 

 

Problemene blir ekstra merkbare ved rask kontraratting, spesielt i høy fart.

 

Du vet tydeligvis ikkje hvor mange mil din har ligget i sladd og kontra i 3. giret, fint og kontrollert med kidden i barnesetet :-) Å modifisere servoen hjelper ikke viss du ikke kan kjøre :-D

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...